Min tlf acceptere ikke mit nye simkort.
Fra : Finn Jørgensen

Dato : 05-11-01 17:21

Hej allesammen....

Tja endelig har jeg fået taget mig sammen til at skifte til telmore. Jeg har
fået alt materialet derfra (nye koder osv), og abonnementet skulle træde i
kraft fra i dag (d. 5/11-2001), men når jeg indsætter mit nye simkort, så
skriver min nokia 3310 "registrering af sim-kort mislykkedes".

Skyldes dette at der er en lock på min tlf? og hvordan fjerner jeg denne?
Hvilken kode skal jeg bruge og hvordan bruges den i praksis? (hvilket
simkort skal sidde i tlf. når jeg forsøger at låse den op? og hvor skal jeg
skrive koden?)

Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig med dette, da jeg ikke er så ferm
til mobiltelefoner.

På forhånd tak.

Finn Jørgensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-11-01 17:26

Finn Jørgensen skrev:

>Tja endelig har jeg fået taget mig sammen til at skifte til telmore.

Har du fået oprettet nyt nummer, eller har du flytte dit gamle nummer?

>Skyldes dette at der er en lock på min tlf?

Nej, så ville den sige "SIM-kort ikke accepteret", når du indtaster
PIN-koden.

>og hvordan fjerner jeg denne?

Prøv at ringe til Telmore og fortæl dem om problemet. Det lyder som om
dit abonnement ikke er helt klar endnu.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Finn Jørgensen

Dato : 06-11-01 11:45

Ups......så lige at det var mit gamle kort der kom med fejlmeddelsen som jeg
omtalte i mit første indlæg. Mit nye simkort siger "simkort ikke accepteret"
når jeg indtaster pinkoden. Jeg har fået bekræftet at nummeret skulle være i
brug hos telmore, så det er vel pga. simlock ¨på min telefon at jeg ikke kan
benytte den. Hvordan løser jeg dette? hvilken kode skal bruges og hvordan
bruges den? og hvilket simkort skal sidde i når jeg vil ophæve "blokaden"?

På forhånd tak

Finn Jørgensen

Fra : Nick

Dato : 07-11-01 21:40

Der skal du ringe ind til det teleselskab som du havde da du købte din
telefon. Er telefonen over et halvt år gammel kan du bare ringe ind og få
koden, og så guider de dig igennem

Mvh Nick