/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
vurdering af yamaha FS1 DX
Fra : vapsen
Vist : 1756 gange
50 point
Dato : 15-09-04 20:41

Vil godt vide hvad der er fair at forlange for den.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8558

Skal lige siges at den ikke er HELT så pæn i lakken, og den skinner ikk helt så meget, men det er ikk noget en pudseklud ikk ka klare

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 15-09-04 20:46

3200 og hvis den kan starte og alt virker, så 3700kr
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hansp


Dato : 15-09-04 21:45

15oo den er jo ikke orginal og med alt det du skriver der skal laves jaaa undskyld vær realistisk

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 50 point
Dato : 15-09-04 22:43

Jeg fandt denne beskrivelse på nettet.
Det er 1999 priser.
Såå. Med lidt sund fornuft kan man da godt skyde sig frem til en god pris
___________


Salgspriser 1999.
Når du overvejer at sælge din knallert og vil finde prisen, skal du først og fremmest se på:
1* Er knallerten i god stand ?
2* Virker alt som det skal ?
3* Hvordan ser knallerten ud ?
4* Er der ekstra udstyr som du selv ønsker at beholde ?

1) Her menes om sædebetrækket er helt uden revner, om kablerne er gode og uden brud/knæk, om kæden er velsmurt samt om knallerten ellers er i god stand.

2) Starter knallerten første gang, kører knallerten godt og uden hakken (når motoren er varm vel at mærke), virker både for- og bagbremse. Er lyset iorden!

3) Hvordan ser knallerten ud ? Er den ræverustrød af gammel rust, eller er den i fabrikkens lakering. Har knallerten være omlakeret ses på om der er dannet “løbere” mv. Alt i alt: Er knallerten flot ?

4) Her tænkes på alarm, spejle, tundele mv. Hvis man overvejer at beholde noget af udstyret skal det naturligvis afmonteres før køber kommer og beser knallerten!

En velholdt og nyeligt pudset knallert, som starter og kører godt - vil altid være mere værd end en tilsvarende knallert, som er rusten, grim og defekt.

Prisindex.
Cady: 200-700kr.
Everton: 1000-4000kr.
Fantic Chopper: 3000-6000kr.
Garelli Eureka: 100-800kr.
Garelli 4g.: 1000-2000kr.
Gilera 4g.: 3000-5000kr.
Honda Dax: 2500-6000kr.
Honda CD50: 2500-6000kr.
Honda Melody: 2000-4000kr.
Honda Wallaroo: 1500-4000kr.
Honda Camino: 200-1200kr.
Honda Amigo: 500-1500kr.
Jawa Babetta: 300-1000kr.
Kreidler 1,2hk 2g: 1000-2000kr.
Kreidler RS 3g: 2000-5000kr.
Kreidler RMC 3g: 1000-3500kr.
Monark: ca. 600-1200kr.
Peugeot 103 & 103S: 300-800kr.
Puch Maxi P (gl. model): 300-1500kr.
Puch Maxi K (gl. model): 500-3000kr.
Puch Maxi 2g: 1000-2500kr.
Puch Maxi KL: 800-3000kr.
Puch Maxi P1: 1600-3500kr.
Puch Maxi (mini modellen med 14” hjul): 500-1300kr.
Puch Monza 2g: 800-1800kr.
Puch Monza 3g (Grand Prix model med trådfælge): 1000-2800kr.
Puch Monza 3g (Juvel modellen med stjernefælge): 1500-4500kr.
Puch Monza 3g (med blæsekølet motor monteret): 700-2000kr.
Puch VZ50: 500-2500kr.
Puch MS50 2g: 500-1500kr.
Puch MS50 3g: 400-1800kr.
Puch Daytona 6g: 4000-6000kr.
Puch Cobra 6g: 3500-6000kr.
Suzuki FZ50: 2000-4500kr.
Suzuki DM50 Samurai: 1000-3000kr. **evt. mere for nyere modeller.
Suzuki K50 4g: 1000-3000kr.
Suzuki TS50 5g: 3000-7000kr.
Tomos Quadro (ny 30ér knallert): 4000-5500kr.
Tomos type 13C (4 gears model): 800-2500kr.
Tomos 5g: 1500-3000kr.
Tomos Cross: 2000-4000kr.
Yamaha FS1 2g: 1500-3000kr.
Yamaha FS1 4g K1: 1500-5000kr.
Yamaha FS1 4g DX: 1500-6500kr.
Yamaha SG50 Sting: 1000-2500kr.
Yamaha Passola: 800-2000kr.

Prisindexet er lavet således at prisintervallet fortæller dig den absolut laveste pris samt den højeste. Alt efter hvilken stand din knallert er i, kan du så selv vælge en pris inden for prisangivelsens rammer! Normalt kan man IKKE forlange mere end de her angivne max. priser!!!!! Minimumsprisen angiver prisen for givne model, i meget dårlig stand, men dog stadig kørende....

Prisindex 99 er udgivet af holdet bag Den Vilde Knallertpage.

Venlig hilsen Poul & Tommy.
Henvendelse ang. denne zip-fil rettes til: motospeed@forum.dk
______________________________



MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : vapsen


Dato : 16-09-04 20:14

Hansp: det eneste der skal laves er tændspolen, alt det andet er ting jeg godt kunne tænke mig.

Kommentar
Fra : rpje


Dato : 17-09-04 13:57

Det største problem med Fs1 er motoren, Da den igennem tiden har vært adskilt 10000 gange, det gør at der typisk er problemer med gevindene ved karburator huset og koblings huset. Hvis de ting er i orden vil du uden moralske skrubler kunne få mellem 2500 3000 for den. Det er jo en populær maskine og efterspørgslen er rimlig stor. Det er det sidste der sætte prisen. Så hvis du har mulighed for det da udbyd den på aktion med en start pris på 2500 kr.

MV.

Peter Jensen


Godkendelse af svar
Fra : vapsen


Dato : 18-09-04 12:12

Tak for svaret rpje.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste