Valg af kabel-modem
Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-01 00:40

Som I sikkert alle ved, skal jeg flytte til december og skal
have Internet-forbindelse via fællesantennen <http://www.esenet.dk>. Som
noget nyt, skal man selv købe sit kabel-modem. Tidligere var man
forpligtet til at købe en bestemt model hos Esenet selv. Ændringen er
vist kommet i forbindelse med, at man gik over til en ny protokol(?) der
vist hedder Docsis.
Fra Esenet foreslås det, at man køber et Motorola SURFboard
SB4100 der kan fås til kr. 2045,- incl. moms. Er det et godt køb både
pris- og kvalitetsmæssigt? De skriver ikke noget om Mac på det
fotokopierede ark, jeg har fået sendt om modemmet, men jeg regner med,
at det sagtens kan bruges til en Mac. Der står også, at det supporterer
1 bruger via USB og 31 via ethernet. USB kan vist ikke bruges som
netværk på en Mac, men skal det i øvrigt forstås sådan, at modemmet har
indbygget router, så man kan slutte flere computere til? Kunne det evt.
være en gl. iMac via ethernet og en Airport basestation?
Jeg ser nu, at der er en hjemmesideadresse til Motorola på
papiret. Jeg kunne selvfølgelig selv lede efter svarene i morgen. Nu vil
jeg gå i seng. Godnat!
Henrik Münster
Esbjerg