|
| Harddisk til rep Fra : Sniper12 | Vist : 393 gange 100 point Dato : 06-01-04 18:53 |
|
Jeg har en HD som kun er 2 mdr. gammel og der er så kommet en fejl på den den er købt hos www.bjtrading.dk jeg snakkede med ham og han siger jeg bare skal sende den derover så kigger de på den, det koster mig så 41 kr at sende den derover til ham, nu har jeg så fået en seddel fra posten om der ligger en pakke til mig på posthuset men nu skal jeg også betale 68 kr for at få den på posthuset, er det lovligt at han tager penge for at sende den tilbage når det er en fejl på et produkt han har solgt, jeg betalte jo også for transport da jeg købte den.
Hilsen Michael
| |
|
Hej
Der ligger nok en chek på 110 kroner i pakken..
Det er ikke helt fair at dømme firmaet inden du har hentet pakken
Normalt er det ikke her firmaer - laver dårlig reklame..
mvh Benjamin
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 06-01-04 19:06 |
|
Har netop set på den side som du henviser til. Hvis de havde fundet en fejl ville din HD blivereturneret gratis. Der er åbenbart ikke fundet en fejl, så tager de sig ret til at tage betaling for returnering.
Du kan læse om det her.
http://www.bjtrading.dk/menu.asp
mvh ans
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 06-01-04 19:08 |
|
Du skal klikke på betingelser, det er til venstre øverst.
mvh ans
| |
| Accepteret svar Fra : RyeJensen | Modtaget 110 point Dato : 06-01-04 19:23 |
|
Hej Sniper12
Uden at forholde ret meget til den konkrete situation, vil jeg forsøge at svare på dit spørgsmål. Sælgeren må ikke tage betaling for returnering af varen, når han har udbedret en mangel. Du kan faktisk også kræve at få godtgjort de udgifter du har haft ved at sende genstanden til ham (medmindre du bor så tæt på, at du kunne have afleveret den personligt). Dette fremgår af Karnovs note 538 til Købeloven § 78, stk. 1, nr. 1. Problemet bliver nok at få pengene ud af sælger. Kan sælger derimod ikke finde fejl på varen, hænger du på transportudgifterne og formentlig også et rimeligt beløb i godtgørelse for forbrugt tid til undersøgelse af varen.
De øvrige spørgsmål om hvorvidt der faktisk foreligger en mangel, lader sig jo nok bedst besvare når du ser hvad der er i pakken.
Mvh Jensen
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 06-01-04 21:14 |
|
Sniper12
Af den side, som du selv henviser til fremgår betingelserne. Klik på information, øverst, dernæst betingelser, som står til venstre. Det skrev jeg i mit første indlæg.
Der er intet nyt i det RyeJensen skriver.
Det er altid en god ide at læse betingelser igennem før man køber via nettet.
Hvad var fejlen på din HD?
mvh ans
| |
| Kommentar Fra : RyeJensen |
Dato : 06-01-04 21:42 |
|
Du har ret ans. Man skal altid læse betingelserne igennem. På den anden side skal man også huske, at i forbrugerkøb står loven ofte over aftalen, idet mange bestemmelser ikke ved aftale kan afviges til skade for forbrugeren. Dette gælder f.eks. for den citerede bestemmelse.
BJ-tradings betingelser er meget sobre og svarer til loven. Pånær det forhold at du selv skal betale for at sende varen til reparation i reklamationsperioden, men efter min mening er det en ringe pris at betale, hvis servicen ellers er god.
Mvh Jensen
| |
| Kommentar Fra : Sniper12 |
Dato : 07-01-04 20:32 |
|
Så har jeg fået min HD tilbage, de har testet den og fundet den fejlfri, det er bare mærkeligt for den sagde som et floppy drev, Det kan være den havde godt af en tur med posten Hahaha
RyeJensen får pointne for det svar han kom med først.
Hilsen Michael.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 07-01-04 20:57 |
|
Så kan du jo håbe på at den også er fejlfri så du selv skal bruge den.
mvh ans
| |
| Kommentar Fra : RyeJensen |
Dato : 07-01-04 21:09 |
|
Tak for pointene
Mvh Jensen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|