|
| Hjælp til isætning af glas i drivhus Fra : jette | Vist : 5775 gange 200 point Dato : 05-04-04 20:34 |
|
Er der nogen, der har sat glas i et Halls drivhus.
Nu har jeg placeret de 2 første ruder - begyndende fra tagrenden og op - det sidste i toppen kan jeg IKKE få på plads - målet passer lige nøjagtigt fra toppen og ned til bunden af den glasholder som jeg har sat på vinduet lige under, men de 3 mm som glasholderen bukker op ødelægger det hele.
Nu har jeg moslet med det dumme vindue hele eftermiddagen og lidt i aften, men ruden står endnu på jorden.
Hvad gør jeg forkert?
Skal jeg have skåret 3 mm af alle de øverste ruder - eller hvad?
HJÆLP
hilsner Jette
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 05-04-04 20:44 |
|
Hej Jette
Det er rigtigt, at du starter nedefra. Du skal hele tiden lade den næste rude overlappe den forrige en 3-5 mm. Hvis du ikke gør det kan regnvandet ikke løbe fra.
Løser det ikke dit problem?
De venligste hilsener
Frank
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 05-04-04 20:49 |
|
hvis ikke det løser dit problem så vil jeg lige sige at du ikke kan skære 3 mm af et stykke 3 mm glas.. ikke uden at det kommer til at se herens ud...
så er det bedre at gemme dem og håbe at du får brug for dem en anden gang...
Junior
| |
| Kommentar Fra : jette |
Dato : 05-04-04 20:52 |
|
Hej Franksp
Jo, jeg sætter jo de små glasholdere i, og de er formet som et bredt "S" og lavet i metal - således at de holder holder ruden - og i disse holdere er der et overlap over den nederste rude, men hvis du kan forestille dig "S" ligger ned med den ene halvdel i nederste rude og den anden halvdel holder øverste rude. Det nytter jo ikke at blive voldsom med sådan noget glas - men det var lige før - så jeg måtte gå ind og skrive til KANDU.
Jette
| |
| Kommentar Fra : jette |
Dato : 05-04-04 20:55 |
|
Til Pertho
Skal der være et friløb op til toppen - eller skal det passe lige nøjagtigt?
Topbjælken er monteret fuldstændig som den medfølgende tegning på dette.
jette
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 05-04-04 21:05 |
| | |
| Kommentar Fra : jette |
Dato : 05-04-04 21:15 |
|
Hej igen Frank
Det er de holdere som du ser på billedet - som også fulgte med drivhuset.
Alt andet har passet fuldstændig sammen. og som jeg beskrev så er der nøjagtig 610 mm fra topbjælkens rille til glasset og ned til bunden af den lille glasholder (glasset er også 610 mm højt) men så kan jeg ikke få den over den opbøjede kant i glasholderen som er ca. 3-4 mm høj.
hilsen jette
| |
| Kommentar Fra : pertho |
Dato : 05-04-04 21:19 |
|
Så er der jo muligheden, at du bruger de forkerte glas.
Dem på 610mm er normalt til siderne, samt den nederste på toppen.
Findes der ikke en række glas som er 10mm kortere på den ene led?
| |
| Kommentar Fra : jette |
Dato : 05-04-04 21:26 |
|
Til Pertho
nej, - jeg har fulgt tegningen til punkt og prikke - nederste rude er 610x421 - næste er 610x610 og 3. og sidste skal også være 610x610 mm.
jette
| |
| Accepteret svar Fra : Keldd | Modtaget 200 point Dato : 05-04-04 22:09 |
|
Vær ikke bange,hjælpen er nær.Jeg rendte ind i det samme problem.
Bøj nogle nye S´er,der er det større,så det øverste glas kommer til at passe,eller nr.2 glas,så går det også op.
Brug det der hedder halvandenkvadrat elektrikkerledning,det er stift kobber der er inden i,så det kan sagtens holde.
Når du kan sætte et drivhus op,kan du også lave nogle nye S`er.Ledningen får du let fat i.
Hilsen Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Hugos |
Dato : 11-04-04 22:53 |
|
Hej Jette!
Fik du løst dit problem? Skal selv i morgen til at mosle vinduer i et AGL drivhus (AGL = HALLS) og jeg frygter da, at jeg
render ind i samme problem.
| |
| Kommentar Fra : Hugos |
Dato : 12-04-04 20:04 |
|
Hej, løsningen var ret simpel, men noget nervepirrende. Man undlader at sætte glasclips i den næste sidste rude og så kan man let,
løfte den næste sidste rude og den sidste rude og på den måde få glassene til at gå på plads i S-holderen.
| |
| Kommentar Fra : jette |
Dato : 12-04-04 21:06 |
|
Til Hugos
Ja, det var noget af et problem med de ruder, fordi de passer lidt for godt.
Vi fandt ud af at brugsanvisningen var forkert på dansk, hvis man læser den tyske siger de man skal begynde oppefra og ned. I den danske står det omvendt. Derfor begyndte vi oppe, og løftede lige den øverste op mens vi satte den nedenunder i - og vupti - så gik de på plads.
Det er jo faktisk sådan du også har gjort.
Tillykke med det nye drivhus.
| |
| Godkendelse af svar Fra : jette |
Dato : 12-04-04 21:08 |
|
Tak for svaret Keldd - jeg synes det var et godt svar - og ville også have prøvet det med andre clips hvis ikke jeg havde fundet ud af at begynde oppefra og gå nedad i stedet for.
Venlig hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 12-04-04 21:42 |
|
Selv tak Jette,mit var et ældre som jeg havde overtaget,og der manglede
lidt glas foroven,så der måtte improviseres lidt,men alt endte jo godt.
God sommer -hilsen Keldd.
| |
| Kommentar Fra : bes |
Dato : 13-04-10 22:07 |
|
Jeg satte bege glas løst i og trak dem ud i midten som et v og kunne nu få det øverste glas ind i den rille der er foroven i profilen og nu kunne det gå på plads
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|