/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
SONY CPD-G420 - en SUPER skærm
Fra : Apollon


Dato : 05-11-01 20:38

Ifølge Nordens største IT test magasin MikroDatorn så har Sony G420
overhovedet ingen svagheder. Den er sikker vinder i en stor test iblandt
mange 19" skærme. Fokus, Moire og konvergens er helt i top.
Se :http://mikrodatorn.idg.se/testcentret/md0109/19-tummare/1.asp

mvh.
Apollon



 
 
iddqd@worldonline.dk (05-11-2001)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 05-11-01 21:39

Apollon wrote:

> Ifølge Nordens største IT test magasin MikroDatorn så har Sony G420
> overhovedet ingen svagheder. Den er sikker vinder i en stor test iblandt
> mange 19" skærme. Fokus, Moire og konvergens er helt i top.
> Se :http://mikrodatorn.idg.se/testcentret/md0109/19-tummare/1.asp
>

Kanon skærm, den er bare for lille. F-520'eren er den rigtige

Mvh

Bruno


Madsen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 05-11-01 21:42

<iddqd@worldonline.dk> skrev:

> Kanon skærm, den er bare for lille. F-520'eren er den rigtige

F-520'eren er en "bette" pis-skærm ;)

(Just kiddin')

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.


Apollon (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Apollon


Dato : 05-11-01 22:51

How how nu ingen religionskrig her vedr. skærmstørrelser. Hvor stor en skærm
skal være er der jo nok lige så mange meninger om som der er skærme på
jorden
Selve skærmbilledet står ligeså knivskarpt på G420'eren som på F520'eren...

mvh.
Apollon
"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse
news:3be6fa31$0$228$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> <iddqd@worldonline.dk> skrev:
>
> > Kanon skærm, den er bare for lille. F-520'eren er den rigtige
>
> F-520'eren er en "bette" pis-skærm ;)
>
> (Just kiddin')
>
> --
> Mvh. Madsen
> Remove "who" in e-mail.
>



Madsen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 05-11-01 22:53

"Apollon" <tomkat@mail1.stofanet.dk> skrev:

> How how nu ingen religionskrig her vedr. skærmstørrelser. Hvor stor en skærm
> skal være er der jo nok lige så mange meninger om som der er skærme på
> jorden

Ja og netop derfor skrev jeg (Just Kiddin') i parantes og forsynede
mit indlæg med et par smileys hist og her :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.


Apollon (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Apollon


Dato : 05-11-01 23:09

Yes

For at blive lidt indenfor samme genre, så undrer det mig lidt at Sony ikke
er kommet med en F'er i deres 400 serie. Det lader som om de har udfaset
den. Jeg ved ikke om det er pga. den nye A-420'er?

mvh.
Apollon
"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse
news:3be70acc$0$234$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> "Apollon" <tomkat@mail1.stofanet.dk> skrev:
>
> > How how nu ingen religionskrig her vedr. skærmstørrelser. Hvor stor en
skærm
> > skal være er der jo nok lige så mange meninger om som der er skærme på
> > jorden
>
> Ja og netop derfor skrev jeg (Just Kiddin') i parantes og forsynede
> mit indlæg med et par smileys hist og her :)
>
> --
> Mvh. Madsen
> Remove "who" in e-mail.
>



iddqd@worldonline.dk (06-11-2001)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 06-11-01 10:56

Apollon wrote:

> Yes
>
> For at blive lidt indenfor samme genre, så undrer det mig lidt at Sony ikke
> er kommet med en F'er i deres 400 serie. Det lader som om de har udfaset
> den. Jeg ved ikke om det er pga. den nye A-420'er?
>

Ikke hvis man kigger på specs. for de tyder på at G-modellen er bedre.

Måske har de bare konstateret at markedet ikke kunne bære en dyr 19" eller også
var forskellen på G og F modellen for lille at retfærdigøre prisforskellen..

Mvh

Bruno


iddqd@worldonline.dk (06-11-2001)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 06-11-01 11:04

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Måske har de bare konstateret at markedet ikke kunne bære en dyr 19" eller også
> var forskellen på G og F modellen for lille at retfærdigøre prisforskellen..
>

Vil lige understrege at jeg er helt enig i at G-420'eren er en super skærm og skal
da forøvrigt vedgå at sidst jeg var til et lan-party, så måtte jeg spørge mig selv
om ikke den havde været en anelse mere handy

Mvh

Bruno


Apollon (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Apollon


Dato : 06-11-01 11:37

Ja, og så kan man iøvrigt købe to G420'ere for samme pris som en F520'er. En
til hvert øje - hvis man skeler lidt eller har andre synsforstyrrelser
Iøvrigt skulle det ikke undre mig at der på den store IT messe Comdex Fall
2001 i Las Vegas i næste uge vil komme interessante nyheder frem i lyset
indenfor skærm segmentet. Sidste år proklamerede Sony bla. for deres 2.
generations CRT FD-Trinitron teknologi. Det kan være de løfter sløret for
deres 3. generation ditto på den forestående messe )

mvh.
Apollon
<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3BE7B5A8.EE3F8FAD@worldonline.dk...
> iddqd@worldonline.dk wrote:
>
> > Måske har de bare konstateret at markedet ikke kunne bære en dyr 19"
eller også
> > var forskellen på G og F modellen for lille at retfærdigøre
prisforskellen..
> >
>
> Vil lige understrege at jeg er helt enig i at G-420'eren er en super skærm
og skal
> da forøvrigt vedgå at sidst jeg var til et lan-party, så måtte jeg spørge
mig selv
> om ikke den havde været en anelse mere handy
>
> Mvh
>
> Bruno
>



Dr. Ralph (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Dr. Ralph


Dato : 07-11-01 11:29

>Iøvrigt skulle det ikke undre mig at der på den store IT messe Comdex Fall
>2001 i Las Vegas i næste uge vil komme interessante nyheder frem i lyset
>indenfor skærm segmentet. Sidste år proklamerede Sony bla. for deres 2.
>generations CRT FD-Trinitron teknologi. Det kan være de løfter sløret for
>deres 3. generation ditto på den forestående messe )

Jeg venter i STOR spæding på FW920, naturligvis med 24' wide og en
konstant dotpitch på 0,21 over hele skærmen.

Syntes Sony er meget stille for øjeblikket.
Har ikke hørt rygter om nye skærme i snart et år - og da TFT skærmene
jo stadig ikke giver farve kvalitet i top og Plasma ikke rykker i
hverken opløsning eller pris - så burde de stadig have travlt med at
udvikle på CRT, ikke ?

Jeg sidder stadig med min sure 1½ år gamle NEC 22' tron skærm :(


Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Madsen (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 07-11-01 22:10

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev:

> Jeg venter i STOR spæding på FW920, naturligvis med 24' wide og en
> konstant dotpitch på 0,21 over hele skærmen.

Er det et navn du blot gætter på eller har du hørt/læst rygter
om et sådant monster af en skærm med dette navn?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.


Dr. Ralph (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Dr. Ralph


Dato : 08-11-01 00:27

>> Jeg venter i STOR spæding på FW920, naturligvis med 24' wide og en
>> konstant dotpitch på 0,21 over hele skærmen.
>
>Er det et navn du blot gætter på eller har du hørt/læst rygter
>om et sådant monster af en skærm med dette navn?

Det er rent gætteri - pure opspind.
Men med F500's afløser, der hed F520, så er det nærliggende at tro, at
HVIS Sony nogensinde bygger videre på 900 serien, at den vil hedde
FW920.


Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

N/A (09-11-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-11-01 02:40



Dr. Ralph (09-11-2001)
Kommentar
Fra : Dr. Ralph


Dato : 09-11-01 02:40

> Det kunne jo være at du havde snust dig
>frem til nogle oplysninger på Sony Japan's hjemmeside, eller noget
>i den stil, så det var derfor jeg spurgte. :)

Jeg snuse og snuser, og leder og leder - men lige lidt finder jeg -
sony holder enten deres kort tæt til kroppen eller også er de gået i
slow motion på udviklingskontoret hos sony.

Eller endnu værre - måske er de stoppet med at udvikle på FW900
serien.

Kunne godt tænke mig at vide det, da jeg så lige så godt kan få sparet
sammen til monsteret - men vil føle mig lidt snydt, hvis jeg køber nu,
og de til marts næste år kommer med FW920.

Man kan jo altid vente - men nu er FW900 jo snart lidt halvgammel -
såhhhh....jeg venter lidt med at købe til jeg ved mere.

Vil også gerne have 0.21 dotpitsch over hele skærmen - selvom alle
anmeldelser tyder på, at de 0.23-0,27 ikke kan ses overhovedet som
værende for meget.

Men jeg har alligevel nogle medarbejder aktier, der kan sælges til
april næste år - og de kunne meget vel tænkes at gå til en kommende
evt. FW920 og lidt andet sjov og ballade (måske Cooolermasters nye alu
kabinet med LÅGER til at skjule de hvide drev:
http://www.coolermaster.com/products/atc/atc110.html)


Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Janus Pallesen (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Janus Pallesen


Dato : 06-11-01 18:00

Er det bare mig, eller scorer Samsung 900NF akkurat de samme karakterer som
Sony'en under karaktergivningen (betyg). Så må den da også være en vildt
lækker skærm, og nu er dens afløser 959NF jo lige kommet på markedet til ca.
samme pris - så den må da også være et hit... eller hvad?
Desuden står G420 i 5.370 kr på Edbpriser, hvorimod 959NF står i 3.657 kr så
der jo også en pæn slat penge at spare.

Mvh
Janus Pallesen

"Apollon" <tomkat@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3be6ead8$0$4863$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ifølge Nordens største IT test magasin MikroDatorn så har Sony G420
> overhovedet ingen svagheder. Den er sikker vinder i en stor test iblandt
> mange 19" skærme. Fokus, Moire og konvergens er helt i top.
> Se :http://mikrodatorn.idg.se/testcentret/md0109/19-tummare/1.asp
>
> mvh.
> Apollon
>
>



Jeppe Vesterbæk (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Jeppe Vesterbæk


Dato : 07-11-01 18:30


"Janus Pallesen" <pallesen@kampsax.dtu.dk> wrote in message
news:9s94g8$t09$1@eising.k-net.dk...
> Er det bare mig, eller scorer Samsung 900NF akkurat de samme karakterer
som
> Sony'en under karaktergivningen (betyg). Så må den da også være en vildt
> lækker skærm, og nu er dens afløser 959NF jo lige kommet på markedet til
ca.
> samme pris - så den må da også være et hit... eller hvad?
> Desuden står G420 i 5.370 kr på Edbpriser, hvorimod 959NF står i 3.657 kr

> der jo også en pæn slat penge at spare.

Jeg lige fået mig en Samsung 959NF ... virkelig lækker skærm!

/Jeppe



Apollon (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Apollon


Dato : 07-11-01 22:04

Ja, det er den uden tvivl og sikkert for mange en kanon skærm til mange
diverse formål. Men stillet side om side med en Sony G420, så er der vidst
ingen tvivl... Det er ikke kun MikroDatorn som jeg startede tråden med som
har Sony G420 som en super skærm. Prøv at se det helt nye nummer af PC WORLD
Nov. 2001:
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,65159,pg,12,00.asp
og idet hele taget den store test af 19" skærme som giver et godt overblik.
Samsung 900 NF får dog ikke de bedste karakterer...

mvh.
Apollon
"Jeppe Vesterbæk" <vesterbaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9sbr3d$rjq$1@sunsite.dk...
>
> "Janus Pallesen" <pallesen@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> news:9s94g8$t09$1@eising.k-net.dk...
> > Er det bare mig, eller scorer Samsung 900NF akkurat de samme karakterer
> som
> > Sony'en under karaktergivningen (betyg). Så må den da også være en vildt
> > lækker skærm, og nu er dens afløser 959NF jo lige kommet på markedet til
> ca.
> > samme pris - så den må da også være et hit... eller hvad?
> > Desuden står G420 i 5.370 kr på Edbpriser, hvorimod 959NF står i 3.657
kr
> så
> > der jo også en pæn slat penge at spare.
>
> Jeg lige fået mig en Samsung 959NF ... virkelig lækker skærm!
>
> /Jeppe
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste