Aprilia Rally - over 100 km/t
Fra : Bongoman

Dato : 09-11-01 20:55

Lige for tiden har jeg en aprilia rally.

Jeg har afmonteret alle begrænsninger
monteret nyt forrør
ny cylinder - polini 47,6

Scooteren køre lige nu omkring 85 km/t

meeen det mener jeg er for lidt - den skal gerne komme til at køre
omkring de 100 -110 km/t er der nogen af jer der har nogen effektive
forslag til hvad jeg skal sætte på ?

Hvordan lyder dette ?

Udstødning Polini Funky eller tecnicgas "NEXT"
Karburator 24 mm.

Hvor meget vil man så tro den kan komme til at køre ????

Fra : RpR

Dato : 09-11-01 21:15

Der skal ihvertfald gearing på hvis du vil gøre dig forhåbninger over
90km/t.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Bongoman

Dato : 09-11-01 21:32

On Fri, 9 Nov 2001 21:15:14 +0100, "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote:

>Der skal ihvertfald gearing på hvis du vil gøre dig forhåbninger over
>90km/t.
>
>--
>
>- RpR
>Moped Gallery.com - The World's biggest!
>http://www.mopedgallery.com
>FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
>ICQ: 19284098
>"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Hvor meget giver en ny gearing - og hvad skal den til for ???

Fra : Bongoman

Dato : 09-11-01 21:36

> [...]

>ICQ: 19284098
>"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!

Hvilken potter kan i anbefale
- de skal ikke koste en halv bondegård !!!

kan Polini Star Traffic bruges - eller giver den for lidt ?

Fra : Lasse Laursen

Dato : 09-11-01 22:19

"Bongoman" <fly@events.dk> skrev i en meddelelse
newsfoutopov41cfakjvs4okunnm89f9rgrj@4ax.com...

> Hvilken potter kan i anbefale
> - de skal ikke koste en halv bondegård !!!
>
> kan Polini Star Traffic bruges - eller giver den for lidt ?

Star Traffic er sikkert fint nok til din cylinder. Jeg går ud fra at det er
Polini Sport du snakker om? Det er forresten kun 47 mm, bare for en god
ordens skyld. =)
Du mister desværre lidt optræk, ved at smide en gearing på med de dele du
kører rundt med, men det giver bedre topfart.
Og til poster #1: En Nardo eller Evo udstødning??!!! På Sport??!! Øhh... har
du taget de forkerte piller idag? Nardo kunne måske lige til nød gå. Skal
jeg ikke kunne sige. Men Evo! Helt ærligt...

Mvh Lasse @ Stalker 2001
lasse_laursen@mail.dk

Fra : Bongoman

Dato : 09-11-01 23:33

On Fri, 9 Nov 2001 22:19:08 +0100, "Lasse Laursen"
<lasse_laursen@mail.dk> wrote:

>"Bongoman" <fly@events.dk> skrev i en meddelelse
>newsfoutopov41cfakjvs4okunnm89f9rgrj@4ax.com...

>Star Traffic er sikkert fint nok til din cylinder.
Vil jeg prøve så *S*
>Polini Sport du snakker om? Det er forresten kun 47 mm, bare for en god
>ordens skyld. =)
Nej, det er nu en 47,6 sport - har købt den direkte ved polini

Takker for svarene

De Bedste hilsner

Martin

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-11-01 12:20

> Nej, det er nu en 47,6 sport - har købt den direkte ved polini
> Takker for svarene

Øhhh bøhhh..
Polini Sport + Polini Corsa er 47 mm ! BASTA !
Polini Alu er 47,4mm
og Polini Evo 70cc er 47,6 mm !

Altså har du enten en 47mm sport eller en 47,6 mm EVO ! Tror næppe det er
evo du har. Forresten
hvordan kunne du købe direkte ved Polini i Italien?

/Thomas

Fra : Bongoman

Dato : 10-11-01 15:00

On Sat, 10 Nov 2001 12:20:14 +0100, "Thomas Buus Andersen"
<t-buus@get2net.dk> wrote:

> [...]
>evo du har. Forresten
>hvordan kunne du købe direkte ved Polini i Italien?

Alså kan godt ske det er en Evo cylinder - købt bare det de anbefalede
?
Men en ting er sikkert den er 47,6

>hvordan kunne du købe direkte ved Polini i Italien?
Tja ringede til deres europæiske afdeling...

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-11-01 16:13

> Alså kan godt ske det er en Evo cylinder - købt bare det de anbefalede
> ?
> Men en ting er sikkert den er 47,6

> Tja ringede til deres europæiske afdeling...

Var det motoline i tyskland eller hva?
Hvad gav du for cylinderen? Så kan vi hurtig få afklaret hvilken det er

Thomas

Fra : Bongoman

Dato : 11-11-01 11:53

On Sat, 10 Nov 2001 16:12:58 +0100, "Thomas Buus Andersen"
<t-buus@get2net.dk> wrote:

>"Bongoman" <fly@events.dk> skrev i en meddelelse

>Var det motoline i tyskland eller hva?
>Hvad gav du for cylinderen? Så kan vi hurtig få afklaret hvilken det er
>
>Thomas

Jeg gav omkring 1560 kr for cylinderen...

Fra : RpR

Dato : 11-11-01 16:34

> Jeg gav omkring 1560 kr for cylinderen...

Nok EVO så. På med Nardo og vær glad =)

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 10-11-01 12:13

Lasse Laursen wrote:

> Nardo kunne måske lige til nød gå. Skal
> jeg ikke kunne sige. Men Evo! Helt ærligt...

Nardo sparker RØV på Deepblue's Benelli med Sport, så er det sagt!

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : LaLLe

Dato : 13-11-01 14:21

"Simon D. Hansen" <Sputte@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nardo sparker RØV på Deepblue's Benelli med Sport, så er det sagt!
Kan heller ikke helt forstå at folk mener at nardo er ringe til sport.
Kender en som har den på, den rykker helt sygt. Bedst optræk jeg har set med
en knæk, og det er squ efterhånden mange jeg har set.

LaLLe
som synes at policen skulle holde vinterpause i viborg
og jeg var i 19 direkte i går!!!!!!!!!

Fra : Rasmus Færch

Dato : 11-11-01 20:51

Hør her sømand, hvis du vil have din Rally til at yde det maksimale så er du
nød til at hive lidt kroner fra din børneopsparing, det er ikke gratis at
tune, og det er slet ikke gratis hvis man vil køre rigtigt stærkt. Min Rally
A/C fik et komplet proma tun(46.5 cyl, 22mm carb,gearing, og udst) har glemt
hvad udstødningen hed andet en proma, da det var monteret og justeret ind
kunne den få speedometer nålen til at ramme plastiken i bunden af
speedometeret, så 110 det kunne den i hvertfald køre. Men jeg lavede også en
lille modificering på udstødningen. Forrøret er altid et lille tyndt et der
ikke svarer til det hul der er i cylinderen, derfor lavede jeg et nyt rør
der var noget større, det gav min. 10 km/t mere på toppen.
mvh Rasmus

Bongoman <fly@events.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelsefoutopov41cfakjvs4okunnm89f9rgrj@4ax.com...

Fra : RpR

Dato : 12-11-01 07:03

> [...]
> ikke svarer til det hul der er i cylinderen, derfor lavede jeg et nyt rør
> der var noget større, det gav min. 10 km/t mere på toppen.

Er man smart så dropper man helt Proma og køber noget ordentligt kram som
Polini, Malossi eller Metra Kit.

Fra : Rasmus Færch

Dato : 14-11-01 18:52

> Er man smart så dropper man helt Proma og køber noget ordentligt kram som
> Polini, Malossi eller Metra Kit.

Ja det gør man sikkert, men det kan også lade sig gøre at køre stærkt, med
andet end det ovennævnte

Fra : RpR

Dato : 15-11-01 17:15

> Ja det gør man sikkert, men det kan også lade sig gøre at køre stærkt, med
> andet end det ovennævnte

Køre stærkt kan du på en Maxi med en Eurocylinder og høj gearing. Det er HK
vi er ude efter.

Fra : Lasse Laursen

Dato : 09-11-01 21:15

> [...]
>
> Udstødning Polini Funky eller tecnicgas "NEXT"
> Karburator 24 mm.
>
> Hvor meget vil man så tro den kan komme til at køre ????

Lad være med at købe Funky. Det skulle vist sutte røv for vildt. Køb du dig
en ordentlig potte, karburator og variator.
Så viser speedo nok 100-110 km/t. Men vil du køre over 100 "virkelige" km/t
kommer du ikke udenom en gearing.

MvH Lasse @ Stalker 2001
lasse_laursen@mail.dk

Fra : www.teamyamaha.f2s.c~

Dato : 08-11-01 21:36

Det bedste vil jo være Nardo eller Evo udstødning!!

Fra : Bongoman

Dato : 09-11-01 21:48

On Thu, 8 Nov 2001 21:35:39 +0100, "www.teamyamaha.f2s.com"
<team4gear@hotmail.com> wrote:

>Det bedste vil jo være Nardo eller Evo udstødning!!

Har du nogen ide om hvor meget top hastighed de giver ?

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 10-11-01 12:14

"www.teamyamaha.f2s.com" wrote:

> .... eller Evo udstødning!!

Er du blød? Den kan SLET ikke arbejde sammen med et Sport kit. Tror bare
du skal holde dig til din Yamse 4 gear!

Fra : TD

Dato : 10-11-01 12:37

> Er du blød? Den kan SLET ikke arbejde sammen med et Sport kit. Tror bare
> du skal holde dig til din Yamse 4 gear!

Sport kit?
Nu skrev "Bongoman" jo at det var Polini Ø47.6mm kit, og det er som bekendt
et Evolution 70ccm kit.

såe.. en Evo-udstødning ville ikke være helt "blød" at montere

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 10-11-01 12:46

TD wrote:

> Sport kit?
> Nu skrev "Bongoman" jo at det var Polini Ø47.6mm kit, og det er som bekendt
> et Evolution 70ccm kit.
>
> såe.. en Evo-udstødning ville ikke være helt "blød" at montere

Hmmm....jeg må være blind, har lige læst tråden igennem og synes hele tiden
folk har skrevet om Sport kit. Oh well min fejl så, sorry Ty!