/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 75853
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
word svarer ikke ?????
Fra : solling
Vist : 7025 gange
150 point
Dato : 27-03-08 12:07

puha store problemer.
jeg sidder og er igang med bachelorprojekt og pludselig er min pc gået i ged....
næsten hver gang jeg prøver at gemme det jeg har skrevet i word, går der ikke ret lang tid før at jeg får en fejlmelding hvor der står at programmet ikke svarer. Det samme sker ofte når jeg læser dokumenter i acrobat reader.
Når jeg så trykker ctrl+alt+del for at afslutte processen, går alt i stå og jeg må slukke for pcén, hvilket jo ikke er særligt hensigtsmæssigt at gøre 20 gange om dagen.
min pc kører pludselig også ufatteligt langsomt og når jeg kigger i joblisten står der ofte at mit cpuforbrug er på 100 %, men når jeg så kigger under fanen "processer" og på cpu er er der måske 2-4 processer der bruger meget lidt cpu.....det er ikke registret hvilken proces der bruger alt cpuen.....hmmm håber der er nogne der forstår min volapyk!


Jeg har gennemrenset min pc, med superantispyware, adaware, 1clickmaitenance, avg, har defragmenteret, fjernet midlertidige internetfiler, ryddet op i en masse mappe osv osv.... hvad pokker kan der være galt ??????

HÅBER VIRKELIG DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPE, DA JEG ER I SUPER TIDSNØD


 
 
Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 27-03-08 12:13

Du nævnte ikke Disk oprydning, som et af værktøjerne prøv den, at Word ikke svarer er ikke helt sandt, det betyder at Word har travlt med et eller andet, måske kører den automatisk gemme samtidig med at du vil gemme, du gør ikke problemer mindre ved at afslutte job, der imod risikerer du at ødelægge det dokument du arbejder på, har du alle opdateringer fra Microsoft ?

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 27-03-08 12:15

Hvilke job i Joblisten er årsag til det store forbrug ? Er det når Word "ikke svarer" eller på andre tidspunkter ?

Kommentar
Fra : solling


Dato : 27-03-08 12:15

hej hej .... jo diskoprydning har jeg også været igennem og jeg har opdateret ALT ...
jeg har prøvet at lade den stå (uden at slukke ) for at se hvor lang tid der ville gå inden den reagerede, men da der var gået en halv dag, mente jeg at det var nok og slukkede....

Kommentar
Fra : solling


Dato : 27-03-08 12:18

når jeg kigger i joblisten er det som regel "windows stifinder" eller "windows jobliste" der ligger højest med hensyn til cpu forbrug... og deres forbrug er som regel under 10, så det kan jo ikke være dem

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 27-03-08 12:19

Ok så vil jeg ikke skrive noget om manglende tålmodighed har du overvejet at afinstallere Word og geninstallere fra din cd ?

Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 27-03-08 12:20

Prøv at kigge på denne side, her kan du se, hvad du evt. kan gøre:

http://office.microsoft.com/da-dk/help/HP030889831030.aspx

Mvh

Kommentar
Fra : solling


Dato : 27-03-08 12:21

ja har overvejet det men kan simpelthen ikke overskue at skulle igang med det... jeg mangler en halv bachelor og har 3 uger til jeg skal aflevere, så jeg har MEGA travlt

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 27-03-08 12:22

Prøv i Jobliste at klikke to gange på fanen CPU så vil de der bruger mest altid være øverst, Aktiv systemproces må meget gerne være øverst, det betyder at computeren kører i tomgang

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 27-03-08 12:27

Du kan også prøve at rydde op i registreringer med dette lille program: http://www.download.com/TweakNow-RegCleaner-Standard/3000-2094_4-10262639.html du kan rolig slette alt bliver markeret med grønt efter en scanning Safe To Delete, hvis du prøver at geninstallere, så bør du køre regcleaner efter du har afinstalleret, men før du installerer igen (hvorfor bruger folk ikke OpenOffice den er da til at arbejde med)

Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 27-03-08 12:31

Klik på start > Programmer > Microsoft værktøjer > Microsoft Office Programgendannelse

Se der om du kan gendanne programmet Word.



Kommentar
Fra : klamigen


Dato : 27-03-08 12:42

Citat
ja har overvejet det men kan simpelthen ikke overskue at skulle igang med det... jeg mangler en halv bachelor og har 3 uger til jeg skal aflevere, så jeg har MEGA travlt

LOL_det tager max 10 minutter at
af og geninstallere/ reparere.


Kommentar
Fra : solling


Dato : 27-03-08 12:43

så har jeg prøvet at køre den regcleaner. den bliver ved med at finde det samme problem selv om jeg sletter det.
det hedder:
hkey_classes_root|lsid|171a62f_05d2_11d1_83fc_00a009089c c/windows/system32/macromed/flash/flash9b.ocx


jeg har også kigget eftermicrosoft værktøjer og programgendannelse og det kkan jeg desværre ikke finde.... jeg kører vista og word 2007 ???

Kommentar
Fra : solling


Dato : 27-03-08 12:45

så vidt jeg ved har jeg ikke nogen cd til word... det var installeret i min pc da jeg købte den fra tdc.

Kommentar
Fra : klamigen


Dato : 27-03-08 12:45

Grunden til din puter hænger, kan være andre
programmer, du måske har haft kørende samtidigt,
Og ikke lukket ordentligt ned.

Prøv at gå til C: højreklik på drevet / egenskaber / funktioner__undersøg

Kommentar
Fra : klamigen


Dato : 27-03-08 12:47

Det skulle vel ikke være en ''prøveudgave'' af 2007
der kræver fornyelse af licensen.

Kommentar
Fra : leob


Dato : 27-03-08 12:51

Jeg ved ikke, om man kan køre Word i "Fejlsikker tilstand", men det er da værd at prøve, så du i første omgang kan klare din opgave
leoc

Kommentar
Fra : klamigen


Dato : 27-03-08 13:03

ellers prøv start/ højreklik på denne puter/ administrer / logbog _ programmer
se efter røde faner, prøv at send dem til MS ?
hvis ikke der står en god forklaring.



Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 27-03-08 13:06

Hvad med at smide openoffice.org på
Den volder normalt ikke problemer og den kan sagtens åbne worddokunemter.
det tager 10-15 minutter, og det virker.

http://download.openoffice.org/index.html

mvh Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 27-03-08 13:16

Citat
den kan sagtens åbne worddokunemter
og gemme det færdige arbejde i Word format eller som PDF

Kommentar
Fra : klamigen


Dato : 27-03-08 13:26

også words 2007 ?

Kommentar
Fra : klamigen


Dato : 27-03-08 13:27

åbne dem altså

Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 27-03-08 13:50

jeg kan ikke forstå, du ikke kan finde: Programmer > Microsoft værktøjer > Microsoft Office Programgendannelse


Du har da nederst til venstre knappen START ikke?
Tryk på den og vælg Programmer. Rul så op eller ned og find Microsoft Office
(ikke værktøjer endnu)
Gå nu ud i Microsoft Office og videre ud i Microsoft Værktøjer og der ser du, at den nederste hedder Microsoft Office Programgendannelse. Vælg den og se om du kan gendanne Word der!

Gør det stille og roligt.

Kommentar
Fra : solling


Dato : 27-03-08 19:39

puha så gik hele dagen med den diskkontrol... den når til 52 % og så stopper den ?? jeg har prøvet at starte det igen og den stopper samme sted hver gang. en enkelt gang skrev den at den havde fundet fejl i nogle "klynger" men så skete der ikke rigtig mere.... hvor lang tid skal det normalt tage ???

mit word er ikke en prøveversion

Kommentar
Fra : solling


Dato : 27-03-08 19:54

jeg kan stadig ikke finde den programgendannelse... har også prøvet at søge på det på pc en og der findes ikke noget program der hedder det, men jeg fandt et program der hed microsoft office diagnosticering og det kørte jeg og den fandt ingen problemer i office, så jeg gætter på at problemet ligger et andet sted i pcen.
når jeg tænker lidt over det syntes jeg faktisk også at jeg tit oplever at det sker i andre programmer jeg bruger... altså at programmet lige pludeselig ikke svare???

Kommentar
Fra : leob


Dato : 27-03-08 21:35

Jeg synes, at det var rart, hvis du kunne fortælle lidt mere om din PC
Hvor hurtig er din CPU
Hvor stor er din hukommelse (altså din PCs)
Hvor stor er din harddisk
Hvor ledig plads er der på den
Hvormange baggrundsprogrammer har du kørende
Hvilken Word version er det
Hvilket styresystem bruger du
Udfra dette kan vi måske få nogen ideer
leob

Kommentar
Fra : solling


Dato : 28-03-08 10:44

puha...
jo altså vista home premium
intel(r) core(tm2duo cpu t7500 2.20 ghz
hukommelse 2046 mb
32 bit operativsystem
320 gb harddisk
ca 37 gb ledig
word 2007

baggrundsprogrammer ved jeg ikke rigtig hvor jeg ser ????

håber at det hjalp lidt.

Jeg har i dag prøvet at lave en system gendannelse, but but but jeg kan kun se at jeg kan gendanne til tidspunkt tidligere i dag ??? hvordan kan det være? jeg ved at vista laver gendannelsespunkter hverdag og jeg lavede også selv et for nogle måneder siden hvor min pc kørte tip top.. hvordan finder jeg det ?

jeg har kopieret alt vigtigt over på en ekstern harddisk, så håber der er nogen der har nogle gode forslag til næste skridt

og tak fordi at i gider at bruge tid på det


Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 28-03-08 11:04

ja, men det gør vi da gerne her i Kandu.
Vi har vel også selv haft - og har stadig behov for hjælp - nogen af os.
Og mange har selv fået hjælp - og mange smarte bemærknnger - i dette gode program.

Men nu må der da snart komme nogen med kendskab til Vista, der kan hjælpe dig.

Giv ikke op.

Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 28-03-08 11:18

Solling:

Hvilken Office version har du?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 28-03-08 11:19

Vistas Veje er uransagelige...

Til din systemgendannelse er der en "Sikkerhedskopi og gendannelse" det lyder til at det er den du har anvendt.

Da du købte din PC var der mulighed for at lave en Recovery-CD (Har du den er der en mulighed for gendannelse her...)

Der er også på HP foreksempel en medfølgende Recovery manager, denne vil gendanne maskinen som den var ret efter første instalation. (samme som med recovery-cd).

Jeg er dog mest til openfoffice som der er link til i mit tidligere svar. Dette begrundet i at Windows starter så mange prcesser op samtidig, så maskinen bliver langsom.

Der er ingen der rigtig ved hvad et program laver når det fryser. Om det skyldes at dette deler processen med et andet program, der er den virkelig årsag til at ting fryser.

Dette var lidt om gendannelses muligheder. Samt mere reklame for openOffice (som er helt gratis).

Håber du finder løsningen.
mvh Ben

Kommentar
Fra : leob


Dato : 28-03-08 11:20

For mig ser det ud til, at du ikke har for meget ledig plads på harddisken. Det kan godt give problemer.
Det vil være godt at defragmentere, men husk for at den ikke skal i stå undervejs, skal du lukke for så meget som muligt af det du har kørende i system tray (nederste højre hjørne ved uret - i hvert fald på XP). De kommer automatisk igen ved genstart. Derefter gås i Alle programmer - tilbehør - systemværktøjer og vælg Defragmentering (igen på XP, Vista kendere kan hjælpe med, hvad det hedder på vista'sk)

For at se om du ikke kan fjerne nogle programmer i baggrunden (som også sløver det hele) kan du downloade dette program som vil vise sådanne ting
Startup Inspector for Windows
is a Windows® platform software that helps both novice and expert user manage Windows® startup applications. On www.windowsstartup.com there are more than 4,900 known programs in the database. Startup Inspector for Windows can thus provide a consultative information on the programs that are running at your Windows startup process. Whether a program is necessary to the system, or is the program a spyware.
www.windowsstartup.com/startupinspector.php
leob

Kommentar
Fra : solling


Dato : 28-03-08 11:26

som tidligere skrevet så har jeg office 2007
og også som tidligere skrevet så har jeg defragmenteret.

har også tidligere prøvet openoffice og er desværre ikke en fan

jeg er lidt i tvivl om det med recovery maneger... hvis jeg gendanner med de diske jeg oprettede da jeg fik pc en, skal jeg jo installere ALLE mine programmer igen... de var jo ike på pcen da jeg købte den...det var derfor jeg mente systemgendannelse var den nemmeste løsning.... kan det virkelig passe at men kun kan gendanne til et punkt lavet samme dag ???

øv øv øv

Kommentar
Fra : leob


Dato : 28-03-08 11:58

nej, det kan det ikke. Hvis der ikke er afsat plads nok, kan du selvfølgelig ikke
I XP (stadigvæk) kan du se dette:
Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på System, hvis du vil åbne Egenskaber for system. Klik på fanen Systemgendannelse i dialogboksen Egenskaber for System.
Systemgendannelse kræver mindst 200 MB ledig plads på harddisken (eller den partition, som indeholder mappen med operativsystemet). For at opnå den bedste ydeevne og beskyttelse bør du allokere mere plads.
Når operativsystemet installerer Systemgendannelse på computeren, tildeles som standard ca. 12 procent af den tilgængelige diskplads til lagring af gendannelsespunkter for Systemgendannelse.
leob


Kommentar
Fra : leob


Dato : 28-03-08 12:03

prøv evt også disse

Microsoft Baseline Security Analyzer
is an easy-to-use tool designed for the IT professional that helps small- and medium-sized businesses determine their security state in accordance with Microsoft security recommendations and offers specific remediation guidance. Improve your security management process by using MBSA to detect common security misconfigurations and missing security updates on your computer systems.
www.microsoft.com/technet/security/tools/mbsahome.mspx

og
XP(der var den igen) opdager selv problemer
Gå i START og vælg KØR og skriv eventvwr.msc
Så¨vises en logfil med alt, der er sket på PCen. Der vises flere detaljer ved at dobbeltklikke på de enkelte punkter.

og
CCleaner
is a freeware system optimization and privacy tool. It removes unused files from your system - allowing Windows to run faster and freeing up valuable hard disk space. It also cleans traces of your online activities such as your Internet history. But the best part is that it's fast (normally taking less than a second to run) and contains NO Spyware or Adware!
www.ccleaner.com/download

leob

Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 28-03-08 12:04

Solling.

Jeg har lige lagt dit problem ud til en ven, der ved en masse om Vista (jeg gør ikke)

Så jeg venter på svar.

mvh


Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 28-03-08 12:06

Leob.

Solling kører med Vista!

Kommentar
Fra : leob


Dato : 28-03-08 12:13

til maxhankat
det ved jeg godt - det er derfor jeg skriver
Citat
I XP (stadigvæk) kan du se dette

og
Citat
XP(der var den igen) opdager selv problemer

og
Citat
(igen på XP, Vista kendere kan hjælpe med, hvad det hedder på vista'sk)


meget at det kan givet også bruges på Vista blot er tilgangen måske anderledes

leob

Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 28-03-08 12:26

ja ja leob, jeg kan se det hele - men bare for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 28-03-08 12:33

Leob igen igen.

Nu har vi jo ikke hørt noget fra solling endnu i dag.

Tror du ikke, hun kan genoprette Microsoft i Word ad denne vej?:




Citat
Hvis du på et tidspunkt kan åbne Word, eller Publisher, så gå op i Hjælp og vælg:

"Find og ret fejl" > "Slet brugerdefinerede indstillinger og gendan standardindstillinger"

i næste rude klik på "Ignorer"

Så vises "Microsoft Professionel Edition 2003" (eller det version du har) og meddeler:
"Vent mens Windows konfigurer til Microsoft Edition 2003." (eller anden version)

Så arbejder den et stykke tid, og slutter med:
"Installation af Office Professionel 2003 er fuldført!"
(muligvis en anden version)

Så kan det være Word funker igen.


Kommentar
Fra : leob


Dato : 28-03-08 13:12

eller gå i kontrolpanel, vælg tilføj/fjern programmer, gå ned til Microsoft Office og vælg SKIFT.
I det nye vindue kan man så vælge at reparere sin Office m.v.
leob

Kommentar
Fra : solling


Dato : 28-03-08 13:13

hej igen. jeg har kørt både ccleaner og den der baseline og det hjalp ikke... jeg rydder temmelig tit op i alt på min pc så der var ikke rigtig noget at hente

og jeg kan næsten sige med sikkerhed at det ikke er i word problemet ligger... det er bare hmm et symptom!

jeg får også ofte "svare ikke" fra andre programmer så der er altså et eller andet andet galt


nogen der kan fortælle mig hvad " global virtual card host" er for noget... kan se at den sluger meget af mit cpu forbrug ?

Kommentar
Fra : solling


Dato : 28-03-08 13:14

jeg har kørt fejlfinding i office som skrevet tidligere og der var ikke noget galt

Kommentar
Fra : leob


Dato : 28-03-08 13:23

google siger bl.a. i
http://www.fixya.com/support/t206444-global_virtual_card_host_failure

just run msconfig and go to startup and disable all and then restart your system. and also check your device manager is ther any device attach in your network adopter.

leob

Kommentar
Fra : leob


Dato : 28-03-08 13:25

.. og hvad med denne. Der kører sikkert også i Vista

XP(der var den igen) opdager selv problemer
Gå i START og vælg KØR og skriv eventvwr.msc
Så¨vises en logfil med alt, der er sket på PCen. Der vises flere detaljer ved at dobbeltklikke på de enkelte punkter.

leob

Kommentar
Fra : solling


Dato : 28-03-08 13:26

hej leob... forstår ikke ret meget at dine beskeder... for mig lyder det lidt sort ???

Kommentar
Fra : leob


Dato : 28-03-08 13:36

prøv at gå i KØR (eller hvad det nu hedde i Vista)
Skriv eventvwr.msc
så burde der komme en log med alt der kører. Det kan muligvis give et tip om hvor systemet hænger.

Du kan også læse denne
http://www.helgec.dk/chkdsk.html
og denne
http://www.helgec.dk/pagefil.html

leob

Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 28-03-08 13:45

Hej solling.

Se lige et svar:

Citat
Der er ikke noget som helst ulovligt i at spørge eller at ville hjælpe en anden, det er helt legalt…
Få vedkommende til at åbne Word > Hjælp > Find og Ret Fejl…

Det starter en scannings og reparationsproces, og den vil på et tidspunkt bede om Office cd’en – så [B]den skal man ha’ klar…[/B]

Håber det vil kunne klare det i første omgang.

Ud fra det du ellers skriver, lyder det til at den godt kunne trænge til et lidt nærmere eftersyn…[/CITAT]

Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 28-03-08 13:49

Hej igen Solling.

Min sidste kommentar sernok lidt rodet ud, men meningen er god nok.
Læg især mærke til citatet!


Citat
Ud fra det du ellers skriver, lyder det til, at den godt kunne trænge til et lidt nærmere eftersyn…


mvh
joan

Kommentar
Fra : axelbjarne


Dato : 06-04-08 08:28

Har du prøvet fejlsikret tilstand, der tit retter udefinerbare fejl...?

Kommentar
Fra : solling


Dato : 29-05-08 20:06

desværre var der igen af jeres ellers fine svar der hjalp mig

Annuller spørgsmålet
Fra : solling


Dato : 29-05-08 20:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste