/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Puchproblemer
Fra : Mokof
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 15-10-06 22:58

Min søns grandprix er pludselig begyndt at lave mærkelige ting. Når den er blevet varm, er det ligesom den hakker og kammer over i 3 gear. Det te'r sig som om der mangler nogle tænder på tredje gears tandhjul, og det lyder meget voldsomt. Vi har haft den skilt 2 gange uden at finde fejl nogen steder. Nogen forslag til hvad det kan være?

 
 
Kommentar
Fra : rpje


Dato : 16-10-06 08:44

Hvis det er en 4 gears er det koblings akselen (derpå hvor den store tandhjul er monteret inden ved koblingen) der er slidt.. Der er nogle spor på akslen der er slidt runde.

En nye er svær at finde. Men der er en cykelhandler på Ringstedvej i Roskilde der stadigvæk har en eller to. Hvis i er heldige. Ellers er der en anden udvej. Køb en motor på Ebay.de Søg ”Puch motor” så er der nok at byde på.

MV.
Peter b Jensen....


Kommentar
Fra : Mokof


Dato : 16-10-06 10:43

Det er en 3 gears. Akselen er intakt, det er tjekket. Hvis det var den ville det også være i alle gearene, og det ville ikke kun være når den var blevet varm.

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 16-10-06 21:21

Når i siger "hakker" mener i så at den den mister kraft og lyder som om at den er kold med choker på?

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 16-10-06 21:25

I siger at alt er intakt derinde.
Jeg har set en Yamaha 4gear, hoppe ud af 4 gear med 90-110 kmt. ( ret ubehageligt )
Fejlen var at den ene låsering inde på en af gearakserne var ikke stram nok, så gearet kunne glide til siden og dermed ud af gear.

Kommentar
Fra : Mokof


Dato : 17-10-06 09:24

Nej, motoren går godt nok, det er udelukkende i kraftoverførslen. Den slipper og ta'r fat flere gange i sekundet, den hugger lis'som der mangler nogle tænder på et tandhjul, hvilket der ikke gør.

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 17-10-06 18:41

Har i set efter på koblingen om eller de små plader på de store plader er intakte?
Eller om jernpladerne er skæve, eller evt, om fjederene er ved at være slappe og evt, kan spændes.
Hvis den har alle tænderne og hvis alle låseringene er stramme nok, så er det ikke gearkassen.

Kommentar
Fra : rpje


Dato : 18-10-06 18:19

Det var lidt forkert beskrevet af mig før. De midterste tandhjul i gearkassen er 3 gear. Der er så to sæt tandhjul når det er en 4 gears. Men disse tandhjul trækkes frem og tilbage over akselen når de er i midterposition er den i tredje gear. Der er nogle tapper på akslen som gripper fat i tandhjulene disse tapper er slidte på den aksel hvorpå det store tandhjul er monteret (den i koblings huset). Da det er en 3 gears, er det nemmer at få fat i en aksel, samme sted som jeg beskrev tidligere.

MV.
Peter


Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 19-10-06 18:40

Så skal du ud og finde en ny gearkasse.
Hvis du fortsætter med at køre med det så kan du smadre hele motoren.

Kommentar
Fra : Mokof


Dato : 20-10-06 10:12

Hvorfor kommer det først når den er blevet varm?

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 20-10-06 19:15

Fordi når den er varm, så bliver metal blødere, og dermed bliver låseringene blødere og gearet har lettere ved at smutte.

Kommentar
Fra : FætterM


Dato : 17-01-07 22:41

På det ene af tandhjulene sidder der nogle tappe der når man skifter går i indgreb med tilsvarende huller på tandhjulet ved siden af, hvis disse tappe er lidt slidte på enden giver det symtomer som du beskriver. Hvis man køber slebne maskinstifter (fås hos de fleste værktøjs grossister) så får du noget der holder længden.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177438
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408047
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste