"Ægte" honning
Fra : Mette Svangren

Dato : 06-11-01 12:30

Halløj

Det er tid til at lave honningkagedej! I min opskrift står der "ægte
honning". Er det bare mig, der er uvidende, når jeg går ud fra, at al
honning er ægte? Hvad er da i så fald uægte honning?

Mvh. Mette

Fra : ole damgaard

Dato : 06-11-01 14:00

"Er det bare mig, der er uvidende, når jeg går ud fra, at al
> honning er ægte? Hvad er da i så fald uægte honning?

Der fandtes før i tiden en del uægte honning - enten regulærer
kunstprodukter eller honning opblandet med tilsætningsstoffer.
De er mere sjældne i dag - og må ikke kaldes honning.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-11-01 16:04

Hej Mette

> Det er tid til at lave honningkagedej! I min opskrift står der "ægte
> honning". Er det bare mig, der er uvidende, når jeg går ud fra, at al
> honning er ægte? Hvad er da i så fald uægte honning?

Kunsthonnning er sukker behandlet med svovlsyre og derefter renset.
Lyder ret ubehageligt og man kan vist heller ikke købe den slags mere
- heldigvis!

Martin