mac os X
Fra : Thomas

Dato : 06-11-01 22:43

Hej,

jeg påtænker at købe en mac og regner med at det nok bliver en G4. Såvidt
jeg kan forstå kan man selv bestemme om man vil have os X eller os 9 som
vist er det seneste stabile system.

Er der iøvrigt råd til hvilken model af G4 man skal vælge ?

Mvh
Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-11-01 22:57

In article <9s9lgi$100i$1@news.cybercity.dk>,
"Thomas" <thlu@vip.cybercity.dk> wrote:

> jeg påtænker at købe en mac og regner med at det nok bliver en G4. Såvidt
> jeg kan forstå kan man selv bestemme om man vil have os X eller os 9 som
> vist er det seneste stabile system.

Du får begge systemer med, og kan have begge installeret samtidigt.

> Er der iøvrigt råd til hvilken model af G4 man skal vælge ?

Den du har råd til, og samtidigt dækker dine behov.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-11-01 23:08

> [...]

> jeg kan forstå kan man selv bestemme om man vil have os X eller os 9 som

"stabile" begge stystemer er stabile, men 9 har ikke beskyttet
hukommelse.

Både 9.21 og 10.1 medfølger og _er_ præinstalleret.
Du kan envidere boote Mac OS 9 i 10.1's virtual machine (kaldet
Classic), så du kan afvikle stort set alle mac OS 9 programmer
transperant uden at skulle boote i Mac OS 9.
Classic fungerer i øvrigt glimrende (og med højst 10% tab i forhold til
native Mac OS 9). Selv min Cannon scanner, til hvilken der endnu ikke
findes en mac OS X driver, fungerer fint under Classic.

> Er der iøvrigt råd til hvilken model af G4 man skal vælge ?

733 er den "billigste"

Spøg til side, hvad mener du med dit spørgsmål? Der er kun én model som
sælges i tre forskellige konfigurationer (733, 867 og 2x800MHz).

Du kan konfigurere alle tre individuelt på
<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore>

NB. $

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 07-11-01 23:50

> Både 9.21 og 10.1 medfølger og _er_ præinstalleret.

Ak ja. Det syntes Apple desværre ikke vare nødvendigt d. 18/10, da jeg
fik min G4. Der var kun 9.2.1 med.

Til gengæld var der en længere smøre om, at man så sandelig syntes, at
det var en rigtig god idé, at få den nye 10.1 (som jo på det tidspunkt
ikke var kommet i en dansk udgave).

Så man var så venligt at vedlægge to forskellige blanketter, der skulle
udfyldes og sendes - inkl. kopi af faktura - til Irland. Leveringtid på
10.1 DK: 12-16 uger!!!! Glæder jeg mig til januar eller februar 2002???

Godt jeg fik min 10.1 IE i postkassen for 1 1/2 uge siden ...

Thomas Tvegaard