Nogen der kender et sådant program?
Fra : Dennis

Dato : 11-11-01 18:18

Jeg ville høre om der er nogen som kender et program hvor man kan afspille
en midi fil og så kan den omdanne det til noder som jeg kan printe ud. Jeg
har set lidt på Band-in-a-box, men det koster jo en halv bondegård. Nogen
der kender et andet program som kan gøre nogen sådant?

Dennis

Fra : JR

Dato : 11-11-01 19:35

Dennis <Joshva@wanadoo.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9smc15$ufe$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> har set lidt på Band-in-a-box, men det koster jo en halv bondegård. Nogen
> der kender et andet program som kan gøre nogen sådant?

Power Tracks Pro, næsten samme program fra samme firma men koster kun 350 kr bl.a. hos
www.indigo2.dk

Du kan forøvrigt bruge en gratis demo udgave, hvis du kun har brug for det du beskriver.

JR

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 12-11-01 19:42

Dennis skrev:

> Jeg ville høre om der er nogen som kender et program hvor man kan afspille
> en midi fil og så kan den omdanne det til noder som jeg kan printe ud.
Nodeprogrammer som Cubase, Finale og den slags kan det, du efterlyser.

Men du leder vist efter noget billigere, og jeg tror, at Finale Notepad
måske kan være en løsning (det er gratis). Nu skriver du ikke noget om,
hvilken platform du bruger, men Notepad findes i hvert fald både til
klassisk MacOS (minimum system 7.6.1) og til Windows
(95/98/NT4/2000/Me).

Læs mere på <http://www.codamusic.com/coda/np.asp>.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Carsten Buhl

Dato : 18-12-01 23:26

Hej Dennis,

nu ved jeg ikke hvilket instrument du spiller, men med programmet
Tabledit kan du editere (og afspille) noder og tabulaturer til guitarspil.
Programmet har desuden en funktion, der kan importere MIDI-filer
og derudfra danne et tabulatur eller et sæt noder.

Du kan finde yderligere oplysninger på www.tabledit.com hvor du desuden
kan downloade en demo-version af programmet.

Med venlig hilsen Carsten