/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
NTab
Fra : Michael Kjær


Dato : 09-11-01 13:22

En medarbejder i en telebutik, har fortalt mig at:
Hvis ens NT udskiftes med en NTab, bliver der foretaget ændringer
på centralen.
Det vil ikke længere være muligt at benytte andre ab adaptere.

I hvertfald det sidste har jeg lidt svært ved at tro på.
Er der nogen der ved besked?



 
 
Ukendt (09-11-2001)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-11-01 13:37


"Michael Kjær" <mkjaer@SLETDETTEimage.dk> skrev i en meddelelse
news:NTPG7.1054$Gt.35303@news000.worldonline.dk...
> En medarbejder i en telebutik, har fortalt mig at:
> Hvis ens NT udskiftes med en NTab, bliver der foretaget ændringer
> på centralen.

Nej, det gør der ikke. Den "eneste" foreskel er, at NT´en har indbygget ab
porte (analoge porte) + en hel del andre som ikke er relevante her.

> Det vil ikke længere være muligt at benytte andre ab adaptere.

Jo, det vil det, ellers vil du ikke kunne tilslutte fx. et Lasat Speed 2,
som har indbygget ab adaptor...

> I hvertfald det sidste har jeg lidt svært ved at tro på.

ja, det er det

> Er der nogen der ved besked?

Ja, det gør jeg forhåbentligt

Venlig hilsen Peter Tønnesen



Michael Kjaer (09-11-2001)
Kommentar
Fra : Michael Kjaer


Dato : 09-11-01 16:17

"Peter Tønnesen" <Jobbet > wrote in news:3bebcd92$0$244
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Ja, det g›r jeg forh†bentligt
>
>

Samme medarbejder fortalte mig desuden, at jeg gratis kunne ombytte min NT
med en NTab. Det var der ikke helt enighed om, da jeg mødte op i butikken
med min gamle NT

--
Michael Kjær

Ukendt (09-11-2001)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-11-01 18:52


"Michael Kjaer" <mk@SLETimage.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9154A5B7EEEEDmk@212.54.64.134...
> "Peter Tønnesen" <Jobbet > wrote in news:3bebcd92$0$244
> $edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> > Ja, det g>r jeg forh?bentligt
> >
> >
>
> Samme medarbejder fortalte mig desuden, at jeg gratis kunne ombytte min NT
> med en NTab. Det var der ikke helt enighed om, da jeg mødte op i butikken
> med min gamle NT

Nej, medmindre din NT er defekt, er der vel ingen grund til at ombytte
den...

Peter Tønnesen



KsNa (09-11-2001)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 09-11-01 20:44



> En medarbejder i en telebutik, har fortalt mig at:
> Hvis ens NT udskiftes med en NTab, bliver der foretaget ændringer
> på centralen.

Ja, det er rigtigt at der ændres noget på centralen, det er for at NT-en
skal kunne serviceres fra centralen (progranering m.m.).


> Det vil ikke længere være muligt at benytte andre ab adaptere.
>

Vrøvl.


Mvh.

Kim





Peter Tønnesen (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 11-11-01 12:32

"KsNa" <ksna@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3bec3184$0$354$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> > En medarbejder i en telebutik, har fortalt mig at:
> > Hvis ens NT udskiftes med en NTab, bliver der foretaget ændringer
> > på centralen.
>
> Ja, det er rigtigt at der ændres noget på centralen, det er for at NT-en
> skal kunne serviceres fra centralen (progranering m.m.).

Så lærte jeg også noget i dag, var bare ikke sikker på om "fjernstyringen"
af NT´en var taget i brug endnu

>
> > Det vil ikke længere være muligt at benytte andre ab adaptere.
> >
>
> Vrøvl.

Nemlig!

Venlig hilsen Peter Tønnesen



Martin Højriis Krist~ (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-11-01 12:59

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> skrev i en meddelelse
news:3bee61b0$0$750$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja, det er rigtigt at der ændres noget på centralen, det er for at
NT-en
> > skal kunne serviceres fra centralen (progranering m.m.).
> Så lærte jeg også noget i dag, var bare ikke sikker på om
"fjernstyringen"
> af NT´en var taget i brug endnu

"centralen" er lidt bredt favnet.
Jeg går ud fra at der bruges samme SS7-signalering som man brugte til de
gamle NT-bokse
Derfor skal der svjv ikke pilles på det enkelte abonnentkort, men den
nye NTab skal oprettes i management-systemet

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med pop og knæfald for diverse standarder
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Kas. (20-11-2001)
Kommentar
Fra : Kas.


Dato : 20-11-01 09:00


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message

> Jeg går ud fra at der bruges samme SS7-signalering som man brugte til de
> gamle NT-bokse
> Derfor skal der svjv ikke pilles på det enkelte abonnentkort, men den
> nye NTab skal oprettes i management-systemet

Det er korrekt. Man kan sagtens smide den nye box på en eksisterende linje
uden oprettelse i managementsystemet og få en linje alligevel.

Det er faktisk ret smart med den nye box: Det er 80808047 og ikke 80808015,
der har support på boxen. Der sidder således nogle enkelte folk på 80808047,
der har remoteadgang til boxen via management-systemet. Dette kræver dog, at
der bliver præsenteret nummer på linjen - ellers er der ikke adgang til
NTab'en. Den er forprogrammeret ét eller to numre, som NTab'en skal kunne se
for at få adgang til den.

Mvh. Kasper



Martin Højriis Krist~ (20-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-11-01 16:15

"Kas." <df@asr.dk> skrev i en meddelelse
news:3bfa0d3f$0$87785$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Dette kræver dog, at
> der bliver præsenteret nummer på linjen - ellers er der ikke adgang
til
> NTab'en. Den er forprogrammeret ét eller to numre, som NTab'en skal
kunne se
> for at få adgang til den.

Standard telemetri-opsætning
Bruges også af fx fjernvarmeværker

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Kas. (20-11-2001)
Kommentar
Fra : Kas.


Dato : 20-11-01 17:20


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message

> Standard telemetri-opsætning
> Bruges også af fx fjernvarmeværker

Nu er jeg helt forvirret - skal man have et fjernvarmeværk derhjemme for at
få det til at fungere?

Mvh. Kasper



Martin Højriis Krist~ (20-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-11-01 17:36

"Kas." <df@asr.dk> skrev i en meddelelse
news:3bfa8297$0$74816$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> skal man have et fjernvarmeværk derhjemme for at
> få det til at fungere?

Ja, har du ikke læst dine kundevilkår?
(se svar til Michael Kjaer)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Michael Kjaer (20-11-2001)
Kommentar
Fra : Michael Kjaer


Dato : 20-11-01 17:21

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in news:3bfa7319$0$89815
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> "Kas." <df@asr.dk> skrev i en meddelelse
> news:3bfa0d3f$0$87785$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> Dette kræver dog, at
>> der bliver præsenteret nummer på linjen - ellers er der ikke adgang
>> til NTab'en. Den er forprogrammeret ét eller to numre, som NTab'en
>> skal kunne se for at få adgang til den.
>
> Standard telemetri-opsætning
> Bruges også af fx fjernvarmeværker

Njah, det er da vist i forbindelse med pots. Bruges i det hele taget ikke af
mange varmeværker. Mig bekendt kun 1½


--
Michael Kjær

Martin Højriis Krist~ (20-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-11-01 17:36

"Michael Kjaer" <mkjaer@image.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns915FB0BA383D4mk@212.54.64.134...
> > Standard telemetri-opsætning
> > Bruges også af fx fjernvarmeværker
> Njah, det er da vist i forbindelse med pots. ´

Korrekt. Jeg forvirrede måske lidt.
Ideen med at vise et bestemt nummer og så lade NT'en trigge på det
bruges også i Telemetri-produktet.
Dette bruges til forskellige fjernaflæsning

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409079
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste