Når du nævner Netexpress, betyder det så at du har en router på dit netværk?
Eller forsøger du, som tedd er inde på, at koble op til en Windows RAS server?
Generelt, så kan du foretage dig en flere af følgende ting for at konstatere om det er et Internet Settings problem eller et netværksproblem på din pc, eller et problem med din router.
Start med CommandPrompt kommandoen IPCONFIG.
Har du et IP nummer?
Er det i lokalnetserien 192.168.x.x eller er det 169.254.x.x serien?
Med kommandoen IPCONFIG /ALL så får du flere oplysinger, bl.a. Gateway, DHCP og DNS server IP numre.
Får du IP numre udfor disse linier?
Så kan du dernæst benytte CommandPrompt kommandoen PING og følgende PING adresser
PING 127.0.0.1
PING "dit eget IP nummer" fx. PING 192.168.1.4
PING 192.168.1.1
PING 193.88.44.22
Hvis dette virker, så er der ikke noget galt med dine netværks drivere.
Så skal du kontrollere om internet er sat til at benytte en opkaldsforbindelse, i stedet for en LAN forbindelse.
Men lad os høre fra dig om dine iagttagelser vedr. de to første DOS programmer som jeg har nævnt, da der er masser fra især IPCONFIG /ALL kommandoen som kan give et clue om hvor problemet er.
mvh. Per