/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Smalltalk
#NavnPoint
ans 29699
molokyle 27260
Nordsted1 27077
Klaudi 21938
o.v.n. 17081
dova 16181
3773 15982
refi 15492
miritdk 13786
10  Camillasm.. 12371
Bl.a. SKAL vi leve længere?
Fra : Camillasmoster
Vist : 971 gange
100 point
Dato : 22-04-09 23:05

Nogle ting, jeg har funderet over:

- Der bruges formuer på at forske i, hvordan vi alle kan leve længere.....

Jammen, de jamrer over "ældrebyrden", og giver pensionisterne et "symbolsk" beløb hver måned..

- Samtidig skal vi alle være sunde og slanke - sig mig så, hvorfor det tillades diverse producenter af madvarer mv. at fylde mad og drikke med tilsætningsstoffer - ja, der er enddog madvarer, hvor man har brugt erstatning for den vare, som det handler om - f.eks. har jeg hørt, at der laves tomatketchup på æblemos....

Og så skal vi drikke sodavand med sødemiddel, som også er giftig (!)

- Hvorfor putter de os ikke i små kasser eller bure, så de kan styre, hvad vi laver, spiser osv.

Næ, de er ikke religiøse - jow, de dyrker en afgud: Penge!

Og så tror de, at de bliver lykkelige af det...


Hanne (kan også blive sur engang imellem...)

 
 
Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 22-04-09 23:27

De fleste af os vil hellere dø senere end før.
De fleste af os vil gerne selv betemme hvad vi putter i munden.
Sundhedsudgifter er en stor post på samfundsbudgettet.

Deraf den førte politik.

Kommentar
Fra : iah


Dato : 22-04-09 23:49

Citat
De fleste af os vil hellere dø senere end før.


Hvem kan nu egentlig vide noget om hvornår vi vil dø?
Det er jo ren statistik altsammen.

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 22-04-09 23:51

Ja, det er statistik og tilfældigheder. Men vi kan ændre lidt på sandsynlighederne.

Kommentar
Fra : iah


Dato : 23-04-09 00:20

Netop, så hvorfor ikke leve livet i fulde drag den tid der er afmålt, i stedet for at leve asketisk og kedeligt måske 2 år længere?

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 23-04-09 00:48

Så enkelt er det ikke. Hvis man f.eks. ryger, lever man (sandsynligvis) kortere, og man får (sandsynligvis) også et dårligere liv. Det samme med f.eks. motion og for meget for fed mad.

Accepteret svar
Fra : Krummen

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-09 02:00

Livskvalitet kan ikke måles i længde af liv. Hvad der er livskvalitet for den ene, er ikke nødvendigvis det samme for andre. Er man lykkelig med tobak, fedmad og grisefester, så skal ingen politiker blande sig. De som dyrker den form for livskvalitet, betaler så rigeligt med afgifter og skatter af deres forbrug, til at der er til at dulme følgeskavankerne, hvis de dukker op før det økonomisk passer politikerne. Så Camillamoster har ret i sin syrlige bøvs. Politikerne leger smagsdommere og hykler


Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 23-04-09 02:13

Hvad angår tomatketchup er det et blandingsprodukt med tilsatte krydderier, og det sur/søde indhold af æbler som er tisat giver smørelsen et ekstra pift
Hvis man vil have den rene vare skal det være tomatpurè, men jeg tvivler stærkt på at pølse- eller pizzamanden har det hvis man efterspørger det.


Det er de langvarige livsstilssygdomme som sundhedskommissionen vil gøre op med, og som om 40-50 år vil ramme de horder af unge mennesker der ikke har det som livsstil at spise ordentligt, dvs den livsvigtige morgenmad samt at undgå 5 liter Cola og 4 pizzaer om ugen.
Og hvem siger iøvrigt at man skal drikke sødt sodavand ?? Der er jo juice og mælk på hylderne i butikkerne.

Det er ens eget store ønske og nok også en fordel for samfundsøkonomien hvis man når ens nummer bliver udtrukket at man i sund tilstand bortset fra ælde blot lagde sig til at sove og så dikkeværket holdt op med at slå, men sådan hænger det desværre ikke sammen.

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 23-04-09 02:16

Jeg har meget svært ved at se at der skulle være tale om hykleri og smagsdommeri.

Politikerne vil jo netop ikke lave noget som helst om, alle de forslag der har været fremme er blevet skudt ned, og kommisionens arbejde er spildt. For VKO er blevet så bange for deres egen skygge at de ikke tør noget som helst, heller ikke på det område. Der bliver højst tale om lidt gratis fernis.

På den ene side skal folk da have lov til at ødelægge deres eget liv ved at leve usundt, på den anden side vil de fleste også gerne have lidt hjælp til at leve et mere sund og dermed bedre liv.

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 23-04-09 02:39

Tal for dig selv BertelBrander, have lidt hjælp til at leve mere sundt den ene dag må vi ikke spise noget som måske er sundt ugen efter, undersøgelser, statistikker og test kan jo laves så de falder ud til fordel for dem som har bestilt testen, forleden læste jeg om at der var bekymring for at de nyeste undersøgelser om sund kost og lignende ikke blev offentliggjort hurtig nok, der var en påstand om at vi ville leve længere hvis disse oplysninger kom frem, men det forudsætter vist at alle skulle følge rådene, hvem i alverden vil følge disse råd ? Ja jeg spørger bare og fortsætter med at leve som jeg har det godt med
Er en høj alder lig med høj livskvalitet ? helt bestemt nej

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 23-04-09 02:40

Hvorfor skal vi andre betale for at nogle bevidst ødelægger deres liv

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 23-04-09 02:48

Lige en tilføjelse: Jeg hader overskrifter som siger noget i retning af: 15.000 dødsfald kunne være undgået hvis vi levede sundere.
Det er jo er lodret løgn, dødeligheden er 100% og det vil den blive ved at være, hvis overskriften skulle have noget med sandhed at gøre, så kunne der måske stå noget i retning af: 15.000 dør for tidlig på grund af usund livsstil
Bare et eksempel i skal ikke stirre jer blinde på tallet 15.000 den er grebet ud af luften

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 23-04-09 02:55

Citat
Hvorfor skal vi andre betale for at nogle bevidst ødelægger deres liv
hvilke livsødelæggende elementer (for andre end dig selv) betaler du for LuffeA

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 23-04-09 03:34

Det regnestykke er ret nærliggende, drankere og narkomaner der ikke kan tage sig sammen har vi jo betalt til i mange år, samt for bilister der grundet netop den mærkelige livsstil har trykket speederen i bund og skal sidde i rullestol på det offentliges regning de næste måske 60 år.

Man taler netop om fremtidige større údgifter til sygehusbehandling for tykke mennesker som der kommer mange flere af grundet uhæmmet indtagelse af sukkerholdige drikkevarer og fedtdryppende fastfood.
Det offentlige skal så ryste op med flere penge, og de penge kommer kun eet sted fra, nemlig borgerne
Hvis man ser et billede af en folkemængde i USA har over halvdelen fede deller på maven og nogle også ned af benene, det er den udvikling vi skal have stoppet herhjemme OMGÅENDE !!!



Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 23-04-09 03:49

Så kan vi blive enige, du mener jo vi betaler for at reparede dem som har ødelagt deres liv, og ikke betale for at de ødelægger det.
Men hvordan stoppe det vil du tvangs indlægge fede mensker, holde dem i bure så de kun får grøntsager ? Det samme med narkomaner og alkoholikere ?
Vi lever i et nogenlunde frit land og enhver kan leve som de ønsker (endnu da)

Kommentar
Fra : pabloj


Dato : 23-04-09 08:18

Arbejde burde forbydes, det er skyld i stress, nedslidning og sikkert meget mere.

Jes

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 23-04-09 09:05

Har nogen læst om den 5. Jarl af York, der fandt på at spise karpens tarmflora?
Han beskrives i en alder af 150 år som en abelignende person, der pisser midt på gulvet...

Altså, vi bør kun leve længere, hvis vi stadig har det godt med vore sanser nogenlunde i behold.

Og så er der det med smerter og håbløs sygdom.
Vi afliver jo vor hund når den ikke kan mere, hvad med os selv...

Måske ville det være bedre, hvis nogle af os også levede kortere??


Kommentar
Fra : supersine669


Dato : 23-04-09 09:26

GODT brølt, søde Camillas moster......

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 23-04-09 12:04

Citat
Det regnestykke er ret nærliggende, drankere og narkomaner der ikke kan tage sig sammen
- a hwa??

LuffeA - du kan i princippet stadig nå at blive dranker, der ikke "kan tage sig sammen" - eks.: du oplever en meget stor sorg, som tærer dit sind i en dyb depression - du finder ud af, at en enkelt øl dulmer smerten..... gæt, hvad der ofte sker....... Alkoholikere har et psykologisk problem, som gør dem til drankere. Andre, som har samme psykiske problem, springer måske ud fra en bro for at slippe for smerten...

Pak dine fordomme sammen, LuffeA.

2. Hov hov, vi betaler alle skat - også de, der lever usundt! Men vi kan jo begynde at gå i meget små sko og få et millimeter-demokrati..

Hvis det skal være på dén måde, kan de godt putte de "hårde" sportsudøvere bag i køen.

3. Hvis de unge skal lære at leve mindre usundt, skal deres forældre til at træde i karaktér!!

4. Danskerne er meget bange for at "gribe i egen barm", men det er ofte det, der skal til men de er gode til at tænke på sig selv...

5. supersine669 - tak søde

Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 23-04-09 14:25

Enig Camillasmoster, det næste der sker er vel at der bliver lavet en lov der fortæller mad producenterne at de skal finde frem til en sammensætning af det de producerer så vi ikke går rundt og prutter for meget, vi lukker for meget CO2 ud i atmosfæren,først rygerne så overvægtige nu muhe køerene,næste nul menneske prutter
Vi bliver efterhånden fulgt i alt hvad vi foretager os af staten(totalitær/politi stat)
Big Brother

http://www.online-literature.com/orwell/1984/



Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 23-04-09 15:18

Manse9933 - Nemmerlig!

Skal vi ikke synge den sang fra 68' - Little Boxes?

Så vidt, jeg husker, handler den om det samme....

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 23-04-09 15:30



Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 23-04-09 15:34

jo, hvis jeg kendte teksten

Et lille udsnit af en
totalitær regering og partner:
kulturkanon=litteratur kanon/film kanon/filmkanon o.s.v
skole reform/politi reform o.s.v
Økonomisk styring at kommunerne,forfølgelse af minoriteter
(rygere/folk med sul på kroppen/dyr/livsnydere/fremmede)
Jo,de har styr på hvad der er det rigtige og vi har bare
at følge trop ellers kommer de med den økonomiske pisk og
får os til at makke ret

Manse 9933

Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 23-04-09 15:35

a varen jo

Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 23-04-09 15:37

film kanon=maler kunst kanon

Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 23-04-09 15:44

logningsbekendtgørelsen

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2445
nå,nu er jeg kommet af med mine aggressioner for
denne gang,men kæmper for menneskerettighederne på mange planer i det virkelige liv.
Nu kan jeg igen.


Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 23-04-09 15:48
Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 23-04-09 16:44

>Camillasmoster.
Jeg har såmænd også fået min "ration" af nedture, kraftig stress og dødsfald blandt mine nærmeste, uden overhovedet at tænke på at drikke det væk

Jeg er dog med på at et misbrug er svært at slippe ud af, men med i planen for at genoprette et menneske hører også at fjerne personen fra det miljø, Vesterbro f.eks, som trækker hurtigt ned så snart nogen kommer tilbage fra fængsel eller behandling.

Kommentar
Fra : granner01


Dato : 23-04-09 19:16

Camillamoster
Du har ret. Godt gået.

Der var for flere år siden var en udsendelse i TV hvor de sagde at kartoflen var kræftfremkaldende.

Der stoppede jeg med at tro på hvad de siger. Nu råder min fornuft. Ud med tilsætningsstoffer. Billige økologiske madvarer. Og ud med den idiotiske regering vi har nu.

Kommentar
Fra : taunusanden


Dato : 23-04-09 22:00

Citat
Livskvalitet kan ikke måles i længde af liv. Hvad der er livskvalitet for den ene, er ikke nødvendigvis det samme for andre. Er man lykkelig med tobak, fedmad og grisefester, så skal ingen politiker blande sig. De som dyrker den form for livskvalitet, betaler så rigeligt med afgifter og skatter af deres forbrug, til at der er til at dulme følgeskavankerne, hvis de dukker op før det økonomisk passer politikerne. Så Camillamoster har ret i sin syrlige bøvs. Politikerne leger smagsdommere og hykler

Enig!!

Der bruges alt for meget tid og alt for mange recourcer på at "finde ud af" hvordan de mest underlige ting kan "effektiviseres".
Og dagen efter finder man så ud af at metoden har den modsatte virkning..
Vi skal alle have lov til at leve vores liv på hver vores måde. Nogle vælger så bare at de vil forsøge at styre os andre


Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 24-04-09 00:37

manse - det var godt

granner - taark

Regeringen skulle hellere koncentrere sig om ventelister på bl.a. undersøgelser og OP, de gamle og hjælpeløse, alle syge, mv.
- og ikke vurdere, hvis liv, der er bedre end et andet, og fortjener en bedre og hurtigere "service", som vi selv betaler til.

Hvis vi skal løfte i flok, skal de sq lade være at tryne "de små" i samfundet!

Samtidig skal de tænke sig bedre om, før de uden videre "forærer" danskernes penge væk til nogle, som aldrig har betalt skat i DK, og som sagtens kunne klare sig i deres hjemland, men vil have en del af kagen, fordi "vi" er så flinke (og naive, dumme), at vi ikke stiller ordentlige krav fra starten. Men det er aldrig for sent! Kan man ikke lide lugten i bageriet, må man forlade det...

Pengene går trods alt fra budgettet til vores syge og gamle, når andre får pengene!

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 24-04-09 01:23

Og så skulle indvandrene lige have et skud af haglbøssen igen... Det er lidt for let at give dem skylden for alt.

Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 24-04-09 02:30



Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 24-04-09 14:54

Det er ikke, fordi indvandrerne skal have skylden for alt - det er regeringens egen skyld, at sådan noget sker... ikke indvandrernes (og her er der generaliseret, hvis nogle skulle have misforstået dét)

Hvis der var stillet større krav fra starten, var der automatisk blevet sorteret de "indvandere" fra, som kun er her af bekvemmelighed og ikke ønsker at deltage og yde deres i det danske samfund.

Tænk på, hvis det var os, der kunne tage til et land, hvor de var så flinke og konfliktsky.

Så ville det vælte ind med danskere, som kun kan se til deres egen næsetip, og som ovenikøbet i forvejen nasser på DK.

Kan kun gentage: "Skik følge eller land fly".

Håber, at jeg har gjort mig forståelig!


Hanne

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 24-04-09 15:24

Igen en lang svada om indvandrere...

Problemet i sundhedsvæsnet i dag er at VKO gennem mange år har gjort deres bedste for at afskaffe det offentlige sundhedsvæsen. Det er sket gennem nedskæringer og privatiseringer.

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 24-04-09 17:10

Citat
Der var for flere år siden var en udsendelse i TV hvor de sagde at kartoflen var kræftfremkaldende.

Der stoppede jeg med at tro på hvad de siger. Nu råder min fornuft. Ud med tilsætningsstoffer. Billige økologiske madvarer. Og ud med den idiotiske regering vi har nu.


Ja, jeg er heller ikke i tvivl om, at vi skal lade vores fornuft råde - så finder vi selv en balance.

Men det er sq som om, vi ikke må klare tingene selv - alt skal styres - pga. penge!



Citat
Problemet i sundhedsvæsnet i dag er at VKO gennem mange år har gjort deres bedste for at afskaffe det offentlige sundhedsvæsen. Det er sket gennem nedskæringer og privatiseringer.


Jeps - og hvad har de sparet???

De har brugt en hulens masse penge på at "spare"...

Jeg nåede lige at komme væk, inden de rationaliserede bl.a. rengøringen på ÅKH (Aarhus Sygehus i dag). Det var i 1986.

Vi ansatte var alle enige om, at det aldrig kom til at køre - det viser sig jo i dag, hvor de snakker meget om, at der er støvet og snavset på afdelingerne, og bakterierne florerer.

Det har altid undret mig, at de ikke har lyttet til omverdenens positive omtale af vores sundheds- og socialvæsen... Det er som om, regeringen ikke vil have, at det går FOR godt i lille Danmark. De er ikke kommet over den alder, hvor man tror, at penge giver lykke...

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster


Dato : 11-05-09 21:49

Tak for svaret Krummen.

Enig!


Hanne

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste