Lamelplank gulv
Fra : KLH

Dato : 12-11-01 13:18

Vi har fået lagt et Trip Trap fyr lamel plank gulv sidste år. Det er lagt i
to rum. Under det ene er der beton og under det andet er der 25 mm
spångulvplader. Under begge gulve er der varme. Der er "frit" hele vejen
rundt, så gulvene kan give sig. Alligevel begyndte begge gulve at knage
meget i løbet af foråret. Og med meget mener vi RIGTIGT meget. Vi henvendte
os selvfølgelig til tømreren der havde lagt gulvene og han henvendte sig
igen til Trip Trap, som kom og undersøgte gulvene og konkluderede, at
kravene til underlagets "rethed" ikke var opfyldt. Der står vi så nu og
tager sagen derfra.

Men nu er det jo blevet vinter og vi har igen tændt for varmen i gulvene. Og
nu er der ingenting galt med dem ! Ved nærmere eftertanke kom vi også i
tanke om, at problemet først viste sig efter vi slukkede for varmen i
gulvene i foråret. Kan det være, at hele svaret ikke ligger i underlagets
"rethed" ? Uden at jeg ved forfærdeligt meget om det, så mener jeg at gulvet
burde være af en sådan kvalitet, at der ikke burde være forskel på sommer og
vinter eller tændt eller slukket gulvvarme !??

Jeg ved også, at Trip trap ikke producerer det gulv mere. Er der nogen der
ved, hvorfor de ikke gør det. Er det forretningsmæssigt, eller er det måske
gulvets kvalitet der var for dårlig ??

Mvh

KLH

Fra : per

Dato : 12-11-01 18:43

On Mon, 12 Nov 2001 13:18:12 +0100, "KLH" <haegg@get2net.dk> wrote:

Er gulvet på spånpladen lagt som svømmende gulv, alså ikke sømmet
eller skruet??

Jeg mener at det skal lægges på bøjler da man ikke må sømme /skrue i
spåndpladen. ( skal være en krydsfiner af en slags.

Det lyder som om at "Ti brætsmålet" ikke er korekt.

Jeg kan ikke forstille mig at det kan være en ujævnhed, for så ville
du mærke det ved det svømmende gulv.

>Vi har fået lagt et Trip Trap fyr lamel plank gulv sidste år. Det er lagt i
>to rum. Under det ene er der beton og under det andet er der 25 mm
>spångulvplader. Under begge gulve er der varme. Der er "frit" hele vejen

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : KLH

Dato : 12-11-01 20:47

Ja, det glemte jeg... Begge gulve er lagt som "svømmende" gulve.

Hvad er "ti brætsmålet" ??

Jeg ved ikke selv forfærdeligt meget om det, men fik da også proffesionelle
til at lave det. derfor er det ekstra ærgeligt.

KLH