|
| Kommentar Fra : michaelsp |
Dato : 23-06-08 09:13 |
|
Hej eln
Kan du ikke bare returnere dem med henvisning til dine mails og forgæves telefonopkald. I Danmark har man i en kort periode returret på alt, hvad man køber via internettet, og du behøver ikke engang at begrunde det, så lad være med at spild tiden. Bare retur med det.
Om du har mod på at forlænge handlen og bede om de korrekte kul.... tjaa... det må du vurdere ud fra din opbyggede tillid til en forretning, man ikke kan komme i kontakt med. Spørg evt. din bank, om de kan hjælpe med at få dine penge retur, hvis han ikke selv returnerer dem uopfordret. Du skal ihvertfald ikke lade tiden gå. Den arbejder kun for ham.
Se også råd på forbrugerrådets hjemmeside.
Mvh. MichaelSP
P.s. Jeg kender ikke hvidevarer.dk, så jeg aner ikke, om det evt. er et uheldigt sammentræf, at du har fået dårlig service. Jeg er bare træt af handlende, der ikke engang kan yde den service at tage telefonen og tale med deres kunder. De plejer at være gode nok til det, hvis de ikke får deres penge.
| |
| Kommentar Fra : michaelsp |
Dato : 23-06-08 09:25 |
|
Hej igen
Hvis du er sikker på adressen hvidevarer.dk, så må du nok opgive det. Hvis den stadig eksisterer, så er den ihvertfald nede nu og giver besked om, at den ikke findes. Når jeg googler den, får jeg kun ahvidevarer.dk (seriøs adresse, hva ) og hvedevarmer.dk (det er nok noget andet .
Hvis kul ikke er dyrere, så gør som sunowich anbefaler. Det virker ikke som noget særlig seriøst marked.
Nej, så kan man alligevel bedre stole på internetsider med seriøse adresser som Happii, Jubii, Yahoo, CD-WOW, Comwir og Wupti og alle de andre, der hedder noget så tæt på, at man faktisk ikke kan udskille dem fra hinanden.
Mvh. Michael
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 23-06-08 09:49 |
| | |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 23-06-08 09:50 |
| | |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 23-06-08 10:13 |
|
Jeg mener, at du, selv om siden er ophørt, kan få banken til at slippe pengene, forudsat du har betalt med kort banken har udstedt (Dan-, visa-, evt m. fl.)
Men banken kan (det gjorde min i hvert fald) tage penge for ulejligheden hvis din klage ikke holder:
"Tak for din henvendelse.
Hvis der er sket et træk på din konto, som du mener er uberettiget, skal du sende os en indsigelse som er en besvarelse af nedenstående spørgsmål.
Din henvendelse kan ske via e-mail eller pr. brev.
Konto nummer
Dato for bogføring på din konto
Beløb i DKK
Eventuel valuta
Samt oplysning om hvorfor du ønsker at foretage en indsigelse.
Du bedes give os så mange oplysninger som muligt, samt medsende eventuel dokumentation og/eller korrespondance du måtte have haft med de der har trukket beløbet.
Det er vigtigt for banken at vi modtager alle oplysninger i første henvendelse. Det gør, at vi kan behandle din henvendelse hurtigere.
Straks vi modtager din indsigelse med ovenstående oplysninger fra dig, ser vi på sagen og du vil blive kontaktet med information om hvordan sagen kan behandles, ligesom vi kontakter dig hvis vi har brug for yderligere oplysninger.
Såfremt at det viser sig, at trækket på din konto er berettiget, koster det 250 kroner jf. vores prisliste"
Jeg opgav den vej, beløbet var mindre end 250 kr., men fik dog til sidst pengene fra sælger, fik nemlig aldrig pakken
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 23-06-08 10:17 |
|
Den side ans henviser til er IKKE den samme som den du henviste til.
Data om hvidevarer.dk
Whois hvidevarer.dk:
# Hello 194.150.112.10. Your session has been logged.
#
# Copyright (c) 2002 - 2008 by DK Hostmaster A/S
#
# The data in the DK Whois database is provided by DK Hostmaster A/S
# for information purposes only, and to assist persons in obtaining
# information about or related to a domain name registration record.
# We do not guarantee its accuracy. We will reserve the right to remove
# access for entities abusing the data, without notice.
#
# Any use of this material to target advertising or similar activities
# are explicitly forbidden and will be prosecuted. DK Hostmaster A/S
# requests to be notified of any such activities or suspicions thereof.
Domain: hvidevarer.dk
DNS: hvidevarer.dk
Registered: 1998-02-16
Expires: 2009-03-31
Registration period: 1 year
VID: no
Status: Active
Registrant
Handle: EHP18-DK
Name: Elektrolux Home Products
Address: Vester Voldgade
Postalcode: 7000
City: Fredericia
Country: Danmark
Phone: +45 45 26 44 50
Administrator
Handle: EHP19-DK
Name: Elektrolux Home Products
Attention: Jan Eriksen
Address: Vester Voldgade
Postalcode: 7000
City: Fredericia
Country: Danmark
Phone: +45 45 26 44 50
Nameservers
Hostname: ns.uni2.net
Handle: TW4865-DK
Hostname: ns2.uni2.net
Handle: TW4865-DK
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 23-06-08 10:23 |
| | |
| Kommentar Fra : valde. |
Dato : 23-06-08 11:20 |
|
Sidst jeg skiftede kul i min vaskemaskine, kostede de 3kr 75øre - Er de blevet så dyre?
For øvrigt er de kul så blølde at man nemt kan slibe dem til, hnis de er for store. Det er et problem hvis der er for små! Men enhver vaskemaskinereparatør har vel et udvalg - Det plejer man at have af den slags ting hvor portoen er den største udgift.
| |
| Kommentar Fra : michaelsp |
Dato : 23-06-08 11:36 |
|
Hej eln
Du må hellere lige præcisere navnet på hjemmesiden, før ans får mistænkeliggjort en handlende kandu-bruger, der indtil videre er uskyldig.
Det ser dog ud til, at ans har ret.
De oplysninger vagnr fandt er dog lidt interessante. I følge WhoIs tilhører hjemmesiden Elektrolux Home Products, som ganske rigtigt ligger i Vester Voldgade (både nr. 1 og 15) i Fredericia, men jeg kan ikke forestille mig, at de driver hjemmesidehandel, der bare lukkes fra det ene øjeblik til det andet. De har tlf. 79221100. Er du helt sikker på, at du har handlet på adressen hvidevarer.dk?
Mvh. MichaelSP
| |
| Kommentar Fra : eln |
Dato : 23-06-08 12:30 |
| | |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 23-06-08 12:34 |
|
Så send ham et privat indlæg.
Hvor meget har du givet for de kul?
| |
| Kommentar Fra : eln |
Dato : 23-06-08 12:42 |
| | |
| Accepteret svar Fra : ans | Modtaget 200 point Dato : 23-06-08 19:31 |
|
Uanset prisen, så er det da irriterende at få tilsendt en vare, som ikke kan bruges.
Endnu mere irriterende må det da være, at sælger ikke vil svare på mails om varen kan ombyttes til noget brugeligt.
Men brugeren/sælgeren har da fået gratis "reklameplads"
| |
|
Hej med jer alle gode mennesker..
Her er jeg så.. - www.hvidevaredele.dk - Ole Futtrup Brink...
Firmaet www.hvidevaredele.dk er hverken lukket, useriøst, eller på anden måde ude på at genere vore kunder ( Eller for den sags skyld, kommende kunder ! )
Jeg skal straks tage fat på at undersøge hvad der går galt med kunden som ikke får svar tilbage..
Jeg har ganske rigtigt være lidt fraværende i firmaet, men jeg er jo dog ikke den eneste der kan besvare mails.. ( Det håber jeg da ikke ! )
Jeg vil straks undersøge hvad der er sket for dig ( enl ) - og bringe svaret her i tråden..
Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk
| |
|
Hej igen.. - så er der ved at være klarhed over tingene !
Ordren + efterfølgende mails er fundet frem.. - grunden til at motorkullene ikke passer er ret sikkert også klarlagt ( Samme maskine/model leveres/produceres med flere forskellige motortyper/fabrikater )
Kunden ( eln ) har fået svar på sine mails, og på hvordan han skal forholde sig mht. kullene der ikke passer ( Nu må vi nok lade ham selv redegøre for slagets gang herfra.. )
Det hele stammer tilsyneladende ud fra en noget "forslugen" spamfilter... !?
Til jer andre som har været på denne tråd for at kommentere/hjælpe vores ven eln:
En gang i mellem kan det måske godt være en god ide at tænke sig om en ekstra gang.. - INDEN man nu dømmer en person / et firma som svindlere.. - eller det som er værre..
I er meget velkommen til at gå på vores site/web-shop www.hvidevaredele.dk - og læse under fanen " Ris & Ros " - her vil i finde at der findes en større skare af mennesker som opfatter www.hvidevaredele.dk som værende et seriøst foretagende.. - blot så vi lige har dette på det rene..
Vi er nogle mennesker som har vores daglige jobs på www.hvidevaredele.dk, og som skal leve af dette.. - og det gør jo ikke sagen noget godt hvis man, uden at have undersøgt tingene til bunds, begynder at kaste om sig med injurier og beskyldninger..
Vi på www.hvidevardele.dk skal nok overleve.. - men kære venner.. - prøv engang i mellem at "trække luft" inden i fyrer pistolen af.. - det andet er for let.. - og fører ikke til noget.. !
Må i alle fortsat have en god sankt hans aften..
Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk
| |
| Godkendelse af svar Fra : eln |
Dato : 24-06-08 11:49 |
|
Tak for svaret ans.
hvidevaredele.dk fik de oplysninger og numre på vaskemaskinen der blev bedt om ,så fejlen må absolut ligge hos dem ,det kan godt være han har en "forslugen" spamfilter" men den første mail sendte jeg d.16 juni og får først svar d. 23 juni !! Jeg valgte at køre til det nærmeste servicecenter ,de havde de rigtige kul ,prisen var godt nok noget højere men de tilbød at bytte ligeover med mine forkerte kul ,så prisen er stadigvæk 243 kr. Havde jeg valgt at sende kullene retur og fået nogle andre ,havde det betydet 2 gange porto mere og var det så de rigtige ?
en lang forklaring, men tak for hjælpen allesammen
mvh.eln
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|