Dansk smörrebröd
Fra : Lis Hansen

Dato : 06-11-01 14:31

Jeg, dansker i udlandet, söger en bok med billeder og opskrifter på rigtigt
dansk smörrebröd. Jeg kan kun finde en, Nannas smörrebröd, men den er ganske
dyr. Findes der ikke noget lidt mere rimeligt?
Lis Hansen

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 07-11-01 06:00

"Lis Hansen" <lis@solvenet.se> skrev i diskussionsgruppsmeddelandet:

> Jeg, dansker i udlandet, söger en bok med billeder og opskrifter på
> rigtigt dansk smörrebröd. Jeg kan kun finde en, Nannas smörrebröd,
> men den er ganske dyr. Findes der ikke noget lidt mere rimeligt?

Tørsleffs Husmoder Service udgiver en lille bog til ca. 30-40 DKK,
(men, uden billeder), og hedder "Den hvide Frokostbog", indeholder
ca. 300 opskrifter. Alt til kold bord og smørrebrød, varme
frokostretter, pyntning, anretning, serviceopsætning, borddækning
og servering.

Kan bestilles online: www.toersleff.dk/

-Ellers kan jeg kun anbefale "Gyldendals Store Kogebog", Nordisk Forlag,
(613 sider), som bl.a. også indeholder afsnit (ca. 20 sider), om
smørrebrød (m/billeder og opskrifter). Men *den* er nok lidt dyrere end
Nanna's kogebog.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Gaflen er det 16. århundredes store nyhed.
Det er Henri den III der bringer den på mode
i håb om ikke at plette sine fine pibekraver.

Det tager laaang tid før gaflen vinder indpas.
Køkkencheferne fraråder den til at begynde med:
de mener den ødelægger madens smag.