mexicansk velkomstdrink
Fra : Alf & Lotte

Dato : 13-11-01 13:32

Hej
Jeg søger hjælp til en mexicansk inspireret velkomstdrink, da jeg skal
holde en mexicansk fest. Jeg ved godt man kunne serverer tequila med
salt og citron eller tequila sunrise, men de gamle skulle helst holde
længere end velkomsten.
På forhånd tak for hjælpen.
Charlotte

Fra : Ole & Christina

Dato : 13-11-01 17:00

"Alf & Lotte" <fambi@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> holde en mexicansk fest. Jeg ved godt man kunne serverer tequila med
> salt og citron eller tequila sunrise, men de gamle skulle helst holde

Piña Colada?
Daquiri? Jorbærdaquiri er fantastisk, og du kan jo bare holde lidt igen med
rommen, hvis du er bange for at folk ikke når længere end forretten :)

Ole

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 13-11-01 18:24

Alf & Lotte skrev:

> [...]
> holde en mexicansk fest. Jeg ved godt man kunne serverer tequila med
> salt og citron eller tequila sunrise, men de gamle skulle helst holde

Svaret må afgjort være: Margarita

Ingredienser:
4 cl. Tequila
2 cl. Cointreau
2 cl. citronsaft
1 skive citron
fint salt
is

Fremgangsmåde:
Tag citronskiven og gnid den langs kanten på glasset. Dyp derefter
glasset i saltet så der kommer et fint lag salt hele vejen rundt på
glassets yderside. Saltet skal gå ca ½ cm. ned på glassets yderside.
Tequila, Contreau, citronsaft shakes nu med masser af is og hældes
forsigtigt i glasset så saltet ikke skades. Der skal IKKE is med i
glasset!

hvm

Fra : thomas

Dato : 14-11-01 14:16

Hej,

for at gøre det lidt nemmere og billigere, kan du prøve følgende.

1 dl classic øl, 2cl frisk citronsaft, 2-4 cl tequila efter behag og samme
andel Isthe som øl.
Det er en meget frisk drik, og skal være iskold, juster evt med øl og isthe
efter behag.
Jeg har ingen anelse om hvad den hedder men jeg så den i sommers i en
reklame, prøvede den og synes den var alletiders.
tha