/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Slægtsforskning
#NavnPoint
senta 50517
svendgive.. 41640
vith 39181
modersvil.. 17589
Påsse 14847
LisBJensen 13749
jyttemor 12290
jkrjk2 11934
Bille1948 10898
10  Varla 8031
TMG brugergruppe
Fra : svendgiversen
Vist : 605 gange
50 point
Dato : 13-12-03 13:43

Jeg er ikke helt tilfreds med Legacy,
som jeg har down loaded i gratis standard version.
Bl.a. er den vist ikke god til at udskrive store slægtstræer,
og den kan ikke læse min fætters GedCom fra BK,
(ikke nødvendigvis Legacy' s skyld, men Win Family kunne importere den)

Inden jeg indtaster alt for mange slægtninge i Legacy,
og inden jeg investerer i luxus udgaven.

TMG skulle jo være endnu bedre?
Men findes der også her en dansk brugergruppe i stil med Wiki??

Nemme points, men der sker jo ikke noget i Kandu for tiden,
Svend




 
 
Kommentar
Fra : senta


Dato : 13-12-03 14:52
Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 50 point
Dato : 13-12-03 15:11
Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 13-12-03 15:21

Nej, det gjorde jeg ikke,
bortset fra at jeg naturligvis kender yahoo.

Og de er jo norske ikke danske.

Skal jeg opfatte det sådan, at TMG har fået en betydelig udbredelse i Norge,
ikke i Danmark, hvor der så ikke findes brugergrupper?

Hvis ikke,
hvem kan så henvise til nogle danske superbrugere af TGM??
med hjemmesider som eksempelvis Bjarne Damsgaard har med Legacy.
Svend




Kommentar
Fra : senta


Dato : 13-12-03 16:13

Det ser ikke ud til der er Danske sider med TGM, prøv at se lidt på Dis_Danmarks hjemmeside, der kan jo muligvis være en henvisning til en der bruger ovennævnte program.
Senta

Kommentar
Fra : senta


Dato : 13-12-03 16:24


dk.videnskab.historie.genealogi
er der er spørgsmål med programmet TGM.
Senta


Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 13-12-03 17:37

Vore indlæg har krydset,

>prøv at se lidt på Dis_Danmarks hjemmeside, der kan jo muligvis være en henvisning til en der bruger ovennævnte program.

Ja det er der jo netop,
kontakt personen er Kurt Hansen, en af hoved debattørerne i din anden henvisning:

>dk.videnskab.historie.genealogi


Tilsyneladende er der også en dansk bruger gruppe,
men har den ingen Web adresse er den jo ikke meget bevendt?

Du har sådan set svaret på spørgsmålet Senta, jeg lader det stå lidt endnu,

i håb om at der kommer flere oplysninger / anbefalinger af TGM …
med links til repræsentative hjemmesider …

Hilsen Svend





Kommentar
Fra : LisBJensen


Dato : 13-12-03 17:47

At legacy ikke kan læse din fætter gedcom? Jeg vil tro du skal prøve at høre hvilket format han har gemt med. Man kan gemme i forskellige formater og også hente. f.eks. ansi ansel m.m.

Har du været via funktionen Reports, der kan man vælge forskellige typer i almindelig form samt bogform? og samtidig vælge antal generationer.

Lis

Kommentar
Fra : senta


Dato : 13-12-03 17:49

En af nyhedsgrupperne i dk-hierarkiet ...
abonnere du ikke på disse grupper ?
dk.videnskab.historie.genealogi .
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 13-12-03 19:00

>Jeg vil tro du skal prøve at høre hvilket format han har gemt med

Det vil jeg gøre

>En af nyhedsgrupperne i dk-hierarkiet ...
>abonnere du ikke på disse grupper ?

Jeg er usernet bruger, især: >dk.videnskab.historie.genealogi
men abonnerer ikke på de andre?; eller jeg forstår ikke spørgsmålet??
Svend




Kommentar
Fra : senta


Dato : 13-12-03 19:06

Jeg er usernet bruger, især: >dk.videnskab.historie.genealogi _____
det er det jeg mener _____dk.videnskab.historie.genealogi
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 13-12-03 23:07

>At legacy ikke kan læse din fætter gedcom?
> Jeg vil tro du skal prøve at høre hvilket format han har gemt med.

Tak Lis,
det er nu lykkedes mig at importere min Mogensen fætters GedCom,
men til en ny tom Legacy file;
altså ikke sammen med det, jeg har indtastet om min fars Giversen familie.

Hvordan forener jeg nu de to verdener? Min mor født Mogensen er jo fælles,
herudover har jeg indtastet hendes forældre, der altså også er dobbelt,
det bør jeg vel ikke gøre?? (især ikke hvis nu de to sæt informationer ikke helt identiske).

Hvordan kommer jeg videre i Legacy, med at sammenflette de to familier???
Svend




Kommentar
Fra : LisBJensen


Dato : 14-12-03 00:04

Hej Svend
Jeg ved at man kan compare (sammenligne) de to filer, og vælge hvolke der skal sættes sammen, men jeg har ikke set på hvordan man gør.
Prøv at spørge i Damsgårds Wiki-projekt.
Jeg vender tilbage hvis jeg finder ud af det.

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen


Dato : 14-12-03 00:07

Hej Igen.
Du skal ihvertfald bruge den funktion der hedder Merge, så vil jeg tro du bliver guidet igennem.

Lav en kopi af dine data inden du forsøger dig frem.

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen


Dato : 14-12-03 00:19

Hej Svend.
Jeg forsøgte lige at finde duplicater og det lykkedes fint, så det må virke på samme måde for at ammenligne filer.

Desuden forsøgte jeg at udskrive det fulde anetræ, og det ser også ud til at fungere.
Brug Reports, Reportmenu, Pedigree, vælge alle ved generationer, så skulle den være der. Du kan jo lave et preview inden du udskriver.

God fornøjelse.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 14-12-03 09:30

Det vil jeg prøve,
tak for det sene aftenarbejde, Lis.

Nu handler dette spørgmål jo om TMG,
allerede besvaret af Senta.

Men Legacy kan tilsyneladende meget mere end jeg troede,
(sikkert alt hvad jeg har brug for).
Og her er der hjælp at få, med dansk brugergruppe etc.

Hvis der ikke dukker nogen op, der vil anbefale TMG,
(skamrosningen i Usenet kan jeg ikke bruge til noget)
vil jeg nok fortsætte med Legacy.

Hvordan kan man have en ikke web baseret TMG brugergruppe,
mon en sådan er på trapperne?
Hvem kender et par gode eksempler på TMG slægtsoversigter??
Svend












Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 12:24

her er lidt mere om TMG:ved ikke om du har set det ?,
prøv lige at se siderne igennem, der kan være mere på siderne der har din interesse.

http://www.whollygenes.com/pocketgenss.htm
Senta

Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 12:26

Lidt nyt om TMG . på denne adresse
http://www.tha.no/
Senta

Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 12:34

Information om TMG:
http://www.tha.no/tmg.htm#Telefon
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 14-12-03 13:23

Ja Senta,

men jeg har jo ikke brug for at gå med min familie i lommen,
(pocket version af TGM).

Og ja
i hvert fald i Norge er det verdens bedste slægtsprogram,
hvornår indser vi dette, også i Danmark,
(jeg efterlyser jo foregangs mænd/kvinder, der er nået længere end man kan med andre tools).

Måske er TGM det avancerede værktøj for specialister?
og vi andre kan nøjes med BK, WinFam ...

Legacy er måske et "mellem" alternativ ??
Hav en god Søndag, Svend



Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 13:44

TMG, kommer i en Dansk udgave,efter specialisternes udsagn.

Hav en god Søndag Svend

Selv
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 14-12-03 14:58

Nu fandt jeg selv en TMG bruger, troede jeg?

http://familien-holgersen.dk/jesper/phpgedview/

men Jespers familie oversigt er lavet med phpgedview?

Hvad er det for et program?
selvstændigt slægtsprogram eller supplement for web præsentation??
Svend




Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 15:38

Kopiere phpgedview i bjælken på Google, og der fremkommer bla. disse adresser og mange andre med phpgedview og genealogi osv.
Senta
http://www.erritsoe.dk/genealogy/genealogy_phpgedview_help.htm
http://www.erritsoe.dk/genealogy/phpGedView/index.php

Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 17:09

se ? "Ny phpGedView version" fra d.14-11-03 fra ________ aafe


http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=55456&release_id=197584
Senta

Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 17:09

se ? "Ny phpGedView version" fra d.14-11-03 fra ________ aafe


http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=55456&release_id=197584
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 14-12-03 17:25

Det udbydes altså af:
http://phpgedview.sourceforge.net/

Og der findes en dansk version,

men er det kun et hjælpe program?
måske i stil med KSTableau, som eksempelvis Bjarne Damsgaard benytter??

Hvordan skal jeg vælge tools, når der hele tiden dukker nye, endnu flottere, op?
Svend

Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 17:27

Har du set på det sidste svar
spørgsmål fra den d.14-11-03 fra ________ aafe ?
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 14-12-03 17:53

set ja,
men ikke forstået.

Jeg tror stadig phpgetview skal have en gedcom file,
fra et (andet/rigtigt) slægtsprogram, som input.

Står der noget andet i svaret fra 14 Nov?
(som jeg ikke har observeret blandt de mange informationer)
Svend





Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 18:03

Du kan se spørgsmål og svar her.
Senta
http://www.kandu.dk/dk/news/356365/groupid/20502

PhpGedView er ikke et egentligt program, men en dynamisk
webpræsentation af indholdet i een eller flere gedcom fil(er).

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 14-12-03 18:21

Nå det var et usenet indlæg fra 14 nov?

Tak senta, det forklarer jo alt.
Svend

Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 19:36

abonnere du ikke på TDC. nyhedsgrupper, hvor der er hjælp at finde indefor ja, næsten alt hvad der er hver at vide noget om , fra før og nu til historie , genealogi i USA. Sverige ; til køb af PC´´ udstyr, slægtsprogrammer ???????? osv.
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 14-12-03 20:23

Nej,
via mit arbejde følger jeg udviklingen af edb-værktøjer til tekniske beregninger,
min nevø, der er datalog, hjælper mig på nettet,
og værktøjer til slægtsforskning; her bruger jeg jo kandu,
(bl.a. din ekspertise, jeg er blevet meget klogere i dag).

Men jeg savner snart en oversigt:
over de mest benyttede slægtsprogrammer i Danmark,
og også web hjælpe programmer, de sidste er nye for mig.
Svend



Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 20:57

Spørg på Usenet_____dk.videnskab.historie.genealogi
Usenet ____se.hobby.genealogi
Senta

Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 22:20

Gode og dårlige links
http://www.tuxen.info/links.htm
Internettet er jo et fantastisk medie. Og der er masser af muligheder for at finde rundt, så jeg har ikke tænkt mig at overbebyrde dig med en ukommenteret samling links, som du i princippet kan finde alle andre steder. I stedet vil jeg forsøge at motivere hvert enkelt link samtidig med, at jeg lufter mine yndlingsaversioner. Om det lykkes, må du selv bedømme. Ellers kan du jo altid klage

Fra Dis__Danmark

http://www.dis-danmark.dk/i_dny981.htm

Så er opdateringen af DisForsk - disketten med oplysninger om medlemmernes slægtsinteresser og deres edb-udstyr - genoptaget efter nogle måneders pause. Arne Julin - det umådeligt flittige menneske! - har påtaget sig at indtaste oplysningerne fra de oplysningssedler, der bliver indsendt.
Disketten får større værdi jo flere der indsender oplysninger til den. Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du indsende tilmeldingsblanketten, der lå i VelkomstPakken, da du blev medlem og som også fra tid til anden har været trykt i "Slægt & Data".
DisForsk kan købes hos Arne Julin for 50,- kr


kan disse adresser hjælpe dig til at finde svar på dit ?
senta


Kommentar
Fra : senta


Dato : 14-12-03 22:43

Et freewareprogram "Agent Ransack":
http://www.mythicsoft.com/agentransack/default.aspx
Senta

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen


Dato : 15-12-03 17:50

Tak for svaret senta.

Også tak til Lis for Legacy hjælp,
Svend
                        

Kommentar
Fra : senta


Dato : 15-12-03 17:56

God jul og tak
Senta

Kommentar
Fra : senta


Dato : 18-12-03 21:34

Sidste nyt om TMG på Dansk .
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?d=0&groupid=61299
God jul
Senta

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408843
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste