stegetermometer-stegeposer
Fra : egclasen

Dato : 10-11-01 17:01

Kan man bruge stegetermometer i andesteg. Den vejer 3300 og det kunne være
rart med stegetermometer, men jeg ved ikke hvilke grader det skal stå på når
den er færdig. ikke rosa. Ved nogen det.

En anden ting. Stegepose, det brugte min veninde og da hun skulle tage anden
ud, den lå på risten i stegepose, med bradepanden nedenunder, tager hun
anden og fjerner risten , lægger stegeposen ned i bradepanden som er varm,
med det resultat at stegeposen "eksploderer" og fedtet i stegeposen sprøjter
ud over hele ovnen o.s.v. det var noget "svineri" i ovnen. Er der nogen som
har oplevet uheld med stegeposer?

Mvh.

Ester C.

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 10-11-01 17:44

> [...]
>ud over hele ovnen o.s.v. det var noget "svineri" i ovnen. Er der nogen som

Jeg tror hun har glemt at klippe et lille hul i stegeposen .

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 11-11-01 07:59

"egclasen" <kaninen@tdcadsl.dk> skrev följande i meddelandet...
> Kan man bruge stegetermometer i andesteg. Den vejer 3300 og det kunne
> være rart med stegetermometer, men jeg ved ikke hvilke grader det skal
> stå på når den er færdig. ikke rosa. Ved nogen det.

For at være helt sikker på at alle bakterier er dræbt, *skal* ænder og
andet fjerkræ altid gennemsteges. Stegetemperaturen skal være *mindst*
75°C.

Stegetermometeret stikkes ind i lårenes tykke del ind mod brystet. Man
kan også se om anden er gennemstegt, hvis man stikker i kødet med en
kødnål og ser, at saften er klar og lårbenet løsnes.

NB: Fyldt fjerkræ skal også være gennemstegt. Dvs. at
centrumtemperaturen i fyldet skal være mindst 75°C.

> [...]
> bradepanden som er varm, med det resultat at stegeposen "eksploderer"
> og fedtet i stegeposen sprøjter ud over hele ovnen o.s.v. det var

Ja, -næste gang så skal hun bruge en original "Römertopf". Kød, fjerkræ
og fisk bliver sprødt og lækkert. Færre kalorier - sundere mad, - samt
slet slet *ingen* rengøring af ovn.

Go' søndag!
--
Mvh.
Peter W. Bosse

BREDE HOFTER GIVER LÆNGERE LIV
Et nyt dansk-svensk fedmestudie viser, at en skikkelse med brede
hofter beskytter kvinder mod en række sygdomme og tidlig død.
www.berlingske.dk/artikel:aid=132172

Fra : egclasen

Dato : 11-11-01 11:03

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, -næste gang så skal hun bruge en original "Römertopf". Kød, fjerkræ
> og fisk bliver sprødt og lækkert. Færre kalorier - sundere mad, - samt
> slet slet *ingen* rengøring af ovn.
Det lyder egentlig meget godt, jeg har aldrig selv brugt en sådan, er det
noget der stammer fra Tyskland måske? Kan man læse lidt mere om brugen af en
sådan et eller andet sted? Hvad med flæskesteg?

Og tak for de gode svar.

Mvh.

Ester C.

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 12-11-01 07:29

"egclasen" <kaninen@tdcadsl.dk> svara på följande i meddelandet...

> Det lyder egentlig meget godt, jeg har aldrig selv brugt en sådan, er
> det noget der stammer fra Tyskland måske? Kan man læse lidt mere
> om brugen af en sådan et eller andet sted? Hvad med flæskesteg?

Flæskesteg og Römertopf ja, ja... Se evt. tråden/trådene vedr. Römertopf
mv. fra sept. måned d.å.

Det korte link:
http://makeashorterlink.com/?G5212572

....og det laaange:
http://groups.google.com/groups?q=r%F6mertopf&hl=en&btnG=Google+Search&m
eta=group%3Ddk.kultur.mad%252Bdrikke (PS: hele linket skal med)

--
Mvh.
Peter W. Bosse