|
| Hvordan får Keldd og andre den bedste op~ Fra : Eyvind | Vist : 390 gange 1 point Dato : 27-02-05 10:48 |
|
Det er måske for mange spørgsmål på een gang, men det er med vilje at spørgsmålet er lagt i smalltalk hvor næsten alt er tilladt.
Hvad koster opkoblingen.
Hvor mange bit eller byte er der både op og ned.
Er linien stabil.
Er der forskel på udbyderne i forskellige dele af landet.
Der må gerne snakkes i store sko her.
| |
| Kommentar Fra : jakjoe |
Dato : 27-02-05 11:09 |
|
Snakke i store sko...det giver ekko.
Her er der ekko fra 2Mbit firmabetalt TDC-linie, Greve på Sjælland ved Køge Bugt, Danmark.
Testet Download 204Kbyte/s
Upload 53Kbyte/s
Meget stabil ADSL i mere end 2 år...ja det har ikke været ADSL-forbindelsen der har givet nedbrud.
mvh
jakjoe
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 27-02-05 11:15 |
|
1 bit af gangen både op og ned.
(Men ikke på samme tid).
Meget stabilt, så længe jeg holder mig til den ene bit af gangen.
Jeg skulle ha' betalt ca. 638,16 nØre/bit for Januar, men jeg fik rabat, fordi jeg fik en anden båtnakke til at hoppe på stofanet, så regningen blev kun på 478,62 nØre/bit
Forskellen på de forskellige udbydere er bla. at de har forskellige telefonnumre hos forskellige udbydere til deres forskellige hotlines.
Skostørrelse 45 (gange 2).
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 27-02-05 11:40 |
|
TDC selvfølgelig.
Måske ikke det billigste, men det mest stabile.
Har haft det siden maj 2004, og kun et to timers nedbrud sidste sommer.
Hastigheden ok.
Har ikke så meget forstand på bit, byte m.m. men det hedder en 512 med ubegrænset forbrug. 349,-/md.
En tidligere beboer på adressen prøvede CyberCity, men det var noget L+++. Problemer med forbindelsen, rod med faktura o.s.v. (Vi er i Midtjylland.)
Skostørrelse: 36-37 (undtagen de dyre italienske der er små, der hedder det 38)
Kan det kaldes store
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : rotw |
Dato : 27-02-05 13:01 |
|
jakjoe så er der en lille smugle støj på din linie
i en test download skulle gerne komme op på ca. 230
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 27-02-05 15:16 |
|
Jeg har 512/128 hos TDC ligesom miritdk, til 359 kr om måneden. Men nu har jeg sagt den op... til 26-3. for bebyggelsen har fået lavet en fælles aftale med TDC(Webnet, eller hvad sådan noget nu hedder.) Og det skulle kun koste 79 kr om måneden for samme hastighed, og 149 kr for 2Mbit. Så nu har jeg meldt mig til den høje hastighed, -det andet lød FOR billigt. Jeg går og venter på, at der skal komme en pakke med gørdetselv-udstyr til mig med posten... Spændende..
Og det er uanset skostørrelse!!
| |
| Kommentar Fra : cbsjanten |
Dato : 27-02-05 15:41 |
|
så vil jeg gerne give mit bud
tdc er helt sikkert det mest stabile (alle de andre lejer sig jo ind hos dem og jeg er ganske sikker på at tdc forfordeler deres kunder) det ville jeg sq også gøre hvis det var mig de har go service osv osv
MEN jeg har hos cc cybercity 2.5 mbit ned og 256 kbs op det giver jeg 399 pr mdr deres service syntes jeg er i top og hver gang der jeg er ved at syntes at det går lidt lanf´gsomt så giver de mig mere hastighed for de samme penge jeg kan her tilføje at jeg startet med 1024/128 til 439 kr pr mdr og er endt som det står ovenover
jeg har endnu ikke oplevet at nettet har været nede hos mig jeg er dog et par gange faldet af msn men tror ikke det er nettets skyld men nærmere overbelastning på msn server eller vedligehold
så jeg er og bliver en CC tilhænger
mvh cbsjanten
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 27-02-05 17:26 |
|
Ok, jeg prøver igen lidt mere seriøst.
Det er selvfølgelig ikke alle, der kan få Stofanet.
Jeg bor i boligblok, så oprettelsen koster 99 kr. når der er tilbud.
Flexrate 1024/256 hos Stofanet koster min. 50 - max. 300 kr./mdr.
For de 50 kr. får man 50 MB. Beløbet stiger så med 1 kr. pr. MB til 300 kr. (300 MB)
Fra 300 MB til 5 GB koster det stadig 300 kr.
De af mine naboer der kun skriver et par mails og læser lidt avis, kan faktisk holde sig på de 50 kr. om måneden.
Og 5 GB er faktisk ret meget, med mindre man sidder og downloader
musik og film hele tiden.
Nu har jeg i perioder ikke brugt Internettet ret meget (Bortrejst) og da var jeg da glad for, at jeg kun skulle betale 50 kr. for de måneder, jeg ikke havde det store forbrug.
Stabiliteten er ok.
Der har selvfølgelig været udfald, men de er blevet rettet meget hurtigt.
(Timer ikke dage)
Jeg bryder mig dog ikke om Stofa's reklamer : Bredbånd for 50 kr. om måneden.
De kunne lige så godt melde rent ud fra starten.
Det er ligesom Dell : Dobbelt RAM, Dobbelt harddisk, Dobbelt alting. Dobbelt af hvad ?
Jeg får knopper, når jeg ser den slags reklamer.
Jeg glæder mig til at vores elforsyningsselskab ESS kommer med et tilbud her omkring sommer. Det burde om ikke andet tvinge Stofa til at kikke lidt på deres priser.
Gambrinus
> Birgitta 79/149 kr. pr. måned er det med forbrug ?
PS : Jeg har forresten lige fået IP-telefoni hos Redspot til 89 kr. om måneden.
Gratis telefoni til fastnet i skandinavien. Det skal jo også lige regnes med.
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 27-02-05 17:40 |
|
JA!! Man er på nettet hele tiden. Det er ren foræring!! Det var også derfor, jeg tog den dyreste løsning. For det kan da ikke passe, at den billige skulle være lige så god, som den jeg har i dag.
Det står lige her: "Webnet plus- Nonstop internet fra kun 79 kr pr. måned"
Jamm, hvordan kan man dog sige nej? Det er i forbindelse med kabel-tv. --Hvis der er nogen der har erfaring med den slags, så pip lige om det..
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 27-02-05 17:59 |
|
Det er godt nok billigt.
Der har i fået handlet en god aftale på plads.
Stofanet er også i forbindelse med kabel-Tv.
Ja, som sagt venter jeg spændt på, at Stofa får konkurrence fra ESS.
Gamnrinus
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 27-02-05 18:09 |
|
Ja, tak
Det billigste jeg kan finde hos TDC er en 256/128 forbindelse til 139 kr. + 50 Øre/MB.
Og så skal man ha' TDC fastnet telefoni, så er der jo ikke noget sparet.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 27-02-05 18:24 |
|
ØØØh, d.ved jeg ikk, jeg har i forvejen fastnet hos TDC, så... Men det er vis en del af en større pakke med både kabel-TV, telefon og internet... Men om man kan vælge telefonen fra... -Det står sikkert et sted i alle de papirer, jeg har modtaget, men det har jo ikke interesseret mig synderligt.. ...
Har lige kikket i papirerne...
Det er frivilligt, om man vil have telefon hos TDC også... og så er der etellerandet med, at man kan spare ekstra 20 kr. på fastnet-abonnementet... -så det kommer ned på 99 kr om måneden... og -15% på alle samtaler...
Man skulle tro, at TDC gerne vil holde på os...
Det er da næsten for godt til at være sandt?
Men ja, det er Web-speed, Miritdk
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 27-02-05 18:29 |
| | |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 27-02-05 19:56 |
|
Det ser rigtigt godt ud.
Men det er jo den enkelte boligforening, der skal forhandle en aftale på plads.
Min boligforening er lidt træg i det, men konkurrencen bliver jo hårde og hårde, så på et tidspunkt falder priserne nok kraftigt.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 28-02-05 09:23 |
|
meget firkantet sat op - hvorfor går mænd så højt op i at have forbindelser med høje hastigheder osv i forhold til kvinder ?????????
Jeg tænker ikke på erhvervs relaterede forhold - men sådan i almindelighed.
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 28-02-05 09:27 |
|
Så'n i almindelighed.
Hos mænd hedder det en potensforlænger.
Hos kvinder hedder det ??????????
Gambrinus
| |
| Accepteret svar Fra : Keldd | Modtaget 1 point Dato : 28-02-05 21:32 |
|
Cybercity 2048/128 = 399Kr. pr. måned.
Har haft brug for supporten een gang, men det viste sig at være TDC's ADSL (Asynchcronous Digital Subscriber Line)
der var vrøvl med i det meste af Jylland (undtagen hos dova, ) og på Nykøbing Falster hvor jeg er
tilknyttet.
Men egentlig, så gider jeg ikke være med til sådan noget utidssvarende noget, jeg vil have trådløst satellitinternet.
For pokker da, parabolen sidder der i forvejen, signalet fra udbyderen op til satelliten, og ned igen, til parabolen der
er der i forvejen. Alt det ævl om kobber, glem det.
Amerikanerne brugte det under den første Golfkrig, i en del af deres køretøjer " Satellit internet"
Go for it
Dem der forhindrer det er selvfølgelig de store internationale udbydere, med TDC på slæb, for hvad skulle de så bruge
deres rådne ledningsnet til??? Satellit telefoni ville jo også være sagen. Bare hvisk det til H.Dyrmose (Direktøren for
TDC, med Milliard overskud) , så ville han få et epileptisk anfald. Jeg har et par foreslag, men jeg bliver nok smidt i
spjældet, hvis PET ser det skrevet her.
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 01-03-05 18:29 |
|
I U.S.A.,der har rimelig store afstande, har man hængt et par satelitter op.
Når du så starter din bil i New York, og kører til Florida, kan du høre New York hele vejen på din
DAB (digital audio broadcast) radio. Du undgår alle bondestationerne på vej derned,
og kan lytte til hip hop hele tiden. Det vil sige, at lige meget hvor du er, i hele Amerika, kan du lytte
til din lokal station, det kræver bare du har en DAB. radio. Pris = fra 999kr og opefter, autoradio
fra 1999kr.
Tilbage til Internettet som er landbaseret herhjemme. Der skal en indstillingsændring til her
herhjemme, inden der er noget der hedder satellitbaseret internet (parabolnet om du vil)
Se det er en diskussion som nok vil vente på sig, fordi dem der kunne gøre det tjener alt for
mange penge på det land og kobberbaserede..........men jeg vil holde øje med dem
Hilsen
Keldd...........ka' jeg så ikke få et point til?
Inden der kommer satellitbaseret
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 01-03-05 18:37 |
|
Ekstraudsendelse.
Der er i øjeblikket 17 Dab kanaler herhjemme, og jeg vil een af dagene,
købe mig en Dab radio. Når jeg så til sommer skal over og besøge dova, tager jeg den med,
så kan jeg høre min egen lokalstation, og ikke det musik de tramper rundt i laden til
derovre. Så nu får jeg nok en hjulnøgle i nakken.
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 02-03-05 18:52 |
|
Keldd - vil det sige at der er 17 hip hop stationer..................een må da være nok.
Parabolnet eller i hvetfald radionet findes her i DK - det har jeg lige hørt i vores krystalapparat.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 02-03-05 20:23 |
|
Ja, der er 17 DAB stationer herhjemme.
OK min radio står også altid på den samme lokalstation. Men i en DAB radio er der ikke noget krystal, men en
processor, og kan du tage signalet (digitalt = binært) er den helt klar.
Nu ligger der også det i det, at der kan være flere DAB signaler på een bærebølge, det der gør det spændende
(synes jeg) er så at man kan høre sin lokalstation ligemeget hvor du er i Danmark, og hvis idioterne ville
gå bort fra deres fjollede antennemaster..............over hele verden.
Så kommer min tvangstanke. Der skal 961 satelitter til at dække hele verden. Mobiltelefoni, trådløst internet,
og DAB radio, jamen for fanden da. Du sidder på et isbjerg oppe på Grønland og pilker torsk, så tænder du din
DAB radio, det er jo søndag og du vil høre Giro 413, klart nok, eller du har din bærbare med til Costa Rica,
og du skal selvfølgelig se hvem vil være millionær, alt det kan sagtens lade sig gøre, hvis de ikke havde så travlt
med at lege krig.
Hilsen
Keldd.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|