|
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 16-10-06 08:44 |
|
Hvis det er en 4 gears er det koblings akselen (derpå hvor den store tandhjul er monteret inden ved koblingen) der er slidt.. Der er nogle spor på akslen der er slidt runde.
En nye er svær at finde. Men der er en cykelhandler på Ringstedvej i Roskilde der stadigvæk har en eller to. Hvis i er heldige. Ellers er der en anden udvej. Køb en motor på Ebay.de Søg ”Puch motor” så er der nok at byde på.
MV.
Peter b Jensen....
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-10-06 21:25 |
|
I siger at alt er intakt derinde.
Jeg har set en Yamaha 4gear, hoppe ud af 4 gear med 90-110 kmt. ( ret ubehageligt )
Fejlen var at den ene låsering inde på en af gearakserne var ikke stram nok, så gearet kunne glide til siden og dermed ud af gear.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 17-10-06 18:41 |
|
Har i set efter på koblingen om eller de små plader på de store plader er intakte?
Eller om jernpladerne er skæve, eller evt, om fjederene er ved at være slappe og evt, kan spændes.
Hvis den har alle tænderne og hvis alle låseringene er stramme nok, så er det ikke gearkassen.
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 18-10-06 18:19 |
|
Det var lidt forkert beskrevet af mig før. De midterste tandhjul i gearkassen er 3 gear. Der er så to sæt tandhjul når det er en 4 gears. Men disse tandhjul trækkes frem og tilbage over akselen når de er i midterposition er den i tredje gear. Der er nogle tapper på akslen som gripper fat i tandhjulene disse tapper er slidte på den aksel hvorpå det store tandhjul er monteret (den i koblings huset). Da det er en 3 gears, er det nemmer at få fat i en aksel, samme sted som jeg beskrev tidligere.
MV.
Peter
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 19-10-06 18:40 |
|
Så skal du ud og finde en ny gearkasse.
Hvis du fortsætter med at køre med det så kan du smadre hele motoren.
| |
| Kommentar Fra : FætterM |
Dato : 17-01-07 22:41 |
|
På det ene af tandhjulene sidder der nogle tappe der når man skifter går i indgreb med tilsvarende huller på tandhjulet ved siden af, hvis disse tappe er lidt slidte på enden giver det symtomer som du beskriver. Hvis man køber slebne maskinstifter (fås hos de fleste værktøjs grossister) så får du noget der holder længden.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|