|
| Bilkøb hos forhandler Fra : liv1super | Vist : 1027 gange 105 point Dato : 29-10-11 18:43 |
|
Jeg har d.12/9 i år bestilt og underskrevet salgsslutseddel på en ny bil. I dag ringer han så og siger bilen er klar til afhentning mandag,hvor han også vil registerer den. Han ringer så igen 3-4 timer efter for at sige,han har glemt at påfører leveringsomkostningerne på slutsedlen. Vi taler lidt og finder ud af at,han også har glemt at bestille bilen med aircondition,hvilket vi havde aftalt. Så nu står den der uden og det kan ikke efter monteres.
Aircon står ikke på slutsedlen,hvilket jeg ikke havde set,den er heller ikke med på prisen. Han siger at ,enten kan jeg vente på en ny bil i 10 uger,købe den uden aircon eller købe en han får om en uge med mere ekstaudstyr ( som jeg egentlig ikke er interesseret i ) og til en merpris på ca 2.500 kr.
Hvordan står jeg i den situation ? Hvis jeg vælger den uden aircon,hvad gør jeg med leveringomkostningerne, han har glemt?
På en eller anden måde må han jo kompenserer for hans "glemsomhed".
| |
|
I kan jo deles om glemsomheden.
Du for en bil uden aircom og han får ikke sine lev omkostninger...
Det er ikke modpartens skyld at selv man er glemsom.
Den pris der står på kontrakten er den du Juridisk set skal betale. Men da du formentlig gerne vil kunne komme tilbage til forhandler med evt. reklamationer. Skal du gøre op med dig selv - hvor stort du vil male dit problem op.
Eller om du vil vente 10 uger og få den bil de ønskede dig.
mvh Benjamin
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 29-10-11 19:24 |
|
Benjamin
Jeg har jo ikke lyst til at vente 10 uger igen,udover dèt har jeg solgt vinterdækkene til min nuværende bil,så det er bliver et andet problem,hvis jeg skal vente til Januar.
Jeg synes jo han skal give mig bilen med ekstraudstyr,så han kompenserer med de 2.500 kr
| |
|
Det er jo altid op til dig hvad du kan finde dig tilfreds med.
Juridisk set har du begrænsede rettigheder, ud over det der står på den kontrakt i begge har skrevet under på.
mvh Benjamin
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 29-10-11 19:43 |
|
Ja,jeg må se hvad han siger på Mandag.
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 29-10-11 23:29 |
|
du er vel klar over det er ved at være en gammel bil (2011)
allerede nu burde den være faldet / sat ned i pris, især hvis 2012 modellen har ændringer,
5 - 15 % min.
der må være grænser for hvor længe du er 'bundet' til den aftale / slutseddel,
når han ikke kan levere varen,
har du forhørt dig hos andre forhandlere, ?
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 09:44 |
|
Bilen er produceret i uge 42 og 43 og er sat ned i pris med 8000 kr. Samme ventetid var hos andre forhandlerer,det har jeg undersøgt.
Det er nu ikke ventetiden,jeg beklager mig over,for det vidste jeg jo godt.Det er dèt at,han har glemt att bestille den med aircon og hvis jeg vil have det,må jeg vente yderligere 10 uger.
| |
| Kommentar Fra : Ysseven |
Dato : 30-10-11 09:48 |
|
Øhhh...!? "Aircon står ikke på slutsedlen, hvilket jeg ikke havde set..."
Du er da desværre heller ikke helt uden skyld i det her, så jeg ville da ikke blive for kæk, hvis det var mig. Du skal jo gerne kunne komme med bilen til service m.v. uden at være utryg.
Der er vist lidt "UPS..." over denne her, er der ikk'...??
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 10:08 |
|
Det er jo netop det jeg skriver. Men han har også glemt at skrive leveringsomkostninger på og vil have det lagt oveni. Det ville jeg også have accepteret,hvis bilen var kommet som bestilt. Udover det,har han glemt at ordne financeringen og oplyser mig nu en anden rentesats end den han sagde ved købet.
Så der er altså flere løse ender her.
| |
| Kommentar Fra : grow |
Dato : 30-10-11 10:11 |
|
Ekstra udstyr tiil 2500,- er den med aircon? Prøv om han vil levere den til samme pris og betal leveringsomkostningerne. Dem kan du nok ikke slippe for.
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 10:16 |
|
grow
Ja,den er med aircon og det tænkte jeg også ,jeg ville prøve :)
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 10:35 |
|
grow
Ja,det har jeg,den er en nuance mørkere og det kan jeg godt leve med
| |
| Kommentar Fra : grow |
Dato : 30-10-11 10:58 |
|
Bare fint. Må jeg spørge, hvad er det for en bil?
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 30-10-11 11:11 |
|
Køber og sælger har indgået en juridisk bindende aftale. Sælger har glemt at påføre leveringomkostninger = ærgerligt for sælger. Køber har glemt at læse hvad der stod i slutsedlen = ærgerligt for køber!
Sådan er det bare med juridiske aftaler, de er bindende!
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 11:15 |
| | |
| Kommentar Fra : grow |
Dato : 30-10-11 11:28 |
|
Godt, den kan jeg godt lide. Jeg syntes det er en dejlig bil. Smart måde viskerne er placeret på!
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 11:59 |
|
He he jeg har slet ikke set på viskernes placering
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 12:32 |
|
Hvis jeg tager bilen uden aircon,vil den så ikke give en dårligere pris/byttepris ved salg?
| |
| Kommentar Fra : Ysseven |
Dato : 30-10-11 13:04 |
| | |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 14:13 |
|
grow
Det vil jeg prøve imorgen
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 14:40 |
|
Jep,skal nok melde tilbage...skal tale med forhandleren imorgen eftermiddag.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 30-10-11 16:43 |
|
Citat Du har IKKE en "hujende fis" at bruge aircon til i Danmark med mindre du kører rundt i bilen dagen lang |
Næh....bare der er varme.......
Havde du handlet ved "Thybo-Biler",havde de øjeblikkeligt tilbudt at annulere den slutseddel.
Nu sælger de så ikke Seat. Men nok ikke tilfældig,at de to år i træk,er DM mestre i solgte biler af deres mærke..... og så si`r man at Thy er et udkantsområde.
Og nej,jeg er kun en tilfreds kunde.
M.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 30-10-11 17:22 |
|
Kontrakter er bindende. Men ikke mere bindende end at hvis begge parter er enige kan de ophæves.
Du kan holde på at du vil have bilen til den aftalte pris. Det bliver så uden aircon, hvad der jo er ærgeligt, for der er masser at at bruge den dtil, også i Danmark. Bla a. er det eminet til at fjerne dug ved at affugte kabineluften.
Du kan også gå ind på at afvente en anden bil. Diskuter kompensationen, Det kunne være helt eller delvis gratis ekstraudstyr.
Forhandlerne har for tiden meget svært ved at sælge biler, så du har fat iden lange ende.
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 18:28 |
|
Thy ville også være lidt langt at tage til
transor
Jeg vil prøve at forhandle,problemet med at vente yderlige 10 uger er at jeg har solgt vinterdækkene til min nuværende bil. Og det vil jo være lidt dumt at investere i nye.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 30-10-11 18:55 |
|
Jeg ville ikke købt en ny bil i dag uden aircon.Det vil blive vanskeligere at sælge den igen, når alle andre biler har aircon.
Derfor ville jeg sige til sælger at du ikke vil betale leveringsomkostninger. Selv om du ikke opdaget at aircon ikke stod på kontrakten,så er det sælger der skriver kontrakten og han er den der er vant med kontrakter til bilsalg det er sjældent du køber ny bil, så du har ikke den erfaring som sælger har.Du skal ikke være bange for at han giver dig dårlig service,for bliver det problemer med ham så kan du få service et andet sted uden problemer.
alimak
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 30-10-11 19:02 |
|
alimak
Lige præcis sådan ser jeg også på det :) Og jeg er heller ikke nervøs for servicen,for jeg bruger i forvejen et andet værksted.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 31-10-11 11:15 |
|
Vinterdækkene er kun et problem, hvis du er meget afhængig af altid at bruge bil. Det er jo ikke hver vinter, at vi overhovedet har mere end et par dage hvor vinterdæk er en fordel.
Vi har to biler og har i en periode klaret os med kun at have vinterdæk på den ene.
| |
| Kommentar Fra : liv1super |
Dato : 31-10-11 17:54 |
|
Som lovet,er der her en tilbagemelding :
Jeg havde købt en Seat Ibiza 1,2 70hk og fik uden vrøvl tilbudt en 1,4 85hk med samme udstyr som den jeg skulle have haft og til 1,2 prisen og får den udleveret imorgen De undskyldte og beklagede deres fejl,så jeg er meget tilfreds.
Udover det,har jeg talt med forbrugerklagenævnet,som sagde at, jeg ikke var bundet af kontrakten,hvis ikke de kunne leverer det vi havde aftalt.Og det uanset om aircon stod der eller ej. Jeg ville kunne ophæve kontrakten,medmindre de kunne levere bilen incl. alt aftalt indenfor 3 uger.
Og det har de åbenbart godt vist,siden alt gik så problemfrit.
Tak for hjælpen til jer alle
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 31-10-11 18:09 |
|
Tillykke med den nye bil.Den skal du nok blive glad for.
Dejligt at høre,der også findes ordentlige bilforhandlere,udover Thy`s grænser.
M.
| |
| Godkendelse af svar Fra : liv1super |
Dato : 01-11-11 17:27 |
|
Tak for svaret stjerneboern.
Og også til jer andre :)
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 01-11-11 19:10 |
|
Denne sætning var humoristisk ment:
Citat Dejligt at høre,der også findes ordentlige bilforhandlere,udover Thy`s grænser. |
Selvfølgelig findes der (heldigvis) redelige bilforhandlere,over hele landet.
Og i sidste ende,kan de heller ikke drive en forretning,ved at snyde folk.
Der er så sandelig også "brådne kar",her i Thy.
M.
| |
|
Velbekommen :) og tillykke med din nye bil. mvh.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|