Tellio vildleder i reklamer
Teleselskabet Tellio forsøger at lokke kunder til med et ubegrænset tilbud, der ved nærmere eftersyn viser sig at være stærkt begrænset
Søren Møller - 09:09 - 27. maj. 2007
Ring ubegrænset for kun 82,50 kroner om måneden!’ Det budskab jubler teleselskabet Tellio ud i store annoncer i landets aviser. Der er bare ét problem. Tellios definition af ordet ’ubegrænset’ er ikke helt magen til den, vi andre bruger. I deres verden betyder ubegrænset telefoni, at man kun kan ringe ubegrænset til fastnetnumre.
Grundigt skjult
Oplysningen om, at det ubegrænsede tilbud er begrænset til fastnetopkald, skal man temmelig langt ind på Tellios hjemmeside for at finde. Og begrænsede tilbud må slet ikke markedsføres som ubegrænsede.
– Når der i prislisten er knyttet klare begrænsninger til tilbuddet, må man ikke skrive i reklamen uden forbehold, at man kan ringe ubegrænset. Det giver vel næsten sig selv, lyder forbrugerombudsmand Henrik Saugmandsgaard Øes definition af ordet ubegrænset.
– De skal skrive i annoncen, at det kun er ubegrænset telefoni til fastnetnumre, hvis det er det, tilbuddet lyder på. Det andet må de ikke, og det er ikke nok, at man kan finde Tellios definition af ubegrænset ved at surfe rundt på deres hjemmeside, tilføjer forbrugerombudsmanden.
Det plejer at stå der
Tellios norske direktør, Rune Strømmen, erkender, at man kun kan ringe ubegrænset til fastnet.
– Hvorfor står der så, at man kan ringe ubegrænset i annoncen?
– Nu ved jeg ikke, hvilken annonce du tænker på. Vi har forskellige annoncer med forskellige budskaber, og der plejer at stå, at det kun er ubegrænset telefoni til fastnetnumre
– Det gør der ikke her. Der står meget præcist, at du kan ringe ubegrænset for kun 82,50 kroner om måneden. Ikke mere end det...
– Normalt plejer der stå, at det gælder fastnetnumre. Så det må være en fejl.
typisk kommentar at der må være sket en fejl
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article302238.ece