Jeg er træt af mac og netbank...
Fra : Jakob H K

Dato : 07-11-01 12:13

Helt ærligt, jeg er fandeme ved at være træt af mac. Jeg har nu
geninstalleret sys. 8.6, pådateret mrj og carbon lib. Men når jeg prøver
at gå på jyske netbank med IE5 går den ned hver gang. Det sker ikke lige
i starten, men efter at mine brugerdata er blevet accepteret. Hver gang
er det fejl 2 eller 3. Jeg har prøvet at tildele mere ram, og cookies og
java er slået til. Hvad kan der være galt....????

Jeg ved godt at det er et ældre system, men hold da kæft noget hø,
stabilitet, mac og min bare... Jeg skal vist igang med noget lynlotto

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 07-11-01 12:19

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Helt ærligt, jeg er fandeme ved at være træt af mac. Jeg har nu
> geninstalleret sys. 8.6, pådateret mrj og carbon lib. Men når jeg prøver
> at gå på jyske netbank med IE5 går den ned hver gang.

Jeg glemte at sige at efter IE5 går ned bliver hjælpebobler slået til
hver gang... Meget mystisk

Hygge

Jakob H k

Fra : N/A

Dato : 07-11-01 15:12

Fra : Jakob H K

Dato : 07-11-01 15:12

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> istedet bruger jeg Netscape og det
> fungerer fint

Det vil jeg da så prøve, det irreterende er blot at jeg ikke tidligere
har haft problemer med kombinationen IE og netbank

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-11-01 13:25

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg ved godt at det er et ældre system, men hold da kæft noget hø,
> stabilitet, mac og min bare... Jeg skal vist igang med noget lynlotto

Jakob er der nogen speciel årsag til at du ikke bruge OS 9.X ???? Er der
ikke nok RAM i din 4400 til det ?

Jeg, Birgitte og min søster bruger alle Netscape 4.7X til Jyske Netbank
og det fungerer upåklageligt hver gang.

Jeg ved godt at jeg rager uklar med en masse Mac folk som bruger IE 5.0
hver dag, men så god er den browser altså heller ikke - eller rettere,
der findes efterhånden også en del websites, hvor IE dør lige pludseligt
! Det siger selvfølgelig mere om webdesigneren end om IE 5.0, men et
faktum det er det.

Er det i øvrigt ikke mærkeligt at når nu JB satser på os Mac brugere, så
udvikler de et spil, som kun kan køre under Windows ?!

For helvede hvor burde der skiftes mange IT-folk/webdesignere ud rundt
omkring i DK........ (((

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jakob H K

Dato : 07-11-01 15:12

> Jakob er der nogen speciel årsag til at du ikke bruge OS 9.X ???? Er der
> ikke nok RAM i din 4400 til det ?

Det er en lang historie. Jeg har kørt sys. 9.1 af flere omgange, men
hver gang synes jeg at maskinen efterhånden bliver langsommere og
langsommere. Funktioner som at åbne mapper, vis info etc. virker mere
trægt, og i længden blev det et irretationsmoment. Derudover blev min
outlook usædvanlig langsom, det kunne tage et ,5-1 sek at slette et
bogstav det kunne jeg bare ikke holde ud i længden. Jeg prøvede en masse
krumspring men lige meget hjalp det. Jeg har 96 mb ram i maskinen og får
ikke mere da det koster en bondegård til en 4400.

Alt dette mm. var årsagen til at jeg nu har lagt 8.6 ind igen.

MHT til IE5 vil jeg sige at jeg tidligere har brugt den til Jyske
netbank utallige gange uden problemer. Hvorfor det ikke virker nu
begriber jeg bare ikke Men jeg må se at få fat i netscabe til det
formål så. Er 4.7 den seneste/sidste udgave af netscabe ?

Nu når jeg har dig i "røret" vil jeg lige høre om du kender nogle steder
med informationer om crossplatform HTML, jeg har bemærket at det er
noget der ligger dig lidt på sinde

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-11-01 16:20

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Nu når jeg har dig i "røret" vil jeg lige høre om du kender nogle steder
> med informationer om crossplatform HTML, jeg har bemærket at det er
> noget der ligger dig lidt på sinde

Nu findes der ikke noget crossplatform html - html er html og burde
virke på alle platforme, men alligevel er det ikke så simpelt;

1. du er afhængig af browseren - altså hvad den kan forstå

2. browserne er forskellige og så selvom de hedder det samme - dvs. at
IE 5.0 til Mac og PC ikke er identiske.

3. Mac og PC fortolker farver forskelligt

4. Mange browsere er ikke glad for css og nogle kan ikke klare Flash

5. sikkert noget jeg har glemt/ikke ved

Jeg ved jo at du er gået i gang med at lave lidt hjemmeside, så her er
et par råd:

lær html - køb en bog. Brug en editor (GoLive eller Dreamweaver). Start
med at lave noget uden grafik - kun html. Hvis du ikke kaster dig ud i
css, xhtml, iframes og meget andet, så lav en skitse med hvorfan du godt
vil have dit site til at se ud og så lav det hele i html. Test det i
Netscape 4.78 - så er du 99,999% på at det virker i alt andet.

Der er masser af features som Netscape ikke kan - det er en lidt gammel
browser, men som nybegynder er det alt rigeligt at prøve kræfter med det
jeg netop har beskrevet.

Husk at tømme din cache hele tiden - det kan spare dig for mange unødige
fustrationer.

Har du en editor ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jakob H K

Dato : 07-11-01 16:42

> Nu findes der ikke noget crossplatform html - html er html og burde
> virke på alle platforme, men alligevel er det ikke så simpelt;

Så langt er jeg med . Det jeg tænkte på var om du havde kendskab til
sider der beskæftigede sig med hvor browserne til de forskellige
platforme adskilte sig fra hindanden mht håndtering af html. Altså sider
der gjorde opmærksom på de mest elemtære faldgruber, koder der skal
undgås etc, når man vil lave html der virker på både pc og mac. Derfor
brugen af det teknisk ukorrekte udtryk " crossplatform html"

"køb en bog"

Den er købt , og jeg er begyndt at eksperimentere med bbedit.

Jeg må hellere downloade netscabe 4.78 så, er det din erfaring at sådan
som det ses med denne browser sådan kommer det også til at se ud på pc ?

Hygge

Jakob H K

Fra : N/A

Dato : 07-11-01 20:24

Fra : N/A

Dato : 07-11-01 20:24

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-11-01 20:24

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> Hej Jakob

> Ser man det. Det vil sige at jeg hver dag sidder og spilder min tid...

Jeg tror du tager tingene lidt for bogstavligt. Det er spild af tid for
Jakob. Han har ikke den store erfaring i html, så er det sgu da bedre at
bruge en editor, så han føler at der sker noget og så kan han kigge i
koderne for at se hvad der egentligt sker. At så GoLive ikke skriver
100% ren html, kan da være ligemeget til at starte med.

> Jeg lever for tiden af at lave hjemmesider, og har både GoLive og BBEdit.
> Det du kan producere med GoLives er måske cross platform i den forstand at
> der ser nogenlunde ens ud i en række af de populære browsere, men koden er
> ikke korrekt HTML.

Det er da ligemeget, hvis Jakob skal lege og hygge sig med lidt
hjemmeside til sig selv.

> Hvis du vil lære HTML, og for den sags skyld også andre teknologier som CSS,
> så vil jeg mene at du er bedst tjent med BBEdit. Har du tænkt dig at arbejde
> med PHP eller lignende, så glemt alt om GoLive.

????????? Hvad er det præcist der er i vejen med GoLive i forbindelse
med php ?

> [...]
> Koncentrer dig om at lære at bruge teknologierne korrekt -- dvs. brug HTML
> til at strukturere dine sider, og CSS til at formatere dem (bestemme deres
> udseende.) Jeg bruger selv IE 5 som primær browser når jeg udvikler. Ser det
> ud som det skal her (og koden er i orden), så ser det også fint ud i
> Windows-versionerne af selvsamme.
>
> På http://www.alistapart.com kan du finde en del artikler om korrekt brug af
> HTML og CSS, og hvordan du laver hjemmesider der kan bruges af _alle_
> browsere -- også de helt gamle som f.eks. Netscape 2 eller hvad ved jeg. Læg

Jeg synes simpelthen det er noget ævl at sige at han skal glemme alt om
Netscape 4.7X.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jakob Bock

Dato : 07-11-01 20:54

Hej Jesper

> Jeg tror du tager tingene lidt for bogstavligt.

Jeg kan jo kun forholde mig til det du skriver.

> [...]
> han kigge i koderne for at se hvad der egentligt sker. At så GoLive ikke
> skriver 100% ren html, kan da være ligemeget til at starte med.

Tja, det er vel et spørgsmål om temperament. Da jeg lærte mig selv at lave
hjemmesider stod den på Tekst & Lyd og en HTML-reference. Det passede mig
fint. Nu var GoLive Cyberstudio 2 eller hvad den nu hed dengang heller ikke
ligefrem nogen fornøjelse på en 16 Mhz LC med 10 MB RAM.

Lad mig udtrykke det sådan, at det er min personlige erfaring, at det er
langt mere tilfredsstillende og fremsynet at lære det grundlæggende i HTML.
Det med at han skal "føle at der sker noget", udelukker bestemt heller ikke
BBEdit som værktøj. Fra at kunne stort set intet om HTML, og have _meget_
begrænset net-erfaring om fredagen, kunne jeg præsentere "kunden" for en
udkast til en hjemmeside om mandagen -- som sagt lavet i Tekst & Lyd, og
ikke en avanceret editor med et hav af hjælpefunktioner BBEdit er.

> Det er da ligemeget, hvis Jakob skal lege og hygge sig med lidt
> hjemmeside til sig selv.

Igen et spørgsmål om temperament og Jakobs ambitioner.

> ????????? Hvad er det præcist der er i vejen med GoLive i forbindelse
> med php ?

F.eks. at dens source-editor er alt for primitiv for min smag og at man skal
bruge ASP-tags for at kunne arbejde nogenlunde fornuftigt med det.

> Jeg synes simpelthen det er noget ævl at sige at han skal glemme alt om
> Netscape 4.7X.

Det kan du jo sådan set have ret i. Lad mig derfor præcicere hvad det er jeg
mener:

Jeg mener helt klart, at alle hjemmesider som udgangspunkt bør kunne bruges
med alle browsere. Det kan de også hvis man bruger HTML og CSS som det
anbefales af W3C. Netscape 4.7x er dog ikke istand til at fortolke CSS
korrekt eller bare nogenlunde fuldstændigt, og at lave en moderne hjemmeside
der ser ens ud i Netscape 4.7x og en browser med god understøttelse af CSS
som f.eks. IE5 eller Opera, er noget nært umuligt. Det er det jeg mener med
at glemme alt om Netscape 4.7x -- glem alt om at det skal se "pænt" ud i
Netscape 4.7x.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Jakob H K

Dato : 07-11-01 21:32

> Hvad har du købt ?

Jeg har købt en bog der hedder creative html design af Lynda Weinman, du
kan se lidt mere her http://www.htmlbook.com/ Det er der en lidt sjov
grund til. Jeg havde hentet en betaversion af opera og der var en hel
masse fede favorites sider med. En af dem var til hendes websted. Jeg
synes hun har en fed måde at sammensætte farver på så derfor købte jeg
bogen Jeg kunne foriøvrigt godt tænke mig den samling af links der
var med (min opera virker ikke mere) måske er der nogen der kan være
behjælpelige ?

BBedit fordi jeg har tænkt mig at kode i hånden for at få det lært.
Ihvertfald medens jeg genemgår bogen

Hygge

Jakob H K

Fra : J. C. Voss

Dato : 07-11-01 22:37

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Jeg kunne foriøvrigt godt tænke mig den samling af links der
> var med (min opera virker ikke mere) måske er der nogen der kan være
> behjælpelige ?

Værsgo' min dreng (-:

<http://verture.subnet.dk/dumps/OperaBookmarks.sit>

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Jakob H K

Dato : 08-11-01 10:53

> Værsgo' min dreng (-:
>
> <http://verture.subnet.dk/dumps/OperaBookmarks.sit>

Fedt, tak skal du have

Hygge

Jakob H K

Fra : J. C. Voss

Dato : 07-11-01 22:29

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Det jeg tænkte på var om du havde kendskab til
> sider der beskæftigede sig med hvor browserne til de forskellige
> platforme adskilte sig fra hindanden mht håndtering af html.

Tillad mig at henvise dig til disse to sider, de giver et meget godt
overblik [efter et stykke tid]:

<http://hotwired.lycos.com/webmonkey/reference/browser_chart/>
<http://www.webreview.com/style/css1/charts/mastergrid.shtml>

Oven i det kan du jo besøge den lille side jeg har lavet med links om
lidt af hvert der er webrelateret

http://verture.subnet.dk/

Fra : Jakob H K

Dato : 08-11-01 00:00

Tak for det

Hygge

Jakob H K

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-01 09:59

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
> men lige meget hjalp det. Jeg har 96 mb ram i maskinen og får ikke mere da

Sjovt du siger det. Jeg har lige reformateret harddisken og
geninstalleret Mac OS 9.1 DK på min iMac 233 rev B med 96 MB RAM, og jeg
er forbavset over, hvor kvik maskinen pludseligt virker. Den reagerer
meget hurtigere på museklik og virker meget mere sprælsk og ungdommelig.
Er der noget om, at en computer bliver langsommere med tiden? Jeg har
samme RAM og 97 MB virtuel hukommelse som tidligere. Det kan ikke
skyldes fragmentering, for jeg defragmenterer da med mellemrum med
Techtool Pro, og da kan jeg stort set ikke mærke forskel. En anden
mulighed er, at jeg ikke har så meget på harddisken lige nu. Jeg har
ikke fået installeret VPC og en del spil og andre programmer, jeg ikke
bruger så tit. Kan det passe, at computeren bruger mere tid på at finde
ting på harddisken, hvis der er mere på den?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Karl Antz

Dato : 08-11-01 11:43

> [...]
> bruger så tit. Kan det passe, at computeren bruger mere tid på at finde
> ting på harddisken, hvis der er mere på den?

Hej Henrik,

du spurgte fornylig omkring diskreparaturværktøjer, og så kom jeg med en
lang smøre om DiskWarrior's fortrin. Så spurgte du igen om DiskWarrior
lunne forebygge skader, og det svarede jeg i skyndingen ikke på.

Men jeg har en lunks mistanke om at der her er en vis sammenhæng i
tingene. Jeg har gjprt det til en vane at køre DiskWarrior med jævne
mellemrum. Den vil altid vise en lille fragmentering i
diskfortegnelserne. Når jeg ikke har brugt den i lang tid kan den komme
helt op på 25% eller mere.

Når jeg så har kørt DiskWarrior og dermed erstattet den gamle
diskfortegnelse med en dugfrisk kører min maskine_subjektivt_ bedre -
hvilket egentlig forekommer mig logisk, da disken med den nye
fortegnelse præcist ved hvad der ligger hvor.

Men som sagt er det en subjektiv bedømmelse. Undcer alle omstændigheder
er det altid godt at rette op på små fejl før de vokser sig til store

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 08-11-01 12:54

> [...]
> bruger så tit. Kan det passe, at computeren bruger mere tid på at finde
> ting på harddisken, hvis der er mere på den?

Ja, det sidste tror jeg på! Min Performa 6200 har en 5oo MB HD [don't
laugh! :)]; efterhånden var 'belægningen' kommet op omkring 450 MB - og
computeren virkede sløv og ustabil for omsider at gå helt ned, à là hvad
du beskrev forleden.
Efter omformatering var jeg nede på 100 MB - og den var igen frisk og
fyrig som i sin ungdom! Nu er jeg efterhånden kræbet tilbage op omkring
150 MB, uden at dette dog foreløbig ser ud til at influere negativt.
Jeg har ingen 'kommercielle' disk-værktøjer - kører blot diskførstehjælp
(kontrol) og genopbygger skrivebordet i ny og næ.
What a wonderful world! (når altså ikke lige mit batteri opgiver ævred,
som det gjorde først på året).

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Sascha

Dato : 07-11-01 21:46

Jeg har til dags dato endnu ikke oplevet at der er en kunde der vil betale
det ekstra, det vil koste at udvikle en version der også virker på Mac

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-11-01 22:56

Sascha <sascha@mir.dk> wrote:

> Jeg har til dags dato endnu ikke oplevet at der er en kunde der vil betale
> det ekstra, det vil koste at udvikle en version der også virker på Mac

Du quoter forkert.

Ævl - kunden skal slet ikke have nogen valgmulighed - selvfølgelig skal
det virke på Mac og PC samt i diverse browsere !! Ellers er du ikke
webdesigner, så er du hjemmesidekonstruktør.

Hvis du først begynder at sige; "Ja hvis det kun skal virke i IE 5.0 på
PC, så koster det 25.000, men skal det også virke i Netscape og Opera,
så er det 40.000 og hvis vi også skal lave det til Mac, så koster det
altså 70.000 ! Men der er ikke så mange Mac brugere."

Hvad tror så kunden vælger ?

Hvis du nu tager et møde med din kunde, finder ud af deres behov,
rådgiver dem om muligheder og faldgruber, og så efterfølgende sender dem
et tilbud på 70.000, hvor alt virker, ingen crashes, du kan med sindsro
lade kunden teste site nye site hos en god ven der arbejder på fx. et
reklamebureau, hvor han tilfældigvis sidder med en Cube...........

Sådan arbejder en professionel.

Og trust me du får orderen, hvis du kan lave det ordentligt, selvo det
måske er dyrere end de andre tilbud kunden har modtaget.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jakob H K

Dato : 08-11-01 00:00

Sascha <sascha@mir.dk> wrote:

> Jeg har til dags dato endnu ikke oplevet at der er en kunde der vil betale
> det ekstra, det vil koste at udvikle en version der også virker på Mac

Det er også OK hvis de i det mindste bliver klar over at de giver afkald
på nogle brugere. I mange tilfælde tror jeg dog ikke at folk overhovedet
er opmærksom på det. Og foriøvrigt skulle det vel ikke koste ekstra, en
løsning der fungerer på flere platforme er vel det mindste man kan
forlange hvis man betaler professionelle folk for at lave det.

Hygge

Jakob H K

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-11-01 14:48

Hej Jakob

Prøv at tildele 'Finder' og 'System' det dobbelte i RAM. Du kan fx. bruge
Reaper 1.32 til det. De type 2 og 3 fejl er begge Finder relateret. Både
Finder og System arkiverne er simpelthen dimensioneret for små til 8.6. Du
kan hente den her: <http://www.akua.com/Software/Reaper/index.html>. Lad
være med at bruge den til andet end de to filer. Slet alle de
præ-installerede ting i Reaper, før du selv sætter den op.

Til brug med OS 8.6 skal du huske at afkrydse felterne 2, 3 og 4 for både
Finder og System. Tildel begge 1-2mb hver, - det vil hjælpe gevaldigt.

mvh. Erik Richard

Jakob H K wrote:

> [...]
>
> Jeg ved godt at det er et ældre system, men hold da kæft noget hø,
> stabilitet, mac og min bare... Jeg skal vist igang med noget lynlott

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Jakob H K

Dato : 10-11-01 16:14

> 'System'

Hvordan tildeler du system mere ram ? Finder (macs) var i listen som
standard, men hvordan tilføjer du "systemet" til listen ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-11-01 16:42

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Hvordan tildeler du system mere ram ? Finder (macs) var i listen som
> standard, men hvordan tilføjer du "systemet" til listen ?

du kan ikke tildele selve systemet mere hukommelse

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Jakob H K

Dato : 10-11-01 18:14

> du kan ikke tildele selve systemet mere hukommelse

OK

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 07-11-01 22:42

I stedet for at skifte browser kan du også skifte bank.

Jeg har aldrig haft problemer med Laan & Spar Banks løsning. Den er en
ren java applikation og fungerer uden browser.

hilsen
Sebastian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-11-01 23:02

Sebastian Loeck

Sebastian Løck <sebalo_nounderscore_@worldonline.dk> wrote:

> I stedet for at skifte browser kan du også skifte bank.
>
> Jeg har aldrig haft problemer med Laan & Spar Banks løsning. Den er en
> ren java applikation og fungerer uden browser.

Kan man så koble på sin bank fra en hvilken som helst computer? Er der
nogen filer, som man skal have med sig rundt?

Hvilke funktioner er der ellers? Kan man oprette PBS-aftaler, betale
girokort, se gamle posteringer osv.?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 07-11-01 23:21

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Kan man så koble på sin bank fra en hvilken som helst computer?
Maskinen skal være en Mac eller PEZE og hurtigt nok til at klare java.
På en PEZE kører det i browseren.
Jeg ved ikke noget om Linux.

> Er der
> nogen filer, som man skal have med sig rundt?
Ja, men de kunne fx. jo ligge på din idisk. Nøglefilerne duer kun i
forbindelse med 1 kode på 4 ciffre _og_ 1 kode på 8 tegn.

> Hvilke funktioner er der ellers?
> Kan man oprette PBS-aftaler,
ja
> betale girokort
ja
> , se gamle posteringer
ja helt tilbage til den dato jeg blev kunde,
det kan også hentes som csv fil.
> osv.?
se fremtidige betalinger
overførsler
check betalinger
valutabestilling
checkbestilling
andre bestillinger

Værdipapirhandel og depotoversigt, fondhandel
Depot, historik

sikre beskeder

WAP bank til Nokia 6210, 7110 Siemens S35i, C35i, M35i, Motorola V2228
og timeport 7389

L&S bank har også Nextbank som rent (&billigere) netbank samt div.
banker til erhvervsgrupper.

hilsen
Sebastian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-11-01 02:11

Sebastian Loeck

> Maskinen skal være en Mac eller PEZE og hurtigt nok til at klare java.
> På en PEZE kører det i browseren.
> Jeg ved ikke noget om Linux.

Det lyder godt.

> ja
> ja
> ja helt tilbage til den dato jeg blev kunde,

[snip]

Det lyder som et rimeligt alternativ. Nu skal jeg bare finde ud af, om
jeg vil sige nej til gode renter hos de rene Net-banker, for at få en
Mac-løsning.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : thorkild nielsen

Dato : 09-11-01 06:17

René Frej Nielsen wrote:

> Det lyder som et rimeligt alternativ. Nu skal jeg bare finde ud af, om
> jeg vil sige nej til gode renter hos de rene Net-banker, for at få en
> Mac-løsning.

- Der er ikke noget i vejen for at have konto to steder - en højere
forerentet et sted og en hos Jyske Netscape-bank til at flytte småbeløæbene
rundt på.
Selv supplerer jeg Jyske Netscape-bank med SparNord, fordi de har en
afdeling i den lille flække, hvor jeg bor.

------
Venlig hilsen
Thorkild J. Nielsen

Teksten "bortfjernes" og det efterfølgende punktum
skal slettes fra min e-mailadresse.

Fra : Jakob H K

Dato : 08-11-01 10:53

Sebastian Loeck

Sebastian Løck <sebalo_nounderscore_@worldonline.dk> wrote:

> I stedet for at skifte browser kan du også skifte bank.

Problemet er bare at det har fungeret for mig længe, nu virker det bare
ikke. Det må være en kombination af IE5 og os 8.6. Det har dog virket
for mig i denne kombination før, derfor min frustration.

Hygge

Jakob H K

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 21:23

Fra : Jakob H K

Dato : 08-11-01 21:23

> huskede du at fjerne alle rester af IE 4.x inden du indstallerede
> version 5?

Now your talking, kan det være det der giver problemerne.... Jeg må
indrømme at det har jeg ikke, hvad skal jeg fjerne.. Problemerne bliver
bare værre og værre nu fryser IE5 hver gang jeg bruger den. Typisk når
jeg er ved at lukke et vindue, og det er hele maskinen der fryser..

Hygge

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-11-01 22:54

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Now your talking, kan det være det der giver problemerne....

ja, enten det eller fordi du har slået java til

> Jeg må
> indrømme at det har jeg ikke, hvad skal jeg fjerne..

jeg kan ikke lige på stående for huske hvilke komponenter det drejer sig
om - send en liste over hvad der ligger i udvidelsesmappen og i roden af
systemmappen.

Fra : Jakob H K

Dato : 09-11-01 12:05

> jeg kan ikke lige på stående for huske hvilke komponenter det drejer sig
> om - send en liste over hvad der ligger i udvidelsesmappen og i roden af
> systemmappen.

Det skulle altså undre mig om det var java. Det har jo virket for mig
før...

Har du et tip til hvordan jeg kan lave sådan en liste, eller skal jeg
lægge nogle screenshots ud ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-11-01 12:55

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:
> Har du et tip til hvordan jeg kan lave sådan en liste, eller skal jeg
> lægge nogle screenshots ud ?
Brug Apple Systemprofil (Æblemenuen)

--
Preben
Numquam erro - umquam si errem, infitier.

Fra : Jakob H K

Dato : 09-11-01 17:41

> Brug Apple Systemprofil (Æblemenuen)

Jeg har gemt listen som tekst, men når jeg vil klistre den ind i en
tekstbesked til denne gruppe får jeg beskeden at den indeholder tegn der
ikke kan oversættes til iso-latin-1, hmm.

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-11-01 16:34

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Har du et tip til hvordan jeg kan lave sådan en liste, eller skal jeg
> lægge nogle screenshots ud ?

screenshots please, Apple systemprofil viser ikke alle emner.

Fra : Jakob H K

Dato : 09-11-01 17:43

ok det vil jeg gøre

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 10-11-01 18:11

> ja, enten det eller fordi du har slået java til

nu har jeg installeret os 8.5, dansk mrj 2.2, og dansk IE5 på en anden
partition. Pludselig virker netbank udemærket med IE5.....

For at finde synderen har jeg tænkt mig at installere mrj 2.2 istedet
for 2.2.4 på mit sys 8.6. Hvordan gøres dette mest korrekt, skal jeg
bare installere oveni, eller skal jeg fjerne en masse filer først ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 10-11-01 16:14

> huskede du at fjerne alle rester af IE 4.x inden du indstallerede
> version 5?

Jeg har ikke lige fået lagt screenshots med mine udvidelser ud.
Tilgengæld har jeg fjernet alle udvidelser der har med microsoft at
gøre, og fjernet alle versioner af IE. Derefter har jeg hentet en ny
version af IE5 hos microsoft og installeret denne. Det hjalp bare ikke.
IE crasher stadig når jeg forsøger med netbanken . Nu kommer jeg til
at tænke på at jeg jo har installeret DK-MRJ 2.2.4.smi inden jeg nu
geninstallerede IE5, er det et problem ?

Nu er jeg begyndt at eksperimentere med reaper.

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 10-11-01 16:27

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Nu er jeg begyndt at eksperimentere med reaper.

og det hjalp ikke en skid, bomber stadig med fejl 3

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-11-01 16:38

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> og det hjalp ikke en skid, bomber stadig med fejl 3

lav et screen shot og send det til mig på reippuert@mac.com (mit
web-hotel har DNS problemer)

Fra : Maciek

Dato : 10-11-01 16:42

in article 1f2o0ca.1dqyjis1iv2tfgN%ingen@mail.dk, Jakob H K at ingen@mail.dk
wrote on 10/11/01 16:27:

> og det hjalp ikke en skid, bomber stadig med fejl 3
>

> Hygge
>

> Jakob H K

Har du prøvet at lave en clean install af systemet? og så installere
explorer 5 og nyeste java?

Fra : Jakob H K

Dato : 10-11-01 18:14

Maciek <macfreak@worldonline.dk> wrote:

> Har du prøvet at lave en clean install af systemet? og så installere
> explorer 5 og nyeste java?

Næ, det kan da godt være at jeg skulle prøve det, men først vil jeg
gerne prøve at skifte mrj 2.2 ud med 2.2.4 (se andet indlæg og besvar
gerne

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 10-11-01 18:37

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Næ, det kan da godt være at jeg skulle prøve det, men først vil jeg
> gerne prøve at skifte mrj 2.2 ud med 2.2.4 (se andet indlæg og besvar
> gerne

Nå jeg pråvede at hive alt der hed mrj ud og installere 2.2 istedet for
2.2.4 men det hjalp ikke...

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 11-11-01 16:32

> Har du prøvet at lave en clean install af systemet? og så installere
> explorer 5 og nyeste java?

Nu har jeg prøvet at installere 8.5 på en anden partition, opdatere til
8.6, smide gammelt IE4 ud, installere IE5, mrj 2.2.4 og carbon lib 1.4
og netbank virker søreme Jeg er ikke klar over hvad der er
anderledes denne gang

Hygge

Jakob H K