Mac OS X tip :-)
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-11-01 22:45

Til konfiguration af server funktionerne under Mac OS X, inkl 3. parts
databaser, samba osv. virker "webmin" fortrinligt.

<http://www.webmin.com/webmin/>

Installationen kunne ikke være nemmere:

pak den downloade fil ud med Stuffit expander eller lignende, placer
mappen "webmin-0.90" i din home mappe (eller hvor du ellers måtte ønske
at placere den), åben en terminal og skriv:

cd ~/webmin-0.90
../setup.sh

svar på spørgsmålene og du er klar

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-11-01 23:09

In article <1f2bib3.1hi9z411ry0ajfN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Til konfiguration af server funktionerne under Mac OS X, inkl 3. parts
> databaser, samba osv. virker "webmin" fortrinligt.

Webmin er genialt.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-11-01 00:16

> [...]
> mappen "webmin-0.90" i din home mappe (eller hvor du ellers måtte ønske
> at placere den), åben en terminal og skriv:

Den skal jeg helt klart have kigget på, men nok mest til min gamle PC'er
med SuSE Linux. Jeg har aldrig rigtigt fundet ud af, at få den
konfigureret, så den står bare og samler støv. Måske dette vil gøre det
nemmere...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-11-01 00:54

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
> med SuSE Linux. Jeg har aldrig rigtigt fundet ud af, at få den
> konfigureret, så den står bare og samler støv. Måske dette vil gøre det

Du skal stadig vide lidt, eks har jeg installeret mysql med fink, der
som standart placerer _alt_ bortset fra X11R6 base i sit eget bibliotek
i roden af HD'en. Det betyder at mysql er installeret i /sw/bin frem for
i /usr/bin eller /usr/local/bin. Dvs at webmin's mysql modul ikke virker
out-of-the-box - heldigvis inkulderer webmin også et dejligt nemt
konfigurationsmodul, i hvilket man kan redigere stien til mysql filerne.

Det er dog stadig nemmere end at administrer fra komandolinie og
redigere konfigurations filer i hånden.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-11-01 12:24

> [...]
> out-of-the-box - heldigvis inkulderer webmin også et dejligt nemt
> konfigurationsmodul, i hvilket man kan redigere stien til mysql filerne.

Jeg tror faktisk heller ikke, at jeg vil installere det på Cuben, da jeg
ikke har det store behov for alle disse services. Det bliver nok på
PC'eren, da jeg hele tiden har haft planer om at lade den stå som
router/firewall/mailserver/ftpserver/webserver, men som sagt er jeg gået
lidt i stå...