Fyrtræ gulv
Fra : Karsten Krambs

Dato : 31-10-01 17:24

Hej

Efter slibning af mit fyr-planke-gulv, ludbehandlede jeg gulvet. Det
gik fint - og hold kæft det så godt ud - jeg polerede det bagefter med
en 3M Poler dims - nu blev det endnu flottere. Jeg ludbehandlede med
FAXE LUD.

Dagen efter gik jeg i gang med en Olie behandling [også fra FAXE]
http://www.faxelud.dk/Shop/detail1.asp?nr=6
Det gik ikke så godt - det er slet ikke så jævnt farvet som lige efter
ludbehandlingen.

Hvordan skal jeg "polere" gulvet ?!? - det ser ikke ud som om det har
den rette effekt med 3M poler børsten.

Karsten

Fra : Ole Kristiansen

Dato : 04-11-01 18:14

Husk ved oliebehandling: der skal bruges så meget olie at det står blank på
gulvet i nogle minutter (se brugsanvisningen). Herefter skal det poleres
HELT tørt.
I modsat fald vil der blive farveforskelle/skjolder.

Fra : Karsten Krambs

Dato : 07-11-01 13:07

> [...]
>HELT tørt.
>I modsat fald vil der blive farveforskelle/skjolder.

Men skal jeg hælde oile på et mindre stykke, sørger for det er "vådt
nok" også herefter polores, eller skal jeg lave hele gulvet også
polerer. ??

Karsten

Fra : Ole Kristiansen

Dato : 07-11-01 20:41

Da jeg selv behandlede gulve gjorde jeg det i hele rummets bredde, og i en
udstrækning (ca 1 meter) som jeg kunne række ind over. Dermed kan man
færdigbehandle 1 meter ad gangen og undgå at gå på det nybehandlede stykke.

Fra : Karsten Krambs

Dato : 07-11-01 22:30

On Wed, 7 Nov 2001 20:40:57 +0100, "Ole Kristiansen"
<ole_k@post10.tele.dk> wrote:

> [...]
>udstrækning (ca 1 meter) som jeg kunne række ind over. Dermed kan man
>færdigbehandle 1 meter ad gangen og undgå at gå på det nybehandlede stykke.

Ok tak for hjælpen - et sidste spørgsmål.

Hvis man polere lige bagefter - bliver det så ikke noget klisteret
stads man tværer rundt !??

Karsten

Fra : Ole Kristiansen

Dato : 09-11-01 18:14

Nej, blot skal du hele tiden have rene tørre klude til rådighed. Kasser dem
når de bliver fedtede. Husk på at de kan selvantænde hvis de ligger for
varmt. Et råd kan være at putte dem i en plastpose, klemme luften ud (altså
af posen ) og evt. hælde en smule vand ned oven i. Knude på, og i
affaldssækken.

Vores eget gulvprojekt resulterede i at vi fik indkøbt en del nye dynebetræk

Fra : Karsten Krambs

Dato : 13-11-01 23:29

Hvad polerer du med - ?