Hejsa Refi og Klaudi,
Tak for jeres input
Jeg stod i en lidt presset situation igår da jeg skulle bruge dokumentet i et vigtigt møde. Det viste sig at andre ved mødet også havde samme problem og så var der sørme et lyst hoved som havde en forklaring og løsning.
Problemet opstår når et Word 2007 .docx (eller excel, PP for den sags skyld) sendes via mail attachment bliver det gemt som en .zip fil ved at vælge "gem på disk". Og når denne .zip åbnes - vil de bagvedliggende .xml filer blive fremkaldt. Hvorfor - vides ikke !
Men løsningen er at omdøbe .zip filen mens den ligger på eks. skrivebordet, til sit oprindelige format - eks. fra Vigtig.zip til Vigtig.docx (eller samme med excel og PP) og vupti .... problemet løst og word åbner fint dokumentet igen
Det er altså mailprogrammet som skaber dette problem.
Men tak for jeres input og altid ville assistance. Jeg lukker spørgsmålet og lægger ovenstående over i "Tips" hvis andre skulle opleve det samme som mig og mine partnere
God weekend
Bluesky