Vin ?
Fra : Lars Jensen

Dato : 01-11-01 08:20

Er det her stedet - hvis man har spørgsmål
om vin, eller findes der en anden nyhedsgruppe ?

Lars

Fra : jørgen koldt

Dato : 01-11-01 13:36

Så skal du nok til de udenlandske

Jeg har selv i et par år forsøgt, at få en gruppe op at stå, men forgæves.

Hilsen Jørgen.

Fra : KimA

Dato : 01-11-01 16:58

Hvad kræves der for at få oprettet en gruppe om vin?

Hilsen

Kim

Fra : Thomas Martin Widman~

Dato : 01-11-01 17:00

"KimA" <KimA@edb-gentofte.dk> writes:

> Hvad kræves der for at få oprettet en gruppe om vin?

Trafik. Hvis man kan pege på eksisterende trafik om emnet i andre
grupper, er det ikke så svært at få oprettet en ny gruppe. Ellers vil
ønsket med stor sandsynlighed blive afvist.

/Thomas
--
Thomas Martin Widmann, Universitetsparken 8, 2., -333, DK-8000 Århus C
Tel.: +45/7028 4406 * MA student (ling-dat); aktiv radikal; T5ONF/TK

Fra : Lars Jensen

Dato : 01-11-01 17:51

Jeg er med på en ny gruppe om vin ?
Hvor søges der om oprettelse?

Lars

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-11-01 18:14

Lars Jensen skrev:

> Jeg er med på en ny gruppe om vin ?

Hvorfor synes du ikke at vin hører ind under "drikke" i mad+drikke?

> Hvor søges der om oprettelse?

Se <http://www.usenet.dk/otd/>.

// Klaus

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-11-01 07:54

Der er jo stort set ingen indlæg der
vedr. drikkelse og specielt ikke vin.

Lars

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-11-01 08:39

Lars Jensen skrev:

> Der er jo stort set ingen indlæg der
> vedr. drikkelse og specielt ikke vin.

Men det er her de hører til indtil der eventuelt kommer en separat
vin-gruppe. Jeg har dog svært ved at se begrundelsen for at der
skulle laves en separat gruppe, når der ikke allerede er noget trafik
om emnet.

Men prøv med en OTD, så får vi se. Samtidig kan man så opfordre folk
til at mærke deres vin-relaterede indlæg med "[vin] ..." i emnelinjen;
så bliver det lettere at se hvor meget trafik der reelt er om emnet.

Jeg mener dog at indlæg om øl, vin m.m. hører til her og jeg støtter
ikke oprettelsen af en separat gruppe, da jeg _slet_ ikke kan se
behovet for en sådan opdeling - denne gruppe kan sagtens bære ekstra
trafik, også om øl+vin, hvis folk skulle finde på at skrive derom.

// Klaus

PS: Lars, vær rar at læse <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>.

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-11-01 09:46

Hvis du ser på internetsider som fx. :
http://www.vinforum.dk/
http://www.fjellerad.dk/vin/
http://sitecenter.dk/solaia
Så er det da ikke interesse fra spørgelystne
netbruger der mangler.
I øvrigt tre gode vinsider efter min mening.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-11-01 10:29

Lars Jensen skrev:

> Hvis du ser på internetsider som fx. :
> http://www.vinforum.dk/
> http://www.fjellerad.dk/vin/
> http://sitecenter.dk/solaia
> Så er det da ikke interesse fra spørgelystne
> netbruger der mangler.

Sikkert, men nu er det jo Usenet vi snakker om.

// Klaus

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-11-01 17:52

"Lars Jensen" <lars.jensen@sydals.dk> wrote in message news:3be0f7c0$0$733$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er det her stedet - hvis man har spørgsmål
> om vin, eller findes der en anden nyhedsgruppe ?

Ja og ja.

Du kan stille spørgsmål her - og der findes andre grupper (men ikke danske). alt.food.wine er IMHO den bedste.
mvh
Jan

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-11-01 01:35

Lars Jensen <lars.jensen@sydals.dk> wrote:

> Er det her stedet - hvis man har spørgsmål
> om vin, eller findes der en anden nyhedsgruppe ?

Der har været mange tråde om vine her. Der er vist også mange vidende
deltagere.

Så du skal bare komme frem med et konkret spørgsmål ... velkommen til

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det