|
| Hvorfor er mænd så mærkelige? Fra : binky | Vist : 519 gange 50 point Dato : 01-05-04 00:38 |
|
Min mand og jeg flyttede fra hinanden i 3 mdr. i 2002 på grund af vold, og jeg fandt en anden fyr, som var meget sød. Min eks. og jeg fandt sammen igen, og jeg vil understrege, at det var et engangs tilfælde med blåt øje o.s.v. Det skete i 2002, men han kan ikke komme over, at jeg i det mellemliggende tidsrum mødte en anden mand. Jeg stod over for valget mellem den ene og den anden, og jeg valgte ham, jeg er gift med. Vi flyttede sammen i maj 2002 igen, men han bliver ved med at have et problem med ham den anden. Selvfølgelig har jeg ikke set ham siden. Er det normalt for mænd at have det sådan, eller skal jeg banke ham til fornuft med en stiksav???
mvh
binky
| |
|
3 måneder - det var du ikke længe om, at finde en anden mener jeg - jeg vil afholde mig fra lange forklaringer, og blot sige - nej synes ikke mænd er mærkelige, og det er da forståeligt nok din mand har tendens til, at sværme om emnet.... det er da foruroligende så hurtigt du mødte en anden - eller havde du kendt ham i længere tid - måske derfor det blå øje det giver dog INGEN ret til, at slå......
Men ærlig talt burde I komme videre, det kan han da ikke tærske langhalm på i nu snart 2 år, forklar ham dog det......
- men som sagt "Nej synes ikke det er mærkeligt"
Karina
| |
| Kommentar Fra : binky |
Dato : 01-05-04 00:56 |
|
Hej Fnollerpige
Jeg må nok indrømme, at jeg skulle nok vise ham, at han var ikke den eneste ene. Jeg kendte ikke den nye før min mand flyttede, jeg havde bare en fornemmelse af et eller andet forladt, og det kunne jeg ikke klare. Jeg smed jo selv min mand ud, og jeg dur ikke til at være alene, det var jeg en hel uge, så der kom der så en ny ind. Jeg vil understrege, at jeg er ikke umoralsk.
mvh
binky
| |
|
Det var jeg heller ikke ude på, at beskylde dig for binky - men se det fra hans side .... (ikke det med det blå øje!!!) men hvordan havde du reageret når du så dig selv byttet ud og erstattet efter kun een uges adskillelse - en længere pause fra hinanden (din mand og du) havde nok været tiltrængt, sådan til lige, at tænke tingene igennem ..... men sket er sket, og din mand vil tilsyneladende ikke lægge det bag sig, eller osse så KAN han ikke lægge det bag sig.... og et sted er det altså forståeligt, ikk....
Karina
| |
|
Jaaah hvis du ser sådan på det - så er det måske osse det bedste.....
sådan er der jo så meget
Og da du ikke lyder til, at det gør dig videre ulykkelig skulle det jo være en nem sag - MEN hv' så - du bliver jo alene igen, og det sagde du før du ikke kunne.....
Det er ikke nemt.......
| |
|
Wow alene i en hel uge det var ski ikke længe
Aner ikke hvad jeg skal svare dig Binky, men måske du skal prøve at se det fra en anden synsvinkel. Hvad hvis situationen havde været omvendt. Ville du ikke synes at din mand havde været hurtig til at erstatte dig? Men skift ham bare ud igen, hvis du synes han er for bøvet. Nej hvad er det jeg siger... hehe det er vel ikke en tråd for sjov? Kommer til at se det er stillet i smalltalk, og hvis du ikke laver sjov skulle du måske have stillet spm. i katagorien samliv.
| |
|
Om mænd er mærkelige? nøh, det mener jeg ikke!!
| |
|
ja eller i "Sorg og Krise"......
| |
|
Eller "klageinstanser" over mandens manglende forståelse.Undskyld Blinky, jeg skal nok nære mig for flere forslag.
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 01-05-04 11:04 |
|
Godt gået molo... lige efter min filosofi, ja man forundres
Til spørgsmålet "Hvorfor er mænd så mærkelige" tjahhh! Læs bogen
Mænd er fra Mars - Kvinder er fra Venus
af John Gray
Søren
| |
|
Jeg vil mene, at det er den første forelskelse der kan minde om sindsyge, og ikke den senere dybe kærlighed.
Men helt rigtigt, at det ikke kun er mænd som er mærkelige
| |
|
Tror sq også at "mærkeligheden" ikke kan hægtes på mænd. Det kommer nok til at lyde som om jeg forsvarer din mands vold, men han har jo gjort det i frustration over, at du har fundet en anden. Mænd har ofte meget svært ved at udtrykke deres følelser, og derfor ender det desværre alt for ofte med den konfliktløsning man også brugte i stenalderen.
Men jeg tror desværre det kan tage lang tid før han kommer sig over det. Min kæreste "kom også til" at kysse med en anden for længe siden. (har været sammen med hende i over to år siden) Jeg tænker stadig på det en gang i mellem, og det er meget ubehageligt. Vi snakkede i starten åbent om hvad der var sket, og det hjalp os hurtigt videre. Så du bliver nok nødt til at få snakket tingene igennem én gang for alle. Men hvis du har holdningen, at han IKKE er den eneste ene, og at du ville vise ham dette, så kan jeg virkelig godt forstå ham. Hvorfor er I så blevet gift? Ved ikke om det kun er min forskruede tankegang der spiller ind her, men jeg mener, at man kun burde gifte sig og stifte familie, når man er HELT sikker.
Jeg er kun 18 år og har derfor ikke prøvet at være i samme situation. Men jeg håber I kan finde ud af det sammen igen.
God 1. maj til jer alle
Venlig hilsen KK
| |
| Kommentar Fra : Mordex |
Dato : 01-05-04 13:08 |
|
>>kaptajnkaber
Hvis dette virkelig er dine ord:
Citat Vi snakkede i starten åbent om hvad der var sket, og det hjalp os hurtigt videre. Så du bliver nok nødt til at få snakket tingene igennem én gang for alle. |
og selvfølgelig resten også, så er du den mest tænksomme og klogeste 18 årig jeg har mødt.
Det er flot at du allerede i den alder kan se det vigtigste i livet, nemlig - samtale.......
Man når længst i livet med to ting - snakke åbent, og ærlighed. (og så lige lidt cash nogen steder )
Men mænd er ikke mere mærkelig end kvinder.......
Alle på denne jord er mærkelig på sin måde.......
Men sådan er livet, sådan er vi skabt......
Mordex.
| |
|
Citat Det kommer nok til at lyde som om jeg forsvarer din mands vold, men han har jo gjort det i frustration over, at du har fundet en anden. |
Tror nu nok, at det blå øje var årsagen til at Binky skred, men pyt nu med det. Hvad jeg ikke forstår er Binkys udtalelse.
Citat Så tror jeg, jeg skifter ham ud :-D:-D |
Må nok indrømme, at jeg ikke tror spm. er alvorlig ment. Især fordi det er stillet i smalltalk. Det er skisme ikke noget man smalltalker om - ikke i min verden, men lad os nu se, hvad Binky har at sige!
| |
| Kommentar Fra : binky |
Dato : 01-05-04 16:04 |
|
Hej kaptajnkaper
Du tager fejl, jeg havde ikke fundet en anden. Jeg kunne rent ud sagt ikke acceptere at blive gennembanket. Jeg skrev blåt øje m.v. og det m.v. var en del. Jeg er bare ikke typen, der kan bankes på plads, og hvis han nogensinde igen rører mig, så kan han slå sig ned som kastratsanger. Vi har så meget tilfælles, og samtidig har vi så mange sår fra vores tidligere forhold. Vi er glade for hinanden, så det var rart, hvis der var nogen, der havde et hint til,hvordan han kunne få fred i sjælen. Jeg vil bare lige understrege, at jeg ringede til ham fredag, og der var ikke mere at snakke om, og den sørgende enke er jeg ikke, så efter en uge med nedtur, så skulle der ske noget.
mvh
binky
| |
| Kommentar Fra : binky |
Dato : 01-05-04 16:27 |
|
Creamygirl
Du rammer noget meget rigtigt, jeg har godt nok en forhistorie, der vil noget, inden jeg mødte ham, jeg er gift med nu. Vi havde jo en rimelig høj alder, og mange kanter skulle slibes af, men efter at have været gift med en i 17 år, som mente at det var nok at læse overskrifter i avisen, for så kunne man deltage i diskussioner, så er det guld at finde en, der matcher (garanteret forkert stavet)mig, for jeg elsker at diskutere alt muligt.
| |
| Kommentar Fra : binky |
Dato : 01-05-04 17:48 |
|
creamygirl
Hvis man ikke kunne bruge smalltalk som problemløser, hvad skal vi så bruge den til.
Jeg har lagt spørgsmålet ud, fordi jeg gerne vil have andres synspunkt, jeg er jo ikke den eneste med dette problem. Med hensyn til spørgsmålets seriøsitet, så skal der ikke herske tvivl om, at det er alvorligt ment.
Jeg vil så foreslå, at dem, der er i tvivl, lader være med at reagere. OK
mvh
binky
| |
| Kommentar Fra : Mordex |
Dato : 01-05-04 18:13 |
|
>>binky
Jeg er ked af din situation, og håber at du får det løst med tilfredsstillelse, så du kan få det godt
Du skal vide at jeg bakker dig op, og at jeg står bag dig 100%
Dertil har du ret i at dem der ikke interreserer sig for dette spg., og ikke mener at det er seriøst, bare kan lade være med at svare.
Og til alle andre herinde, så er det ikke alle der har det lige nemt med at vælge kategori
Held og lykke binky....... og hvis du vil snakke med nogen, kan du til enhver tid skrive til mig, enten her på kandu, eller pr. mail
Ha´ det godt
Mordex.
| |
|
Okay godt ord igen. Jeg troede seriøst at du lavede pis med os. Jeg er så ikke enig i at smalltalk skal bruges som problemløser. En af grundene til det er netop, at det ikke er sikkert at spm. bliver tager seriøst - og hvor er vi så henne? Spørgeren bliver måske sur eller ked af det, og det kan man ligeså godt spare sig selv og andre for. Tror skisme heller ikke det er meningen at smalltalk skal bruges som problemløser, men mere til pjat og pjank - og hvorfor så have alle de andre udemærkede kategorier, hvis det var tilfældet?
Men igen, undskyld hvis du føler det som en fornærmelse, at jeg troede du lavede sjov.
Husk så bare, at det ville du have kunnet undgå, hvis du havde stillet dit spm. i enten kategorien "sorg og krise" eller "samliv"
| |
|
Æhhh. Faktisk er det ikke ok, at man skal lade være med at resgere, hvis man er i tvivl. Men det ok, at du stiller dit spm. i en mere egnet kategori - på den måde undgår du misforståelser
| |
| Accepteret svar Fra : Fnollerpige | Modtaget 50 point Dato : 01-05-04 23:49 |
|
>>binky....
fornemmede godt det var mere end et blåt øje, men hvorfor var det liiige han tævede dig så ?? bevares det kan selvfølgelig være det er for privat - men det virker lidt som om det ville forklare en masse ...... iøvrigt er jeg enig med creamygirl, Smalltalk indgyder ikke den store seriøsitet....
For måske at afslutte det hele lidt, så er beslutningen om, at forlade ham helt din egen - men som sagt længere oppe - er du klar til det ??
Måske du aldrig skulle have taget ham tibage, men det er svært at afgøre da jeg ikke kender årsagen....
Men anyway held og lykke med det, og må du få den fornødne styrke til, at træffe de rette valg fremover.
Karina
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 02-05-04 09:03 |
|
Mænd er mærkelige? Min første kæreste forlod mig, fordi hun ville tilbage til sin mand (..der slog hende). Min anden kæreste forlod mig, for hun fandt en anden mand (..med penge). Min tredje kæreste forlod mig, fordi hun ville være fotomodel i Grækenland. Min fjerde kæreste forlod mig, fordi jeg ikke fandt mig i at få tæv (..junta'en slog sgu hårdt!). Min femte kæreste forlod mig, fordi hun blev forelsket i en anden.
Nu er jeg ungkarl igen og har det faktisk fint med det. Det giver en dejlig frihed
</MOLOKYLE>
| |
|
Kommer til at tænke på Lotte Heise Efter at min ekskæreste og jeg havde
været til hendes foredrag om "Hvorfor er mænd så kedelige" spurgte jeg ham
om han kendte Lotte Heise? Dertil svarede han nej, og også om hvorfor jeg dog troede det. "Jamen hun talte jo om dig hele aftenen" svarede jeg..
thi hi han er ikke min kæreste længere!
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 02-05-04 13:20 |
|
creamygirl ->
Jeg kender en del kedelige mænd, men jeg kender dælme også nogle kvindfolk, som er nogen dødbidere af rang !!!
En af mine Ex.'s pudseløjerligheder var dette :
Hvis hun f.eks. spurgte om jeg ville med hen til hendes mor at drikke the og jeg svarede : Nej, der faktisk lige nogen opgaver der skal klares (Jeg læste HF.) Så sagde hun : Øv, du gider heller aldrig gå nogen steder med mig.
Hvis jeg spurgte hende om hun ville med hen til hendes mor at drikke the, svarede hun : Øv, du gider heller aldrig blive hjemme hos mig.
Der var altid noget i vejen, når familien skulle i skoven
</MOLOKYLE>
| |
|
Ja Quinder kan skisme også være mærkelige Tænk bare på alle de skilsmisser, hvor kvinden siger til manden " Du er ikke længere ham som jeg giftede mig med"
UPSEDASSE!?!? hun glemmer blot at tage med i sine betragtninger, at hun i de sidste 20 år målbevidst har forsøgt at lave ham om
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 02-05-04 13:58 |
|
What have you done for me lately ? Eddie ? I want half, Eddie !!!
(Frit efter RAW med Eddie Murphy)
</MOLOKYLE>
| |
|
hehe..Jeg må tilstå jeg er lidt nysgerrig efter at høre lidt mere Binky. Ved godt det måske er for privat, men jeg hæfter mig ved, at du fortæller du har noget af en forhistorie - samt at du ikke er "den sørgende enke" og derfor fandt dig en ny efter kun en uge..
Kan det tænkes at din "forhistorie" er en medvirkende årsag til din mands jalousi? og det med at der kun gik en uge, før du kastede dig i en anden mands arme..øhbøh det vil sikkert kunne få de fleste til at reagere lidt miskænksomt. Jeg skal gerne indrømme, at jeg selv vil være lidt..nej MEGET betænkelig, hvis min kæreste/mand glemte mig så hurtigt, og måske er det derfor han stadig bringer det op?!?...Kan det ikke være derfor monstro?!
Hvad er din forhistorie? Jeg er ved at sprænges af bar nysgerrighed
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 02-05-04 23:33 |
| | |
|
Skal jeg bare købe dig bajere, så melder jeg pas. Tror skisme jeg kan finde en der er der i stedet vil købe dem til mig. Men tak for tilbuddet,o)
| |
|
Du slår ikke særlig hårdt!! Værd at tænke over så
Binky er faldet i søvn, så jeg får sikkert ikke den "forhistorie" øvbøv det kunne jeg ellers godt tænke mig
| |
|
Jep, og netop derfor ved vi så meget mere end mænd!!
Sov godt Molokyle, og pas nu på der ikke pludselig er en der bider på krogen, og gir' dig den bajer
| |
| Godkendelse af svar Fra : binky |
Dato : 03-05-04 16:09 |
|
Tak for svaret Fnollerpige.
Tak til jer allesammen, men jeg kan jo desværre kun give en point.
mvh
binky
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|