Igen kommer det an på hvor mage der er de forskellige steder i landet og hvilken tilstand jeres net er i. Kan jeres net
understøtte quality of service, har det båndbredde nok osv. Hvis man også skal til at investere i nyt it udstyr kan det
blive dyrt, men skal man have nyt alligevel kan det måske betale sig. Jeg vil sige det sådant ud fra de oplysninger du
har givet er det ikke mulligt at give et entydigt svar.
Jeg vil anbefale at man får lavet en undersøgelse af hvad man har, hvad man har brug for, hvad de forskellige
løsninger vil koste og så tager man stilling på det grundlag.
Jeg er selv i en større virksomhed som har et anlæg der er klar til IP telefoni, men vi benytter det ikke endnu
da de investeringer der skal laves er for store til at det kan betale sig samtidig med at jeg absolut ikke er
tilfreds med IT-netværks oppe tider. Da vi arbejder døgnet rundt kan vi ikke leve med at vores telefoner får en oppe
tid på 98 -99 % som vel er max et IT-netværk for tiden er oppe på.
Vores telefoncentral ligger for tiden på tal der er bedre end 99,99% så der er langt igen. Men igen det afhænger af behov og penge.
Held og lykke.
JE