/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Uha hvor er jeg bange
Fra : dEnTrO


Dato : 31-10-01 21:52

Klokken er nu 21:48 og jeg har droppet at se Halloween
færdig. Hold kæft hvor er den kedelig. (Okay, jeg har da
fået LIDT shok, men det er bare ikke ventetiden værd).

Fuck hvor er det plat at de aldrig ser bøhmanden, og øv,
hvor spiller hende med det mørke afrohår dog dårligt.

Jeg havde faktisk nogle flere konkrete ting jeg ville have
sagt, men dem har jeg glemt nu.

--
kena|REMOVE|@mail.dk
ICQ 33379605



 
 
Brian Nielsen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 01-11-01 00:03


"dEnTrO" <kena[REMOVE]@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3be0645e$0$208$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Klokken er nu 21:48 og jeg har droppet at se Halloween
> færdig. Hold kæft hvor er den kedelig. (Okay, jeg har da
> fået LIDT shok, men det er bare ikke ventetiden værd).
>
> Fuck hvor er det plat at de aldrig ser bøhmanden, og øv,
> hvor spiller hende med det mørke afrohår dog dårligt.
>
> Jeg havde faktisk nogle flere konkrete ting jeg ville have
> sagt, men dem har jeg glemt nu.
>

Og så er den endda det bedste der nogensinde er lavet i den genre...

/Brian



Magnus Dreyer (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Magnus Dreyer


Dato : 01-11-01 13:58



Niels Søndergaard (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-11-01 02:27

"dEnTrO" <kena[REMOVE]@mail.dk> skrev:

>Klokken er nu 21:48 og jeg har droppet at se Halloween
>færdig. Hold kæft hvor er den kedelig.

Ja, mon ikke. Jeg så den for første gang for et år siden og sad
forgæves og ventede på uhyggen. Jeg fatter ikke, at den film har fået
den status, den unægtelig har.
--
Mvh
Niels Søndergaard

Henrik Larsen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Larsen


Dato : 01-11-01 09:00

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c491ut0knrn62v7orinkijmerhcgo2aq87@4ax.com...
> "dEnTrO" <kena[REMOVE]@mail.dk> skrev:
>
>>Klokken er nu 21:48 og jeg har droppet at se
>>Halloween færdig. Hold kæft hvor er den kedelig.

>Ja, mon ikke. Jeg så den for første gang for et år siden og
>sad forgæves og ventede på uhyggen. Jeg fatter ikke, at
>den film har fået den status, den unægtelig har.

For finkulturel, hva'?

Vh Henrik



Thomas Jespersen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 01-11-01 13:41

"Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> writes:

>
> For finkulturel, hva'?

Jeg har det paa samme maade, og jeg kan ellers godt lide
gyserfilm. Den skraemmer ikke paa samme maade som f.eks. ALIEN eller
ONDSKABENS HOTEL.

Niels Søndergaard (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-11-01 16:01

"Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> skrev:

>For finkulturel, hva'?

Enhver, der kender mig, ved, at jeg nærmest er anti-finkulturel. Jeg
har ikke det fjerneste mod kulørt underholdning. Men den film er jo
ikke spor uhyggelig, og det er dog det mindste, man må kunne forvente
af en gyser.

--
Mvh
Niels Søndergaard

Jacob Skaaning (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Skaaning


Dato : 01-11-01 17:33

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
news:koo2utgr0cd4otnugbi7u5ni773c93jci7@4ax.com...
> "Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> skrev:
>
> >For finkulturel, hva'?
>
> Enhver, der kender mig, ved, at jeg nærmest er anti-finkulturel. Jeg
> har ikke det fjerneste mod kulørt underholdning. Men den film er jo
> ikke spor uhyggelig, og det er dog det mindste, man må kunne forvente
> af en gyser.

Jeg tror den har mistet det med alderen. Jeg fik også anbefalet Don't Look
Now af en af mine venners far, som sagde at han huskede den som den mest
uhyggelige film han nogensinde havde set. Den er ikke uhyggelig idag!
Halloween har sine højdepunkter. Den var nærmest en banebryder da den kom
ud, soundtracket er genialt og den har de der shock-momenter der er godt
gennemtænkte og godt timet. Men den skræmmer mig ikke den dag idag.
Jeg har forresten altid set voldelige/uhyggelige film - da jeg var 4 år blev
jeg længere oppe end mine forældre for at se De Syv Samuraier, og et af de
første billeder af mig er taget foran fjernsynet hvor jeg sidder klinet til
skærmen lige imens titlen 'THE MASSACRE' tonede frem... :)
En ny film jeg syntes er uhyggelig: Ringu.

Jacob



dEnTrO (02-11-2001)
Kommentar
Fra : dEnTrO


Dato : 02-11-01 21:12

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse
news:9rrteq$15mu$1@news.cybercity.dk...

| Jeg tror den har mistet det med alderen.

Ja det tror jeg også. Det er vel den første film i
"bøhmand-efter-pige-genren", og da den kom frem synes man
den var helt vild uhyggelig. Det ville jeg nok også havde
syntes hvis dette var den første af denne slags film jeg så.
Men efter at have set Scream-filmene, I Know What You Did
Last Summer osv., så er det efterhånden alt sammen ret
trivielt.

dEnTrO



Peter Bjerre Rosa (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 01-11-01 17:41

Niels Søndergaard skrev:

> Men den film er jo ikke spor uhyggelig, og det
> er dog det mindste, man må kunne forvente
> af en gyser.

Jeg er helt enig, men undrer mig alligevel. Der skulle åbenbart mindre
til at skræmme folk dengang, siden Halloween nærmest opnåede
kultstatus...?

Det minder mig i øvrigt om det uforglemmelige citat fra Simpsons, efter
Lisa har læst Edgar Allan Poe's "Ravnen" for Bart:

Bart: That wasn't scary. Not even for a poem.
Lisa: Well, it was written in 1845. Maybe people were easier to scare
back then.
Bart: Oh, year - like when you look at Friday the 13th, Part 1; it's
pretty tame by today's standards.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse


Henrik Rytter (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Rytter


Dato : 02-11-01 11:02

In article <koo2utgr0cd4otnugbi7u5ni773c93jci7@4ax.com>,
Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> wrote:

> "Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> skrev:
>
> >For finkulturel, hva'?
>
> Enhver, der kender mig, ved, at jeg nærmest er anti-finkulturel. Jeg
> har ikke det fjerneste mod kulørt underholdning. Men den film er jo
> ikke spor uhyggelig, og det er dog det mindste, man må kunne forvente
> af en gyser.
>
> --
> Mvh
> Niels Søndergaard

Indrømmet at Halloween ikke er så uhyggelig længere. Men hold da helt
op, hvor den var skrap da jeg i sin tid så den på det store lærred. På
et tidspunkt, hvor genren ikke var så klichefyldt var det altså ret
original og stemningsmættet horror. Synd for jer der aldrig fik set den
på det store lærred og nu er så hårdhudede, at I ikke kan se dens
kvaliteter i hjemmebiografen. Det er en af de første film jeg virkelig
kan huske der effektivt udnytter bredformatet til at etablere disse
pludselige chokeffekter.

Jeg synes stadig den dag i dag at Carpenters instruktion er skarp, at
soundtracket er fantastisk og at det er en milepæl indenfor sin genre.
En særdeles god B-film som jeg vil vende tilbage til mange gange!

mvh
Henrik

Thomas Mouritsen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 02-11-01 22:59


"Henrik Rytter" <rytter@mac.com> skrev i en meddelelse
news:rytter-156B87.11020802112001@nntp03.dk.telia.net...
> Det er en af de første film jeg virkelig
> kan huske der effektivt udnytter bredformatet til at etablere disse
> pludselige chokeffekter.

Helt enig. Man sidder og kigger til højre og venstre i billedet, fordi man
ikke ved hvor Michael Myers kommer frem fra, næste gang. Eminent udnyttelse
af Panavision formattet !


> Jeg synes stadig den dag i dag at Carpenters instruktion er skarp, at
> soundtracket er fantastisk og at det er en milepæl indenfor sin genre.
> En særdeles god B-film som jeg vil vende tilbage til mange gange!

Osse mig.

Thomas





Thomas Mouritsen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 01-11-01 10:59


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c491ut0knrn62v7orinkijmerhcgo2aq87@4ax.com...

> Ja, mon ikke. Jeg så den for første gang for et år siden og sad
> forgæves og ventede på uhyggen. Jeg fatter ikke, at den film har fået
> den status, den unægtelig har.

Whaaaaat ?? Shut the fuck up.....right now.......please !

Thomas





Brian Nielsen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 01-11-01 15:20


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c491ut0knrn62v7orinkijmerhcgo2aq87@4ax.com...
> "dEnTrO" <kena[REMOVE]@mail.dk> skrev:
>
> >Klokken er nu 21:48 og jeg har droppet at se Halloween
> >færdig. Hold kæft hvor er den kedelig.
>
> Ja, mon ikke. Jeg så den for første gang for et år siden og sad
> forgæves og ventede på uhyggen. Jeg fatter ikke, at den film har fået
> den status, den unægtelig har.

Når man sammenligner med konkurrenterne, f.eks Friday the 13th og Nightmare
on Elm Street filmene,
så kan jeg sagtens forstå at den ses som noget af det bedste i genren.

Da jeg så den for første gang for nogle år siden, syntes jeg heller ikke at
den var noget særligt.
Så genså jeg nogle af ovenstående konkurrenter. Vor herre bevares. Da jeg så
genså Halloween sidste år,
kunne jeg pludselig se nogle kvaliteter, som de andre slet ikke var i
besiddelse af.
Da jeg så den igår syntes jeg stadig det var en god film, omend den måske
ikke var specielt chokerende.

Det er muligt at det idag kan være svært at finde den uhyggelig, men vi har
jo også efterhånden set en halv million efterlignere.
Jeg tror bestemt at den har virket uhyggelig i 1978.

/Brian



dEnTrO (02-11-2001)
Kommentar
Fra : dEnTrO


Dato : 02-11-01 21:19

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:7KcE7.5137$Ip2.163884@news010.worldonline.dk...


| Når man sammenligner med konkurrenterne, f.eks Friday the
13th og Nightmare
| on Elm Street filmene,
| så kan jeg sagtens forstå at den ses som noget af det
bedste i genren.

Nightmare On Elm Street så jeg for ikke særlig længe siden.
Den synes jeg egentlig var ret uhyggelig. Jeg leder
stadigvæk efter gode gyserfilm, som VIRKELIG kan skræmme
mig, ligesom dengang jeg var lille, men det er meget
sjældent at jeg finder en film der gør det. Men Nightmare On
Elm Street var en af dem. Den var heller ikke så
klichéfyldt, men det var Halloween jo heller ikke da den kom
ud. NOES havde en original idé, som jeg godt kunne lide.

dEnTrO



John Hinge (02-11-2001)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 02-11-01 23:50

dEnTrO wrote:
>
> Jeg leder
> stadigvæk efter gode gyserfilm, som VIRKELIG kan skræmme
> mig, ligesom dengang jeg var lille, men det er meget
> sjældent at jeg finder en film der gør det. Men Nightmare On
> Elm Street var en af dem. Den var heller ikke så
> klichéfyldt, men det var Halloween jo heller ikke da den kom
> ud. NOES havde en original idé, som jeg godt kunne lide.
>

Personligt har jeg et blødt punkt for de første Hellraiser film
(ok den nyeste, Inferno ? er nogenlunde, men forgængeren, HR4..
puhauhauhauha)

Jeg genså med en vis glæde Hellraiser da TV2-Zulu sendte den, og må
da indrømme at effekterne sine steder er let, øhm.. bedagede, men
for sin tid så var den ret så heftig. Jeg overvejer faktisk at
anskaffe 1&2 på DVD.

Nightmare on Elmstreet er nu også kæk, i modsætning til mange kan jeg
nu godt li at Freddy i de følgende film begynder at fyre one-linere
af når han nakker folk, det gør det splattede sjovt, og dermed mindre
skræmmende.. ok det er nogen år siden.. :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
http://www.spoon.dvd-klub.dk

dEnTrO (03-11-2001)
Kommentar
Fra : dEnTrO


Dato : 03-11-01 00:05

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en
meddelelse news:3BE3231F.9DE1FFED@cutey.com...


| Personligt har jeg et blødt punkt for de første Hellraiser
film
| (ok den nyeste, Inferno ? er nogenlunde, men forgængeren,
HR4..
| puhauhauhauha)

Jeg vandt den nyeste (Inferno) på DVD, så jeg fik den inden
den udkom. Jeg havde aldrig set en Hellraiser film før.
....Jeg skal heller aldrig se en Hellraiser film igen :)

| ...kan jeg
| nu godt li at Freddy i de følgende film begynder at fyre
one-linere
| af når han nakker folk...

One-linere? Hvad betyder det?



John Hinge (03-11-2001)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 03-11-01 10:20

dEnTrO wrote:
>
> "John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en
> meddelelse news:3BE3231F.9DE1FFED@cutey.com...
>
> | ...kan jeg
> | nu godt li at Freddy i de følgende film begynder at fyre
> one-linere
> | af når han nakker folk...
>
> One-linere? Hvad betyder det?

eksempel :
Freddy afliver i en af filmene en person ved at trylle ham ind i et
videospil, og kommer med kommentaren Now I'm playing with power
og Great graphics. Begge er henvisninger til reklameslogans for
en spillekonsol. Generelt komemr han med sorte vittige udsagn
til alle dem han ekspederer hinsides, meget sjovt efter min mening.


--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
http://www.spoon.dvd-klub.dk

HKJ (03-11-2001)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 03-11-01 12:15


"dEnTrO" <kena[REMOVE]@mail.dk> wrote in message
news:3be326b4$0$366$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> One-linere? Hvad betyder det?

Korte morsomme bemærkninger, se en Arnold film, han bruger næsten ikke
andet.

Nogle få af dem:

He had to split (efter at have savet manden over).

Consider that a divorce (Efter at have skudt konen).

You're luggage (Til en død alligator).

Stick around (Efter at have sat en fast med en kniv)

I'll be back. (I næsten alle film).






Christian Andersen (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 03-11-01 12:34

HKJ wrote:

>> One-linere? Hvad betyder det?

>You're luggage (Til en død alligator).

Det er den eneste gang jeg har sagt "HVAAAAAD!?" af en one-liner i nogen
film. Den er da så ringe!

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Thomas Jespersen (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 03-11-01 13:03

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> writes:

> Korte morsomme bemærkninger, se en Arnold film, han bruger næsten ikke

Eller ARMY OF DARKNESS
http://us.imdb.com/Quotes?0106308

Agricola (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Agricola


Dato : 04-11-01 00:48

> > Korte morsomme bemærkninger, se en Arnold film, han bruger næsten ikke
>
> Eller ARMY OF DARKNESS
> http://us.imdb.com/Quotes?0106308

Heh, jeg havde helt glemt hvor sjov den film er. Prøv også Ford Fairlane:

http://us.imdb.com/Quotes?0098987

mvh




Lars Hoffmann (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 05-11-01 16:03

dEnTrO wrote in dk.kultur.film

> Jeg havde faktisk nogle flere konkrete ting jeg ville have
> sagt, men dem har jeg glemt nu.
>

Det skulle vel aldrig være den drønirriterende musik de har i filmen?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409068
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste