Jeg har fået den opfattelse at mange firmaer, butikskæder, discountere, webshops osv. Slipper afsted med at sælge varer der er defekte, rådne eller har en eller anden mangel uden at få dem tilbage.
Selvom vi har reklamationsret, har jeg forstået, at det ikke er ret mange, der gider bruge tid på at bruge deres ret til at få en ny vare eller penge tilbage. Har vi for mange penge?
Jeg gør vrøvl, når jeg har købt en vare med en defekt i stedet for at smide den i skraldespanden. Det er min holdning at nogle firmaer endda kan lære af det. I de sidste par måneder har jeg sammenlagt fået mine penge retur for et beløb på ca. 1500 kr. Det drejer sig om spritnye indlægssåler med en forfærdelig stank, som smittede af på alt tøjet i min kuffert, så jeg måtte vaske alt inden jeg kunne bruge det. Et par dyre in ear høretelefoner, hvor ledningerne blev totalt opløste (usædvanlig fin behandling af Dustin Home) og 5 pk. Dybfrosne Skalrejer til en værdi af 200 kr, som selvom de var pakket 3 uger før salget, var uspiselige, ikke til at pille, seje og tørre. Senest har jeg gjort vrøvl over nogle haveredskaber, klippegrej af et stort turkis mærke, hvor jeg gentagne gange har tabt enten en fjeder eller stødpuder. I første omgang købte jeg bare nye, men da de også tabte de samme komponenter gjorde jeg vrøvl. Det var en langtrukken affære, fordi det var julegaver og jeg ikke havde nogen bon.
Det tager tid og ofte lang tid som med haveredskaberne, men er det blevet sådan, at vi bare trækker på skuldrene og smider de defekte ting ud?
Ingelein
|