At opdatere til 10.1
Fra : tom dissing

Dato : 04-11-01 14:30

Er det kun muligt at købe en hel CD med version 10.1 på eller opgradere fra
et "eksisterende" køb. ( 10.0)
Mit problem er at jeg har fået OSX, ( i forbindelse med mit arabejde) og
gerne ville kunne opgradere direkte, uden at skulle ind i en butik.
Desuden kan jeg ikke prøve Word i OSX versionen, der er til fri download.
Tom

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-11-01 17:02

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> gerne ville kunne opgradere direkte, uden at skulle ind i en butik.
> Desuden kan jeg ikke prøve Word i OSX versionen, der er til fri download.

Du skal på en eller anden måde have fat i en CD. Hvis du har fået OS X
af dit arbejde, må I have en æske, hvori du kan finde de kuponer der
beviser, at I har købt den.

Du har nu valget at gå ind på Apple's hjemmeside og bestille en
opgraderng til ca. 150 kr. Her får du Mac OS X 10.1 opgraderings CD'en,
Mac OS 9.2.1 opgradering + Developer Tools.

Du kan også finde en forhandler, der ligger inde med de "gratis"
opgraderinger. Disse ineholder kun 10.1 + 9.2.1 CD'erne, så altså ingen
Developer Tools, men de kan hentes gratis på Apples hjemmeside (180 MB).
Jeg købte min opgradering hos Computerstore til 1 kr. + porto, men der
er vist nogen med, at den opgradering ikke bliver ved med at eksistere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-11-01 15:53

tom dissing <tom@mir.dk> writes:

> Er det kun muligt at købe en hel CD med version 10.1 på eller
> opgradere fra et "eksisterende" køb. ( 10.0)

Begge dele er muligt: Du kan købe en frisk cd med en fuld installerbar
OS 10.1 på, eller du kan opdatere en eksisterende 10.x til 10.1. Det
sidste er det billigste, og foregår enten ved at du henter en
opdateringscd hos en Apple-forhandler, eller bestille den pr. net. mod
en betaling på ca. 150 kr.

> Mit problem er at jeg har fået OSX, ( i forbindelse med mit
> arabejde) og gerne ville kunne opgradere direkte, uden at skulle ind
> i en butik.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at "opgradere direkte". Mener
du opdatering over nettet? Og hvordan er det et "problem" at du har
fået OSX på arbejdet?

> Desuden kan jeg ikke prøve Word i OSX versionen, der er til fri
> download.

Ja, Word/Office X vil have 10.1, og tegner i øvrigt lovende.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.