EyeQ er en storsællert
Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 13-11-01 12:20

Når nu EyeQ har solgt 100.000 i forsalg til pladeforhandlerne, tror I
så at de betaler noget tilbage til licenskassen, for de 100 timers
gratis promotion de har fået på tv2 og de evindelige genudsendelser på
zulu?

Fra : Emil Rune

Dato : 13-11-01 13:54

"Thomas Lund Hansen" <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så at de betaler noget tilbage til licenskassen, for de 100 timers
> gratis promotion de har fået på tv2 og de evindelige genudsendelser på

Det skal du nok IKKE regne med...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-11-01 18:17

> [...]
> så at de betaler noget tilbage til licenskassen, for de 100 timers
> gratis promotion de har fået på tv2 og de evindelige genudsendelser på

Licensbetalerne får jo lov at købe deres musik. Hvad forlanger
du så mere?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 13-11-01 22:51

"Thomas Lund Hansen" <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> skrev i en meddelelse

Hej Thomas
Hvorfor skulle de betale?.....Tænk på hvor mange reklamerkroner Popstars,
som et ugens mest sete programmer, tjener ind til TV2. Penge som bliver
brugt til at lave nye danske programmer for.

Alle de licenskroner du tror er puttet i Popstars udgør mindre end det antal
kroner TV2Danmark afleverer til de 8 regionale TV2 stationer. De regionale
stationer der giver dig nyhederne fra netop dit område....også om feks det
kommende valg i din by.
Reklamerne er det der egentlig betaler for programmer som feks Popstars, der
har så mange seere at TV2 er landets suverænt mest sete tvstation.
og det er i grunden ikke så galt

mvh/ Anette

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 14-11-01 08:38

The weakest link "Flying Hotdogs" <info@flyingotdogs.dk>, dared to
write this anyway:

> [...]
>som et ugens mest sete programmer, tjener ind til TV2. Penge som bliver
>brugt til at lave nye danske programmer for.

Så opret de fire piger som et aktieselskab som TV2 kan få nogle aktier
i. Hvad med alle de andre bands der må købe dyrbar reklame for deres
musik i pausen af popstars?

> [...]
>stationer der giver dig nyhederne fra netop dit område....også om feks det

Og hvor er relevansen henne? Popstars har stadig fået promotet deres
musik gratis.

>Reklamerne er det der egentlig betaler for programmer som feks Popstars, der
>har så mange seere at TV2 er landets suverænt mest sete tvstation.
>og det er i grunden ikke så galt

Så synes jeg at de skulle prøve at lave et "seriøs musiker der kan
spille musik og har noget på hjertet men som ikke kan få en
pladekontrakt fordi fire bimbos ser bedre ud" stars.

P.S Jeg er ikke en forsmået musiker. Jeg er bare pisse træt af at gi'
licens til det ene lorteprogram efter det andet. Og Popstars var
dråben.

Fra : John K

Dato : 14-11-01 17:09

> Så opret de fire piger som et aktieselskab som TV2 kan få nogle aktier
> i. Hvad med alle de andre bands der må købe dyrbar reklame for deres
> musik i pausen af popstars?

Der er da ingen der tvinger dem - og for det meste er det også deres
pladeselskab der betaler.

> Og hvor er relevansen henne? Popstars har stadig fået promotet deres
> musik gratis.

OG - hvad er problemet i det?

> Så synes jeg at de skulle prøve at lave et "seriøs musiker der kan
> spille musik og har noget på hjertet men som ikke kan få en
> pladekontrakt fordi fire bimbos ser bedre ud" stars.

Sikke dog en gang ævl. Hvad er en seriøs musiker. En der spiller musik som
du kan lide?
En der spiller musik som mange kan lide? - begge dele kan da være både
seriøst eller useriøst, det er bare svært at definere.
Jeg kan ikke se noget problem i at Søren Sko producerer og man får nogle
piger til at synge.

> P.S Jeg er ikke en forsmået musiker. Jeg er bare pisse træt af at gi'
> licens til det ene lorteprogram efter det andet. Og Popstars var
> dråben.

Så sælg dit TV-apparat, så er dit problem løst, og lad os andre der syntes
Popstars er godt se det i fred.

Mvh

John K

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-11-01 22:26

John K skrev:

> OG - hvad er problemet i det?

Vel at TV2 er delvist licensfinancieret?

Det er selvfølgelig ikke noget nyt problem, at der kan ske en
sammenblanding af interesser for en mere eller mindre offentlig
institution på den ene side og privatpersoner eller firmaer på den
anden, men det er bare så tydeligt med Popstars.

Det er også klart, at det går ud over nogen andre - dem, der ikke får
promotet deres musik gratis.

> Så sælg dit TV-apparat, så er dit problem løst,

Nu bliver du useriøs...

(Hvis du ikke kan lide, hvad han skriver, så sælg din computer).

Ideen i at have "public service"-kanaler må vel blandt andet være, at de
tilbyder noget, som andre kanaler ikke gør, sådan at der er udsendelser
for alle og ikke kun for flertallet.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 14-11-01 23:08

"Jesper Juellund Jensen" <jjj@cyrk.dk> skrev i en meddelelse
> John K skrev:

> Vel at TV2 er delvist licensfinancieret?

TV2 er 25% licensbetalt, de resterende 75% skal hentes på reklamer og
eftersom Popstars har været een af de største seermagneter i dette efterår,
er det ret mange penge Popstarsprogrammerne, har tjent ind til tv2. Penge
som bliver brugt til nye og forhåbentligt lige så seerattraktive programmer,
næste år.

> Det er også klart, at det går ud over nogen andre - dem, der ikke får
> promotet deres musik gratis.

Går det så også udover andre at der er levende musik i Morgentv eller i DR's
musikbutikken?

> Ideen i at have "public service"-kanaler må vel blandt andet være, at de
> tilbyder noget, som andre kanaler ikke gør, sådan at der er udsendelser
> for alle og ikke kun for flertallet.

Public service gælder alsidighed, nyhedsdækning og ikke mindst
danskproducerede programmer. Der skal være både smalt og bredt appelerende
programmer, men public service reglerne sætter ikke rammer for hvornår i
sendefladen de smalleste programmer skal ligge. Tv2 henter som sagt
hovedparten af sine indtægter fra reklamerne og er derfor nødt til at have
en stærk prime time (læs: mange seere), for ikke de andre kommercielle
kanaler ikke skal løbe med alle reklamekronerne. Ingen seere= ingen
reklamekroner = ingen penge til nye programmer.
Så simpelt er det faktisk....men også den store forskel på en 100%
licensfinancieret station som DR og den "tilskudsordning" som tv2 lever med.
Så selvom nogen lader sig irritere af Popstars, så da de da i det mindst
glæde sig over at netop de programmer giver Tv2 råd til at lave godt
fjernsyn næste år.
Jeg har frydet mig over at Tv2 omsider har lavet noget der omhandler
musik....det er der ikke for meget af på dansk tv.

/ Anette

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 15-11-01 09:01

Flying Hotdogs skrev:

> Går det så også udover andre at der er levende musik i Morgentv eller i
> DR's musikbutikken?

Jada. Såvel DR og TV2 spiller naturligvis en rolle for forskellige
kunstneres kommercielle succes eller mangel på samme.

Det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke skal spille musik på DR og
TV2 - bare at man skal være opmærksom på problemet og have en åben
politik for og diskussion af problemet.

> Så selvom nogen lader sig irritere af Popstars,

Jeg irriteres nu ikke over Popstars, som jeg af og til ser lidt af.
Musikken er professionel og lidt kedelig, men programmet og hele ideen
er da nogenlunde underholdende. Ikke så sjov som den amerikanske udgave
med O-Town, men ok.

> Jeg har frydet mig over at Tv2 omsider har lavet noget der omhandler
> musik...

God pointe.

Men så kan man jo til gengæld diskutere, hvor meget programmet i
virkeligheden handler om musik.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-11-01 15:14

> [...]
> Musikken er professionel og lidt kedelig, men programmet og hele ideen
> er da nogenlunde underholdende. Ikke så sjov som den amerikanske udgave

Jeg så også noget af "Making the Band", men kunne ikke undgå
at overveje, om ikke nogle af deres dramatiske konflikter var
i det mindste peppet lidt op af programmets producenter.
Men det var da ganske sjovt. (Det kører vist stadig på DR1.)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 15-11-01 16:37

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Jeg så også noget af "Making the Band", men kunne ikke undgå
> at overveje, om ikke nogle af deres dramatiske konflikter var
> i det mindste peppet lidt op af programmets producenter.

Sikkert. Men er det ikke derfor, man ser den slags?

Er jeg for resten den eneste, der har bemærket, at der i Popstars er
langt mindre fokus på gruppens kampe med hinanden og ikke mindst
deltagernes kampe med sig selv i forhold til i "Making the Band"?
Pigerne griner, når det går lidt skævt osv., mens deltagerne i "Making
the Band" blev fremstillet som meget målrettede og hårdtarbejdende.
Sådan husker jeg det i hvert fald.

Måske er det også en "kønsting"?

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 15-11-01 17:22

Du har i hvert fald ret i at Popstars projektet ikke er helt så
reality-TV-agtigt, som det kunne ha' været, og et eller andet sted er det
egentlig meget respektfuldt overfor musikken, som jo så netop får et større
fokus. Man kunne ha' frygtet et alt for stort fokus på skænderier og
konflikter.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-11-01 23:22

"Jesper Juellund Jensen" <jjj@cyrk.dk>

> Sikkert. Men er det ikke derfor, man ser den slags?

Tjo, men også for at få et indblik i, hvordan det egentlig
foregår i den del af popverdenen. Det er jo ikke kun O-Town
(Making the Band-bandets navn), der har været igennem den
proces, men også deres forgængere og sikkert de fleste andre
sammensatte popgrupper.

> [...]
> Pigerne griner, når det går lidt skævt osv., mens deltagerne i "Making
> the Band" blev fremstillet som meget målrettede og hårdtarbejdende.

Målrettede, ja. De blev af cheferne (managementselskabet)
kritiseret for ikke at være hårdtarbejdende nok, men det er
selvfølgelig også for at få dem til at tage det mere alvorligt.
Under alle omstændigheder tog de *sig selv* ret alvorligt.

> Måske er det også en "kønsting"?

Jeg tror ikke, det er et spørgsmål om kønnet. Der er nok dels
mentalitetsforskelle fra danskere til amerikanere, uden at jeg
dog nærmere kan definere dem. Dels tror jeg, det kan skyldes,
at konkurrencen er så meget hårdere på dét amerikanske og
internationale marked, det amerikanske band var rettet mod,
end på det danske marked, eye-Q foreløbigt er rettet mod -
der kræves en større stræben efter perfektion, og det personlige
pres bliver større.

[Sikke en masse ord, man kan skrive om et så begrænset emne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk]

Fra : John K

Dato : 14-11-01 23:40

> Vel at TV2 er delvist licensfinancieret?

Det kan jeg ikke se noget problem i.

> [...]
> institution på den ene side og privatpersoner eller firmaer på den
> anden, men det er bare så tydeligt med Popstars.

Ser jeg heller ikke noget problem i - ikke så længe det er på
Popstarsniveau.

> Det er også klart, at det går ud over nogen andre - dem, der ikke får
> promotet deres musik gratis.

Jeg ser ingen grund til at TV2 (eller andre

> Nu bliver du useriøs...

Næh, holder det bare på samme argumentationsniveau som Thomas :)

> (Hvis du ikke kan lide, hvad han skriver, så sælg din computer).

Kan jeg ikke bare gøre - det er ikke min computer :)
I øvrigt bruger jeg denne computer til andet end Newsgroups - mit TV bruger
jeg kun til at se TV på.

> Ideen i at have "public service"-kanaler må vel blandt andet være, at de
> tilbyder noget, som andre kanaler ikke gør, sådan at der er udsendelser
> for alle og ikke kun for flertallet.

Det mener jeg da også er tilfældet. Programudbuddet har da aldrig været
større end det er i dag, og med opstarten af DR2 og TV2 Zulu er der også
blevet plads til de mere smalle programmer/temaaftener, så jeg mener absolut
ikke at man kun laver TV for flertallet.

Mvh

John K

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 15-11-01 16:24

The weakest link "John K" <sydfynsfm@nospam.hotmail.com>, dared to
write this anyway:

>Så sælg dit TV-apparat, så er dit problem løst, og lad os andre der syntes
>Popstars er godt se det i fred.

Så lad være med at svare på mit indlæg og lad os andre der syntes at
Popstars er noget lort være i fred.

Fra : John K

Dato : 16-11-01 00:33

> Så lad være med at svare på mit indlæg og lad os andre der syntes at
> Popstars er noget lort være i fred.

Nej

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 16-11-01 10:08

The weakest link "John K" <sydfynsfm@nospam.hotmail.com>, dared to
write this anyway:

>Nej

Hmmm. Citat fra en eller anden idiot: "Så sælg dit TV-apparat, så er
dit problem løst, og lad os andre der syntes Popstars er godt se det i
fred."

Nå?

Fra : John K

Dato : 16-11-01 17:09

Spade

EOD

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 17-11-01 12:02

The weakest link "John K" <sydfynsfm@nospam.hotmail.com>, dared to
write this anyway:

>Spade
>

>EOD

Ja så er det jo sat på plads. Det er som Dansk Folkeparti. Hvis man
vil rette en diskussion ind på sine egne synspunkter, må man råbe så
højt man kan.

Så får man også opmærksomheden rette væk fra, at man har gjort i
bukserne.

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 15-11-01 16:36

> [...]

>seriøst eller useriøst, det er bare svært at definere.
>Jeg kan ikke se noget problem i at Søren Sko producerer og man får nogle

Der bliver uddannet i hundredevis af musikere fra konservatorierne på
universiteterne i landet, som aldrig får en chance, selvom at de
sikkert er pisse talentfulde. Og her kommer valsende ind fra højre 4
piger hvis største talenter er at se godt ud.

OG. De gør det for mine licenspenge. Der ligger hunden begravet. Hvis
det havde været TV3, der havde lavet sådan en udsendelse, fint for
mig.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 15-11-01 17:18

Det indlæg forstår jeg ikke helt. Er en konservatorieuddannelse lig at man
skal ha' en chance indenfor pop-branchen...?? Lad mig lige pointere at en
kons.udd. primært sigter mod at uddanne lærer, ikke på at uddanne folk til
at blive stjerner. Desuden er en sådanne uddannelse langt henad vejen en
uddannelse i at blive bedre på sit instrument, ikke at blive sangskriver.
Mange dygtige musikere er ikke uddannet - talent og uddannelse går altså
ikke altid hånd i hånd. Hvis de er talentfulde sangere elle sangskrivere, så
får de vel deres chance ved at henvende sig til managere, pladeselskaber og
meget andet...

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 15-11-01 18:33

Fair nok. Det var også mest licenspointen, der er min mening.

Fra : Steffen Hansen

Dato : 16-11-01 01:49

Ulrik Lauritzen wrote:

> skal ha' en chance indenfor pop-branchen...?? Lad mig lige pointere at en
> kons.udd. primært sigter mod at uddanne lærer, ikke på at uddanne folk til

Nej, konservatorierne uddanner primært musikere, sangere og dirigenter,
altså folk der kan deres kram og kan fungere som f.eks. studiemusikere
eller i et symfoniorkester.

Man kan også læse musik på universitetet -- jeg tror de sigter mere mod at
uddanne lærere.

mvh.
--
Steffen Hansen

Senior Software Engineer, Klarälvdalens Datakonsult AB

email: hansen@kde.org, steffen@klaralvdalens-datakonsult.se,
steffen@hrhansen.dk, stefh@huleboer.dk
www: http://www.hrhansen.dk

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 16-11-01 08:50

Jeg ved at der på Khb.'s Konservatorium er en såkaldt "elite-linje", som
primært arbejder med at uddanne musikere, men du glemmer vist, at den mest
almindelige udd. på kons, er almen linjen, og den kan da kun være tilsigtet
en kommende lærer...?? Jeg kender da selv en masse musikskolelærere og de er
alle uddannet på kons.

Er der ikke nogle kons.-udd. til stede?? Forklar venligst , at AM-udd. er
sigtet mod lærere, eller er det mig der husker helt forkert?

Universitetsuddannelsen i musik sigter mod at blive gymnasielærer.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 06-12-01 09:57

Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Universitetsuddannelsen i musik sigter mod at blive gymnasielærer.

Universitetsuddannelsen i musikvidenskab er ikke en traditionel
professionsuddannelse (som politiskolen, lægestudiet, lærerseminariet
osv.). Det er "bare" en uddannelse i musikvidenskab.

Det er rigtigt, at gymnasiet er den største enkeltaftager af kandidater
for universitetsuddannelsen i musikvidenskab, der netop giver adgang til
at undervise i gymnasiet. Men kandidater i musikvidenskab findes mange
steder: som journalister og anmeldere, i DR, i pladeselskaber, som
forskere, på seminarier, på musikskoler osv. osv.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : John K

Dato : 16-11-01 00:33

> OG. De gør det for mine licenspenge. Der ligger hunden begravet. Hvis
> det havde været TV3, der havde lavet sådan en udsendelse, fint for
> mig.

Men det gør dig vel ikke til dommer over hvad der skal sendes?

Mvh

John K

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 16-11-01 10:15

The weakest link "John K" <sydfynsfm@nospam.hotmail.com>, dared to
write this anyway:

>Men det gør dig vel ikke til dommer over hvad der skal sendes?

Så længe det er statsfinancieret tv så er vi vel alle dommere, og jeg
mener at TV2s leflen for det kommercielle, i dette tilfælde, er gået
over stregen.

Jeg synes også at "Venner for livet" er noget lort, men jeg undres
ikke på samme måde, da der ikke ligger kommercielle interesser bag som
der gør i Popstars. Det er vel ret tydeligt at Metronome og TV2 er, om
ikke gift, så ihvertfald indgået i et registeret partnerskab.

Fra : John K

Dato : 16-11-01 17:12

> Så længe det er statsfinancieret tv så er vi vel alle dommere, og jeg
> mener at TV2s leflen for det kommercielle, i dette tilfælde, er gået
> over stregen.

Næh - for TV2 er hovedsagelig kommercielt financieret. Licensindtægterner
udgør kun en brøkdel.

> [...]
> der gør i Popstars. Det er vel ret tydeligt at Metronome og TV2 er, om
> ikke gift, så ihvertfald indgået i et registeret partnerskab.

Det har hele tiden været meningen at TV2 skal lade produktionsselskaber
producere en stor del af deres udsendelser.

Hvorfor Metronome står for en stor del af det - kan der være mange grunde
til.

Mvh

John K

Fra : Steffen Hansen

Dato : 14-11-01 11:01

Thomas Lund Hansen wrote:

> [...]
> så at de betaler noget tilbage til licenskassen, for de 100 timers
> gratis promotion de har fået på tv2 og de evindelige genudsendelser på

Jeg er mere bekymret for om de fire tøser nogensinde ser nogle af pengene
eller om pladeselskabet bare raner det det hele til sig...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-11-01 12:20

Steffen Hansen wrote:

> Jeg er mere bekymret for om de fire tøser nogensinde ser nogle af pengene
> eller om pladeselskabet bare raner det det hele til sig...

Eller TV2.
Jeg tror også det er ret begrænset hvad pigerne selv får ud af det.
Udover oplevelsen. Men den er vel heller ikke helt ringe for en flok
håbefulde Britney Spears'er
Det er vel på sin vis også kun fair nok. Så vidt jeg har forstået har
pigerne selv ikke lavet andet end fundet på navnet, lagt stemme til
sangen og krop til videoen. Musik, tekst, produktion, markedsføring osv
osv er varetaget af TV2 & Co.

/Robert

Fra : Henrik Boegh

Dato : 14-11-01 14:44

Steffen Hansen told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> Jeg er mere bekymret for om de fire tøser nogensinde ser nogle af pengene
> eller om pladeselskabet bare raner det det hele til sig...

Det gør de nok ikke. Men de har jo heller ikke rigtigt gjort noget for dem
ud over at synge og se dejlige ud (hvor de IMO så også skal have credits
for at gøre begge ting OK).
Det er da et stort firma (TV2, Metronome eller noget) der står bag
sangskriverierne og tager sig af alt det praktiske. Pigerne for sikkert
svarende til en OK månedsløn, nogle sjove oplevelser samt et væld af tilbud
som studieværter o.l. bagefter.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-11-01 16:41

In an article of 14 Nov 2001 Henrik Boegh wrote:

> Pigerne for sikkert svarende til en OK månedsløn, nogle sjove oplevelser
> samt et væld af tilbud som studieværter o.l. bagefter.

Studieværter er sikkert en helt fin ting. Bare de ikke udgiver musik, så er
det helt fint med mig.

--
Uffe Holst

Fra : John K

Dato : 14-11-01 17:10

> [...]
> samt et væld af tilbud som studieværter o.l. bagefter.

Studieværter er sikkert en helt fin ting. Bare de ikke udgiver musik, så er

Så længe der ikke er købetvang på Eye-Q, kan du vel være ligeglad :)

Mvh

John K

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-11-01 17:35

In an article of 14 Nov 2001 John K wrote:

> Så længe der ikke er købetvang på Eye-Q, kan du vel være ligeglad :)

Generelt vil jeg blot ønske et løft af musikken på P3, og de har spillet
alt for meget Eye-Q i den seneste tid.

--
Uffe Holst

Fra : Henrik Boegh

Dato : 15-11-01 10:54

Uffe Holst told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> Generelt vil jeg blot ønske et løft af musikken på P3, og de har spillet
> alt for meget Eye-Q i den seneste tid.

Så skulle du bare høre på The Voice (eller Uptown eller hvad hulen det nu
er der kører i baggrunden). Jeg tror at hvert femte (1/5) nummer der bliver
spillet er med EyeQ.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***
"Sometimes I wake up grumpy; Other times I let her sleep"
- [ZnabelA] on #partyline.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-11-01 15:59

In an article of 15 Nov 2001 Henrik Boegh wrote:

> [...]
> er der kører i baggrunden). Jeg tror at hvert femte (1/5) nummer der bliver

Der er naturligvis en grund til, at det altid er P3, jeg har kørende i
baggrunden, og ikke The Voice og Uptown. Uptown var i gamle dage meget
god, men sidste jeg lyttede til Uptown, hvilket snart er nogle år siden,
var niveauet af kvaliteten faldet alt, alt for meget. The Voice havde i
meget gamle dage et godt morgenprogram, men det forsvandt vist også
for mange, mange år siden. Ak!

--
Uffe Holst

Fra : Mikster

Dato : 16-11-01 20:12

"Henrik Boegh" <henrik@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> [...]

skulle du bare høre på The Voice (eller Uptown eller hvad hulen det nu
> er der kører i baggrunden). Jeg tror at hvert femte (1/5) nummer der

De er bare overvældede over at der endelig er sket noget der kan kaste bare
en smule glamour over popverdenen herhjemme! Lidt pinligt i betragtning af
hvor professionelt resten er lavet.

VH MIKKEL

Fra : Henrik Boegh

Dato : 15-11-01 10:59

Uffe Holst told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> Studieværter er sikkert en helt fin ting. Bare de ikke udgiver musik, så
> er det helt fint med mig.

Sådan er der jo så meget. Bare lige for at nævne et par eksempler:

Studieværten Natasja 'Tandfeen' Crone har udgivet en CD
"Musikeren" Jennifer Lopez er med i en film
"Musikeren" Mariah Cary vil gerne være med i den næste Bond-film
Ham gutten fra BigBrother har også banket en CD afsted

Det er jo oppe i tiden med at folk skal være på TV, i radion og i
biograferne.

Personligt er jeg glad for at Sean Connery ikke har udgivet en skive nu,
ligesom at jeg helst heller ikke ser Mike Oldfield som den nye Bond :)

De eneste jeg lige kan komme på der er sluppet nogenlunde igennem begge
genrer er Natalie Imbruglia, Madonna og Sting.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***
"At lave humor - der ovenikøbet skal være sjovt. Det fandme svært"
- Niels Arden Oplev (instruktør af 'Fukssvansen')

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-11-01 12:34

> [...]
> "Musikeren" Mariah Cary vil gerne være med i den næste Bond-film
> Ham gutten fra BigBrother har også banket en CD afsted

Bruce Willis har udgivet en cd.
Carl Lewis har udgivet en cd
Eddie Murphy har (så vidt jeg husker) udgivet en cd
Flea fra RHCP har været med i op til flere film.
Henry Rollins har også været med i et par stykker
Keanu Reeves er en hammer stabil bassist i et band jeg ikke kan huske hvad
hedder.
John McCenroe spiller Guitar
Beatles har lavet flere film
Janet Jackson har lavet både tvserie og film (LOL da jeg så hende i en
birolle i FAME)

Det er jo ikke ligefrem noget nyt at nogle folk bare er multitalenter som
kan lidt af det hele.

Michael

Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-11-01 13:22

Michael Petersen wrote:

> [...]

Det er vist i virkeligheden skuespillerinden Jennifer Lopez der har
udgivet et par CD'er.

Og har da også lige haft ubetinget fiasko med filmen Glitter.

Han har vel kun været noget der kunne minde om musiker. Man er vel ikke
skuespiller bare fordi man er med i BB.

[...]

> Eddie Murphy har (så vidt jeg husker) udgivet en cd

Jeps.. var der ikke noget gæsteoptræden af Michael Jackson på den eller
husker jeg galt? Gregers det ved du

Og så er der jo også Jason Donnovan og Kylie Minogue som begge havde
faste roller i Neighbours (australsk evighedsserie der på et tidspunkt
også kørte på TV3) før deres musikalske karrierer.
David Hasselhoff startede så vidt jeg ved også som sanger men blev så
skuespiller. Eller også var det omvendt.
Will Smith er lidt over det hele og så også lige S-Club 7 og Traci Lords
for at nævne et par flere.
Der er skam nok at tage af

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-11-01 15:29

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> Jeps.. var der ikke noget gæsteoptræden af Michael Jackson på den eller
> husker jeg galt? Gregers det ved du

Hvis jeg ikke husker meget galt var der mere Michael Jackson end Eddie
Murphy på det nummer, og så var det en single. SVJH var det ikke videre godt

/Nikolaj

Fra : Flemming

Dato : 15-11-01 17:04

On Thu, 15 Nov 2001 13:22:19 +0100 Robert Eriksen <roe@adr.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Jeps.. var der ikke noget gæsteoptræden af Michael Jackson på den eller
> husker jeg galt?

Nej du husker ikke galt MJ medvirker på Eddies numre "Whatzupwitu" og
"Yeah".

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Gizmoduck

Dato : 15-11-01 13:26

On Thu, 15 Nov 2001 12:33:56 +0100, "Michael Petersen"
<mcp_dk@ofir.dk> wrote:

> [...]
>birolle i FAME)
>
>Det er jo ikke ligefrem noget nyt at nogle folk bare er multitalenter som

du kalder dem multi-talenter fordi de har udgivet en cd.....har du
hørt alt det musik du lister der? prøv at sætte bruce willis' cd på
engang du har brug for et billigt grin ;)

carl lewis....det tør jeg slet ikke tænke på hvordan der lyder

resten er jo mest om musikere der går den anden vej...dem kan jeg ikke
udtale mig om

jo McEnroe....er den ikke lidt søgt? en millionær skal da for hulen
ha' et eller andet at gi' sig til når han ikke spiller tennis
mere....tror du ikke bare det guitar spil er et hyggeprojekt?

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-11-01 15:46

> du kalder dem multi-talenter fordi de har udgivet en cd.....har du
> hørt alt det musik du lister der? prøv at sætte bruce willis' cd på
> engang du har brug for et billigt grin ;)

ha ha ja jeg har hørt den. Han er absolut en bedre skuespiller end han er
sanger

> carl lewis....det tør jeg slet ikke tænke på hvordan der lyder

sukkesødt og forvrænget. Knægten har ikke for to gram dynamik i sin stemme
(men en hed del i benene=

> [...]
> ha' et eller andet at gi' sig til når han ikke spiller tennis
> mere....tror du ikke bare det guitar spil er et hyggeprojekt?

Ved ikke. Så en velgørenhedskoncert på TV engang hvor han trykkede den
rimelig godt af. om det også er professionelt skal jeg ikke kunne sige.

Michael

Fra : Mikster

Dato : 17-11-01 21:18

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> skrev i en meddelelse

> carl lewis....det tør jeg slet ikke tænke på hvordan der lyder

Den hittede ét sted i hele verdenen: "Sverige". Det siger vist alt.

VH MIKKEL

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-11-01 16:01

In an article of 15 Nov 2001 Michael Petersen wrote:

> Det er jo ikke ligefrem noget nyt at nogle folk bare er multitalenter som
> kan lidt af det hele.

Det er skam også helt fint.

Spørgsmålet er så bare hvor ikke-talenter i dag så nemt får succes. Hvorfor
skal ham fyren fra Big Brother lave en CD, når han så tydeligt ikke har
noget talent for det?

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-11-01 15:26

"Henrik Boegh" <henrik@boegh.X_net>
> Studieværten Natasja 'Tandfeen' Crone har udgivet en CD
> Ham gutten fra BigBrother har også banket en CD afsted

Jeg synes, det er helt fint, at f.eks. ham Christian laver en cd,
det eneste der irriterer mig er, at han sælger så fandens meget,
at man ikke kan åbne for sin radio uden at få hans ikke alt for
stabile stemme smidt i hovedet.

> "Musikeren" Jennifer Lopez er med i en film

Eller rettere en hel del, som de andre også har skrevet. Det har
næppe nogen relevans for det, der blev diskuteret.

> "Musikeren" Mariah Cary vil gerne være med i den næste Bond-film

Jeg tror, du tænker på Whitney Houston. Ellers forudser jeg
overskrifter om "Bitch Battle" og "Divaernes Dødskamp".

> De eneste jeg lige kan komme på der er sluppet nogenlunde igennem begge
> genrer er Natalie Imbruglia, Madonna og Sting.

Med hensyn til succes eller kvalitet? Der er mange flere (efter
begge kriterier), hvis du spørger mig - også hvis man går længere
tilbage end de sidste 15 år.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Astrid

Dato : 15-11-01 17:39

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> "Henrik Boegh" <henrik@boegh.X_net>
<snip en masse om sangere/skuespillere der vil være begge dele>

Et lille positivt pip: Jeg vil tage hatten af for Nicole Kidman. For Björk.
Til dels også Ewan McGregor (så fed var han heller ikke i Moulin Rouge, men
han kunne da godt synge). Jeg tror man er et meget langt stykke i den
rigtige retning hvis man er skuespiller og gerne vil være sanger/performer.
Mange tror desværre bare, at de kan gøre det umiddelbart uden at øve sig i
det sangtekniske. Men altså: Björk i `Dancer in the Dark' - det husker jeg
stadig som for vildt.

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-11-01 22:57

In an article of 15 Nov 2001 Astrid wrote:

> Men altså: Björk i `Dancer in the Dark' - det husker jeg stadig som for
> vildt.

Et synspunkt, som jeg kun kan støtte dig i!

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-11-01 23:25

"Astrid" <astrid@nospam.org>
> Men altså: Björk i `Dancer in the Dark' - det husker jeg
> stadig som for vildt.

Helt enig, også i resten af dit indlæg.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 16-11-01 11:13

Astrid skrev (Astrid wrote) ...
> Men altså: Björk i `Dancer in the Dark' - det husker jeg
> stadig som for vildt.

2 sekunder efter jeg opdagede at den polske immigrant talte med
Cockneyaccent var _den_ film ødelagt for mig. At man ikke har styr på
sproget er _ikke_ skuespilkunst for mig!

Fra : Jonas

Dato : 16-11-01 19:28

Henrik Boegh wrote:

> [...]
> Personligt er jeg glad for at Sean Connery ikke har udgivet en skive nu,
> ligesom at jeg helst heller ikke ser Mike Oldfield som den nye Bond :)

Sean Connery medvirker faktisk på den CD med Beatles-numre som blev lavet til
ære for George Martin for et par år siden.
Han reciterer/fremsiger/taler sig igennem "In my life" (så vidt jeg husker).

Jeg er også glad for at han ikke har udgivet en ny skive! Jonas

Fra : John K

Dato : 14-11-01 17:12

> [...]
> så at de betaler noget tilbage til licenskassen, for de 100 timers
> gratis promotion de har fået på tv2 og de evindelige genudsendelser på

Nej hvorfor skulle de dog det. Popstarsudsenelserne har med garanti øget
TV2's reklameindtjening.
I øvrigt tror jeg ikke programmet har været så dyr at producere, så alt i
alt vil jeg mene TV2 har gjort en god invistering.

Mvh

John K

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 14-11-01 22:19

Der er sagt og skrevet meget om EyeQ og jeg er i mange henseender lidt
uforstående overfor de voldsomme ting, der bliver udtalt. Eksempelvis om de
ser penge. Lad mig som et enkelt eksempel henvise til den udmærkede
organisation Gramex som hvert år uddeler penge til kunstnere, som har
medvirket på musik i radioen. Jeg tør overhovedet ikke gætte på beløb, men
noget bliver det da til. Derudover får de givetvis en vis royalty af
pladesalget; jeg nægter at tro på, at pladeselskabet har benægtet dem det,
trods at de ikke selv har skrevet noget... så ved pladeselskabet i hvert
fald godt at pigerne skrider ved kontraktens udløb.
Rent kunstnerisk synes jeg heller ikke at de fortjener tæsk, for synge kan
de da absolut. Jeg ved ikke rigtig hvad folk forventede af en pop-plade...?
Total ekvlibrisme med fusionprægede skalaer? Deres vokaler er vel netop
producerede ind i popgenren og der synes jeg, at de passer ganske glimrende
ind. Af en eller anden sjov grund (blandet op med en hel del jantelov, vil
jeg gætte på...) virker det som om, at alle tvinger sig selv til at foretage
en grundig analyse af EyeQ's sange, fordi det er dem og fordi det er pop.
Alle vil/skal ha' en klar holdning til Popstars projektet, sandsynligvis
fordi det har provokeret i en eller anden grad. Hvorfor er der ingen der
anlægger så kritisk en indstilling til rockmusikken i Danmark? I samme
åndedrag: Hvorfor bliver der spillet så lidt rockmusik i Danmark? Måske er
det fordi, at dansk rock er under standard...Hvis man kalder Marie Franck
for rock, så husk venligst, at hun ikke har skrevet "Symptom of my time",
som vel var hendes gennembrud. Husk at D:A:D floppede totalt i deres forsøg
på at samle mere end 100 amerikanere til koncert i USA... Og skal man være
rigtig provokerende kunne man jo lige nævne, at Jesper Binzers udtale af det
engelsk sprog muligvis er en kæmpe forhindring...

kort og godt: Jeg har intet imod dansk rock, men man må ikke forsøge at
forstå pop på samme måde, som man forstår rock - det er to forskellige
genrer og bør leve et adskilt liv. Pop har sine forcer i det simple og
letforståelige, og det er det man skal kunne li' pop for. Man skal ikke lede
efter subtile meninger i pop... Det er i hvert fald min mening i den sag.

Fra : John K

Dato : 14-11-01 23:43

> [...]
de
> ser penge. Lad mig som et enkelt eksempel henvise til den udmærkede

Udemærkede organisation - jeg har et helt andet syn på Gramex. Blev jeg
statsminister blev de forbudt ved lov :)

> som hvert år uddeler penge til kunstnere, som har
> medvirket på musik i radioen. Jeg tør overhovedet ikke gætte på beløb, men
> noget bliver det da til.

Jo tak - med de beløb de kræver i afgifter burde der være en del.

Enig.

Mvh

John K

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 15-11-01 12:05

Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor du ikke bryder dig om Gramex?
Jeg har da selv fået penge ud af dem - ganske vist ikke mange, men et par
tusinde blev det da til. Hvorfor skal Gramex så forbydes? Og hvis man
afskaffer Gramex, skal studiemusikere så kun betales pr. time, eller hvordan
forestiller du dig det? Jeg forstår ikke helt - uddyb venligst.

Fra : John K

Dato : 16-11-01 00:43

> [...]
hvordan
> forestiller du dig det? Jeg forstår ikke helt - uddyb venligst.

På grund ad de urimelig høje afgifter De (og KODA for den sags skyld)
opkræver.
Og de er umulige at få i tale. Deres afgifter er langt højere end i andre
lande vi normalt sammenligner os med.
Jeg har ikke meget til overs for de to organisationer.

Mvh

John K

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 16-11-01 08:53

Det største problem med Koda og Gramex er at de har vokset sig lige store
nok, og derfor kræver de nu i høj grad penge ind for at holde sig selv
kørende. Det er et problem for musikerne... Alle de organisationer som
sidder i Kbh. og skulle forestille sig at varetage musikere interesse, mener
jeg sagtens kunne skæres ned til et mere fornuftigt antal ansatte. Nå, det
er vist en diskussion uden for EyeQ-strengen

Fra : John K

Dato : 16-11-01 17:13

> [...]
> jeg sagtens kunne skæres ned til et mere fornuftigt antal ansatte. Nå, det
> er vist en diskussion uden for EyeQ-strengen

Ja - vi er vist kommet lidt ved siden af det oprindelige indlæg :)

Mvh

John K

Fra : Frederik M Nielsen

Dato : 14-11-01 23:37

> [...]
> I øvrigt tror jeg ikke programmet har været så dyr at producere, så alt i
> alt vil jeg mene TV2 har gjort en god invistering.

Så vidt jeg har hørt har tv2 smidt omkring 6 mio. i
programmet. Så helt billigt har det ikke været.
Samtidig kan man jo så lige kigge på indtjening via plade
salg og reklame indtægter...
Lad mig se hmmmm, jo jeg tror tv2 har tjent på det :)

--
Frederik