|
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 27-08-10 18:16 |
|
Citat Kig lige på luftfilteret, det kan være tilstoppet. |
Ifølge brugsanvisningen skulle jeg også kunne tage dækslet af og komme ind til det, men det er sådan en generel anvisning, hvor den ikke ligner min helt.
Jeg kunne ikke se hvordan, det er ikke de samme skruer og iøvrigt et format, som jeg slet ikke har, selvom jeg har en multi skruetrækker med diverse bits, men når du siger det vil jeg prøve igen og se om jeg kan komme ind til det.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 27-08-10 18:24 |
|
Tilsodet sort tændrør - jeg tror også på for lidt luft eller for meget benzin (fed blanding)
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 27-08-10 18:26 |
|
Dine skruer er nok torx (sekskantet på en speciel måde)
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 27-08-10 18:38 |
| | |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 27-08-10 18:51 |
|
Nu har jeg fundet de bits, jeg manglede og kom ind til luftfilter.
Har vasket efter brugsanvisningen og igen vædet med motorolie, som der står. Det virkede til at starte med, men kun i 2 min. så gik den igen på ½ kraft.
Men ingen tvivl om at luftfiltret trængte til rengøring.
Den ryster en del, så måske det er kniven der er kommet i ubalance. Men jeg har haft en anden maskine, og der kørte den stadig på fuld kraft - indtil kniven bare røg af.
Så jeg er stadig i tvivl.
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 27-08-10 18:59 |
|
Så'n en fætter er luftkølet, har du renset de forskellige steder så den kan få luft,
og det er ikke godt at køre med en kniv i ubalance, det kan ødelægge lejet ved krumtappen
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 27-08-10 19:20 |
|
Fra Klaudi's vejledning.
side 8/9
LUFTFILTER
Et snavset og tilstoppet luftfilter mindsker motoreffekten
og øger motorslitagen.
Briggs & Stratton LS 45:Demontér luftfilteret
forsigtigt, så der ikke falder snavs ned i karburatoren
(fig. 17). Tag skumplastfilteret ud og vask det
i flydende opvaskemiddel og vand. Tør filtret.
Hæld lidt olie på filtret og kram den ind i det.Montér
luftfilteret igen.
Vask filteret hver 3. måned eller for hver 25 køretimer,
alt efter hvad der indtræffer først. Oftere,
hvis motoren arbejder på støvet jord.
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 27-08-10 19:33 |
|
Eyvind
det er nøjagtig det jeg har gjort, for det kunne jeg godt læse i min egen brugsanvisning. Jeg havde bare allerførst problemer med at komme til det, men det er løst.
Og jeg har vasket -tørret og vædet med det motorolie, som hører til maskinen.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 27-08-10 19:38 |
|
Tilbage står karburator, den gir for meget benzin, det lugter du også.
Der sidder en lille nål, den regulerer tilførsel af benzin. Nålen kan sidde fast
p.g.a. snavs
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 27-08-10 19:41 |
|
Citat Tilbage står karburator, den gir for meget benzin, det lugter du også.
Der sidder en lille nål, den regulerer tilførsel af benzin. Nålen kan sidde fast
p.g.a. snavs |
se det er jo korrekt, at jeg lugter benzin og hele hytten lugter ligesådan mig selv incl. fordi jeg havde døren åben.
men hvordan hylen kommer jeg til karburatoren, er det noget jeg selv kan gøre - jeg aner jo ikke hvordan ?
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 27-08-10 19:55 |
|
nu har jeg studeret motor vejledningen, men der står ikke noget om den nål, men der står under fig. 9, at jeg kan fjerne 3 skruer og lofte blæserhuset for at rengøre bag den tykke linie
Det må jeg så prøve.
Men nu kan det godt være, det først bliver i morgen.
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 27-08-10 19:59 |
|
Den med at skille karburator kan godt drille, men er det en B&S motor burde du sagtens kunne klare at rense den selv.
Den med blæserhuset er nok os meget godt at få gjort, der kan sidde meget græs og andet der som hindre luftgennemstrømningen...
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 27-08-10 20:08 |
|
Har motoren manuel choke ?
eller automatisk, den kan også være årsag til en fed blanding
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 27-08-10 20:33 |
|
Jeg har oplevet at motorens køleribber var helt fyldt med græs . Så for den symptomer som din på grund af overhedning.
Du skal have afskærmningen af og kontrollere , evt rense ud. Derefte tætne så der ikke blæser afklippet græs op til motoren. En plasrtindkøbspose i klemme ved klappen til afkastet var den rigtige kur til min.
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 27-08-10 20:58 |
|
Citat Har motoren manuel choke ?
eller automatisk, den kan også være årsag til en fed blanding |
den er helt automatisk
Citat Den med blæserhuset er nok os meget godt at få gjort, der kan sidde meget græs og andet der som hindre luftgennemstrømningen... |
det er nu også gjort og OK, der sad en del, men det er nu fjernet.
så tilbage er måske karburatoren., men efter at jeg har skilt ad indtil blæserhuset, tror jeg det er udover mine evner. De skruer og bolte er edder... brand dylemig, ikke bestemt til at skrue ud og ind igen.
Men nu er det da gjort. Godt at luftfiltret er renset og blæserhuset og underneden.
Citat En plasrtindkøbspose i klemme ved klappen til afkastet var den rigtige kur til min. |
nu er det en multiklipper og den har ikke afkast, det er en bioklip, som kværner græsset og det bliver tilbage som gødning til græsset. Ingen samle sammen osv.
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 27-08-10 21:09 |
|
Tusind tak indtil videre for alle jeres råd.
Nu er maskinen da renset og efterset, alle de steder jeg har forstand på og med jeres hjælp.
Og værktøjet er fundet frem og ligger parat, hvis der skulle være andre ideer
Måske den har godt af at hvile til imorgen hvis altså der sker mirakler i nat.
Den lød stadig ikke godt nok, da jeg
prøvede for lidt siden. Og igen den kører lynhurtigt over på sneglefart, og det er ikke noget jeg selv kan indstille, den funktion har den ikke,
Men den starter fint
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 27-08-10 22:22 |
|
Hejsa
Der er ikke nogle der har nævnt tændrør hvilket også kan være årsagen .Ellers er der en membran mellem kaburator og tank Man afmonterer tanken med 13 mm topnøgle og en 11 mm så drejes tanken opad medens den trækkes lidt udaf når den så er kommet af blæservingestangen skrues 6 stjerneskruer af rundt om kaburatoren så skiftes membranen( der bliver slatten med tiden )
Venligst Sune
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 27-08-10 22:43 |
|
@Sunowich
Tak for dit råd, men der står mine kompetencer af.
Bortset fra det med tændrøret. Jeg køber lige et nyt imorgen, men min konklusion er at det ikke er tændrøret.
Og jeg kan ikke ligesom Teil også nævner gå i motor og karburator Jeg syens indtil videre det har været udfordring nok, med de skruer og bolte og diverse steder som skulle renses.
hilsen Smuller
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 27-08-10 22:55 |
|
OK vi kommer hele styrken og ordner maskinen,
og du bager en kage
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-08-10 23:34 |
|
Det ene behøver vel ikke udelukke det andet
Vi kommer fra morgenstunden af, så kan vi nå hele serveringen --- frokost, eftermiddagskaffen MED kage, og aftensmaden
Hvis det sku' være, ku' jeg sådan set godt tage kagen med jeg er ret god til mareridet fra Brovst (andre kalder den for drømmekage) og en chokoladekage med juice - så er der også noget sundt
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 28-08-10 07:58 |
|
Citat jeg er ret god til mareridet fra Brovst |
Den er go, du er hermed udnævnt til kage-etellerandet.
smuller54 ordner det andet
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 28-08-10 13:57 |
|
Citat Skal jeg tage min gamle Ginge håndskubber med, for der bliver nok ikke tid til at lave den klipper, med al den servering og spisning. |
Ja, jeg var sgu´lige ved at købe een, da jeg var nede og købe nyt tændrør. Men jeg købte kun et tændrør til en 50 er.
Nå, men det virker ikke og det kan godt være jeg har fået løst problemerne med rens osv, men i min iver for at rense underneden, fik jeg tippet den forkert, så nu kan det godt være der er kommet olie i karburatoren, så problemet er måske dobbelt nu.
Men det med at skille karburatoren ad- det må blive værkstedet. Det kan jeg ikke se mig ud af.
Jeg giver den lige et rens mere i blæserhuset.
Det bliver svært at give point i denne tråd- med alle de gode råd
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 28-08-10 14:23 |
|
Hvis du drukner den, så start med fuld gas, det giver mere luft i forhold til benzin.
Det hjælper som regel. Olien løber ikke ned i karburatoren.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 28-08-10 15:17 |
|
Hmmm. Jeg får da altid hjemmebagt franskbrød og rugbrød - men vi køber al knækbrødet.
Måske er det ikke nogen fordel med den Ginge, for den kører også kun på halv kraft efter 2-3 mtr.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 28-08-10 15:27 |
|
Lidt øl, både tysk og dansk, til plæneklipper hjælper gevaldigt.
Især den danske.
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 28-08-10 15:29 |
|
Jeg bliver helt sulten af al den madsnak.
Nå- men det må vist vente.
Jeg er lidt i skildpaddetempo lige nu eller er nærmest ½ skildpadde.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 28-08-10 15:39 |
|
Jeg glemmer jo at slå græs, min gamle westwood kører da endnu.
Hvis du ser en mystisk maskine der drejer ind i din have smuller54 så er
det bare mig.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 28-08-10 15:43 |
| | |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 28-08-10 15:53 |
|
he he, hvor den sød,
Nej den nænner vi ikke at forstyrre.
Jeg har ellers mange allierede her på kandu omkring det med græsslåmaskine, og jeg har ovenikøbet været med til at løse et problem
http://www.kandu.dk/Spg148767.aspx
og så gør jeg lige som man ikke må- tipper den til den forkerte side.
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 28-08-10 19:40 |
|
Der er ingen tvivl om at du kører med choker hele tiden og derfor drukner motoren når den bliver varm, den lille stang som skal regulere choker er faldet af på karburatoren.
Hænger der en eller andet og dingler eller er den helt væk?
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 28-08-10 20:09 |
|
Citat Der er ingen tvivl om at du kører med choker hele tiden og derfor drukner motoren når den bliver varm, den lille stang som skal regulere choker er faldet af på karburatoren.
Hænger der en eller andet og dingler eller er den helt væk? |
Nu er der ikke noget på denne model, som jeg kan regulere. Men det er tydeligt, at der sidder en chokerdims, som er fast men ikke noget som er forbundet med et kabel - da jeg jo ikke har den mulighed og jeg kan godt se, at når jeg fjerner diverse dele, at den er forbundet til nogle fjedre, som er slappe.
Men det har aldrig været noget, som har skabt problemer uanset og jeg sætter den til den ene side eller den anden side.
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 28-08-10 20:12 |
|
Jeg har besluttet mig for at nu kommer den på værksted.
Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvad der er galt. Kan godt høre at den køre ½ takt end den plejer og den stinker af benzin.
| |
| Godkendelse af svar Fra : smuller54 |
Dato : 28-08-10 20:15 |
|
Tak for svaret Teil.
Du var først med en løsning, som jeg ikke havde tænkt på. For der var ingen tvivl om at luftfiltret trængte til at blive renset.
Og også en tak til alle jer, som kom med gode råd og trøst.
Så bliver der desværre ikke noget RYKIND på Fyn med dejlig mad osv. Det må vi have tilgode
hilsen Smuller54
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 28-08-10 20:46 |
|
Citat så vil jeg gå videre til mit egentlige projekt i denne weekend.
Udskifte stakit i forhaven- hvis ellers vejret holder |
Håber det går bedre med stakitarbejde.
Og tak for udnævnelsen til modtager af points.
| |
| Kommentar Fra : pbp_et |
Dato : 28-08-10 23:52 |
|
Én eller anden nævnte en membran. er du på din vej ind i karburatoren stødt på en hullet plade med en gummimembran på? fastgørelse af den membran med sekundlim kan have en magisk indflydelse på motorydelsen! Selvoplevet på to maskiner med B & S motor.
vh
pbp
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 23-09-10 16:59 |
|
@ Sunowich
Der kommer nogle point til dig også-- bingo
det var membranen som skulle skiftes og det har værkstedet så gjort
(jeg har ikke fået regningen- sidder og venter på maskinen skal dukke op, så jeg kan nå at slå græsset som nu er 15 cm. højt inden det bliver vådt igen)
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|