|
| TRAKTOR STARTER IKKE Fra : pk2dk99 | Vist : 6150 gange 100 point Dato : 30-04-08 05:56 |
|
Hej
Jeg har en MTD have traktor som er ca 18 månder gammel. Jeg har prøvet at start traktor efter vinteren men den kunne ikke start. Jeg brugt start kabler til at start og slået græs to gang. Jeg købt helt nye battri til traktor men den er stadigvæk total død når jeg drejre nøglen. Hvad kan være problem nå det er helt nye battri med fuld opladning?
mvh
pk2dk99
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 30-04-08 08:41 |
|
Se efter en sikring et eller andet sted.
Har du en vejledning til maskinen?
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 30-04-08 09:00 |
|
Hvis den kan starte med startkabler men ikke med et nyt batteri er det enten fordi det nye ikke er opladet, eller også fordi det er sat i med forkert polaritet.
Jeg gætter på at det "nye" du har fået er gammelt, og har stået på lager uden opladning. Så er det ligeså dårligt som det du havde ladet stå vinteren over uden opladning.
Også nye tørladede, hvor der lige er kommet syre på, skal oplades med det samme.
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 30-04-08 11:02 |
|
Hvis kniven er slået til kan den ikke starte.At akkumulatoren ikke sku virke Tror jeg ikke på men det kan man jo måle sig ud af Startere går sjældent det er drevet der går hvis noget galt med starter
vagnr Det må man sku da ikke da det er sikkerhedskontakter og at de ikke virker kan justeres ellers ny på de fejler meget sjældent noget Sagde en der reparer sådanne maskiner
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 30-04-08 11:40 |
|
Jeg havde overset, at den kunne starte med kabler, så er det nok ikke sikkerhedskontakterne.
Sunowich Jeg ved godt jeg ikke må, men er heldigvis den eneste der bruger maskinen. Men at kontakterne sjældent fejler noget kan jeg ikke forstå, havde samme problem med en tidligere maskine (Murray) og da den kom tilbage fra rep. var en af kontakterne netop kortsluttet, så det har jeg kopieret på min Jonsered. Sædekontakten har jeg dog ikke fjernet, så den kan ikke køre uden jeg sidder på den!
| |
| Kommentar Fra : pbp_et |
Dato : 30-04-08 15:51 |
|
stilkene er inde på noget fornuftigt. Kontakterne til batteriet skal være blankt metal mod blankt metal. Polsko, som er blybelagt oxiderer (ilter) meget let, så det grå skal slibes af, så der er en stor blank og jævn overflade både på batteriets polsko og kabelskoene. Og når det så er blankt, så smør øjeblikkelig noget vaseline (eller i mangel heraf smør, margarine, svinefedt, konsistensfedt) på begge sæt sko, sæt helt på og spænd ordentlig fast uden at gøre vold. Så skulle den være hjemme!
mvh
pbp
| |
| Kommentar Fra : pbp_et |
Dato : 01-05-08 12:36 |
|
Jeg har oplevet det modsatte - endda i en bil der blev kørt daglig på nær tre dages pause.
mvh
pbp
Og beskrivelsen kunne sagtens tyde i den retning
| |
| Kommentar Fra : WinXPeter |
Dato : 04-05-08 18:48 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|