|
| Hvilken dyse skal jeg skifte til? Fra : Fanten | Vist : 2152 gange 92 point Dato : 17-06-10 14:35 |
|
Ja, så har jeg så et problem, folkens
Min knallert kørte 80 km/t med standard udstødning, og standard motor og det hele (begrænsninger taget). Så satte jeg en Leovince TT knæk-udstødning på den, men nu kører den kun 50-60! Den kører fint nok, altså den har ingen dødpunkter med knæk-udstødningen, men jeg tænker bare: hvilken dyse skal jeg have i? Der sidder vistnok 54 standard i den nu, vil det hjælpe på topfarten at smide en anden i?
Og så har jeg et powerluftfilter jeg har smidt på den. Den går helt død ved bundgas med det, skal jeg så heller ikke skifte dyse der, og igen: hvilken?
på forhånd; tak!
| |
| Kommentar Fra : Dennis85 |
Dato : 17-06-10 14:38 |
|
Hvordan lyder den når du giver fuld gas? Laver den nærmest 4-takter, eller dør den som om den løber tør for benzin?
Hvis den 4-takter får den for meget benzin, og du skal have en mindre i.
Hvis den dør som om den får for lidt benzin, så skal du have en større i.
| |
| Kommentar Fra : Dennis85 |
Dato : 17-06-10 15:25 |
|
Jo jeg vil også mene større dyse. Et bedre luftfilter giver også mere luft, så for luft/benzin blandingen passer, skal der også mere benzin til.
Citat Måske...men det ville hjælpe en hel del på event. kvæstede personer i trafikken hvis du holdt dig inde for lovens rammer |
Nu melder historien jo intet om hvorvidt der køres på bane eller andre lukkede arealer, eller på almindelig vej.
| |
| Kommentar Fra : Dennis85 |
Dato : 17-06-10 16:07 |
| | |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 17-06-10 16:28 |
|
I sær i en totaktmotor betyder afstemningen af udstødningsrøret en del for skylningen.
Derfor kan du ikke kompensere en forkert udstødning ved at ændre på dysen.
Det er sådan at ved højt omdrejlingsstal skal udstødningrøret være i resonans, så den suger det sidste af udstødningsgassen ud ,og frisk benzinblandet luft ind.
For kort eller for langt rør ødelægger den effekt.
Jo mere du ændre af den slags, des dårliger vil den køre.
| |
| Kommentar Fra : simon-ms |
Dato : 22-06-10 23:27 |
|
Hvilken scooter snakker vi om?
Uanset hvilken scooter det er, så er en 54'er dyse er alt for lidt når der er powerfilter og anden udstødning, jeg vil tro at du skal op i nærheden er størrelse 80 før den kører godt, men der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem. Jeg ville starte med fx. en størrelse 75 og så tage den derfra.
| |
| Kommentar Fra : simon-ms |
Dato : 04-07-10 18:40 |
|
Prøv at starte omkring 90 og så kig på tændrøret og skift til den passer, men må ikke gå for mageret og slet ikke når den skal køres til.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|