Uheldigt byggeprojekt
Fra : Kai Hoffmann

Dato : 31-10-01 14:25

Hejsa.

Jeg er lige kommet hjem fra en lille gåtur i området. Der "faldt" jeg over
en ikke helt heldigt ombygning. Jeg vil ikke håbe det er selvbyg. Se
billeder på: www.hoffmann.cc/ups.html

Mvh. Kai

Fra : M@rk

Dato : 31-10-01 14:45

Wed, 31 Oct 2001 14:25:02 +0100, berigede "Kai Hoffmann"
<kai@hoffmann.slet-dette.cc> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg er lige kommet hjem fra en lille gåtur i området. Der "faldt" jeg over
>en ikke helt heldigt ombygning. Jeg vil ikke håbe det er selvbyg. Se
>billeder på: www.hoffmann.cc/ups.html

Puha, det var en grimmer en!

Jeg håber da ikke, at det var under en brændeovnsinstallation, at det
gik galt ............

Nej, alvorlig talt, det er sgu uhyggeligt - forhåbentlig er der en
entreprenør blandet ind i det, så nogen "dækker"?!

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Alladin

Dato : 31-10-01 15:22

En flad hund på at den lille gravemaskine har forsøgt at grave i nærheden af
soklen og derefter er muren skredet. UPS godt det ikke er mig.
M@rk tror du de skulle have brændeovn i kælderen? Du ser da brændeovne
overalt. Held og lykke på fredag.

Fra : M@rk

Dato : 31-10-01 16:29

Wed, 31 Oct 2001 15:22:28 +0100, berigede "Alladin" <ab@a.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>En flad hund på at den lille gravemaskine har forsøgt at grave i nærheden af
>soklen og derefter er muren skredet. UPS godt det ikke er mig.

Det var også min tanke, omfangsdræn eller lignende ............ i guder
for en øretæve det må være, hvis de har tænkt: "Vi sparer lidt penge og
gør det selv - nå ja, jeg kender et sted, hvor vi kan låne en
gravemaskine"

Sikke noget øv!

>M@rk tror du de skulle have brændeovn i kælderen? Du ser da brændeovne
>overalt. Held og lykke på fredag.

Hmmm, okay, jeg glæder mig lidt til fredag ))

Tak

/Mark

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 31-10-01 18:04

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:WRjgOxKUFVfSaq28YX8D4N77syvI@4ax.com...
> [...]
> for en øretæve det må være, hvis de har tænkt: "Vi sparer lidt penge og
> gør det selv - nå ja, jeg kender et sted, hvor vi kan låne en

Tja, så får rådet om at tage "et lille stykke ad gangen" en ny dimension.

Murværk er i sig selv ikke særligt stærk. Lidt svært at se om det er en muret
eller støbt sokkel, men der kan have været sætninger i forvejen.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : H. Olesen

Dato : 31-10-01 18:09

On Wed, 31 Oct 2001 15:22:28 +0100, "Alladin" <ab@a.dk> wrote:

>M@rk tror du de skulle have brændeovn i kælderen? Du ser da brændeovne
>overalt. Held og lykke på fredag.

Velkommen til dk.fritid.hus-og-have-og-brændeovn

--
mange havehilsener
Helle

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 31-10-01 23:29

Aften.

> [...]
>
> Nej, alvorlig talt, det er sgu uhyggeligt - forhåbentlig er der en
> entreprenør blandet ind i det, så nogen "dækker"?!

Her i eftermiddag kørte der en vogn fra en entreprenør. De var meget små.
Prøvede nærmest at gemme sig.

Fra : M@rk

Dato : 01-11-01 09:08

Wed, 31 Oct 2001 23:28:46 +0100, berigede "Kai Hoffmann"
<kai@hoffmann.slet-dette.cc> dk.fritid.hus-og-have med:

>Her i eftermiddag kørte der en vogn fra en entreprenør. De var meget små.
>Prøvede nærmest at gemme sig.

Det kan jeg sg* godt forstå - men en eller anden måde er jeg glad for,
at der var en entreprenør blandet ind i det, så har staklerne da en
mulighed for ikke, at sidde med en regning på mega-slat (nydansk for
"mange penge"

Hvad stod der på siden af bilen? ))

/Mark

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 01-11-01 10:20

Morn.

> [...]
> at der var en entreprenør blandet ind i det, så har staklerne da en
> mulighed for ikke, at sidde med en regning på mega-slat (nydansk for

Det tror jeg ikke lige er noget der skal skrives.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

www.hoffmann.cc
________________

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.

Fra : M@rk

Dato : 01-11-01 10:31

Thu, 1 Nov 2001 10:20:04 +0100, berigede "Kai Hoffmann"
<kai@hoffmann.slet-dette.cc> dk.fritid.hus-og-have med:

>Det tror jeg ikke lige er noget der skal skrives.

Fair nok

/Mark

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 01-11-01 18:21

"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev i en meddelelse news:9rr43k$31cu$1@news.cybercity.dk...

> Det tror jeg ikke lige er noget der skal skrives.

Hvorfor ikke?

Der er da al mulig grund til at sådan en entreprenør ikke skal have flere
opgaver. Under alle omstændigheder må de være færdige i pågældende
kvarter.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-11-01 18:36

On Thu, 1 Nov 2001 18:21:28 +0100, "Bjerg & Olsen"
<bjerg.olsen@get2net.dk> wrote:

>Hvorfor ikke?
>
>Der er da al mulig grund til at sådan en entreprenør ikke skal have flere
>opgaver. Under alle omstændigheder må de være færdige i pågældende
>kvarter.

Hvorfor ikke?
Alle kan være uheldige, alle kan ramme i noget uheldigt i jorden.
Er det derimod noget som sker for dem tit, så er det en hel anden
snak.

http://www.gartneriet.dk

Fra : petersen_michael

Dato : 01-11-01 21:19

Mads Lie Jensen skrev i meddelelsen ...
> [...]

>Alle kan være uheldige, alle kan ramme i noget uheldigt i jorden.
>Er det derimod noget som sker for dem tit, så er det en hel anden

jeg har ikke helt de samme hæmninger, så jeg vil
fortælle at Skanska, har begået et tilsvarende stunt, inde i
Odense, for noget siden, hele facaden på et 2 etages hus
sank ca en meter :-/

men uheld kan så afgjort ske for alle og en hver..
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-11-01 22:38

On Thu, 1 Nov 2001 21:18:53 +0100, "petersen_michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>jeg har ikke helt de samme hæmninger, så jeg vil
>fortælle at Skanska, har begået et tilsvarende stunt, inde i
>Odense, for noget siden, hele facaden på et 2 etages hus
>sank ca en meter :-/

Surt, men bare fordi Skanska nu kom galt afsted, behøver det jo ikke
at være fordi de er nogle klamphuggere. De pågældende personer har nok
lært en del af det. Det er lidt det samme som at glemme at sætte en
fræser i gear inden man kører afsted med den i en lukket kassebil med
vinduer i bagsmækken - det lærer man også en frygtelig masse af - og
man gør det kun een gang )

>men uheld kan så afgjort ske for alle og en hver..

Noget tilsvarende skete i Hjørring sidste år. Der skulle graves kloak
eller lignende, ind forbi gavlen på et - i øvrigt fredet - hus. Der
var kun lige plads til en almindelig rendegraver mellem gavlen på
dette hus og nabohuset, men graves skulle der altså. Her revnede
gavlen så pludselig, jeg kan ikke huske om der faldt noget ned, det
tror jeg dog ikke. Men hele denne gavl skulle bygges op igen.

http://www.gartneriet.dk

Fra : petersen_michael

Dato : 03-11-01 07:56

Mads Lie Jensen skrev i meddelelsen
<0sf3ut01mbc8aj2ue84uhfv5admh09dthl@4ax.com>...

> [...]
>fræser i gear inden man kører afsted med den i en lukket kassebil med
>vinduer i bagsmækken - det lærer man også en frygtelig masse af - og

jeg vil aldrig postulerer at Skanska er nogle klamphuggere..
de begår fejl, lihge som andre..

Hæ, jeg kan godt forestille mig cituationen med havefræseren

jeg tror nok livet går ud på at lære af sine fejl..

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 03-11-01 12:28

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> jeg vil aldrig postulerer at Skanska er nogle klamphuggere..
> de begår fejl, lihge som andre..
>
> jeg tror nok livet går ud på at lære af sine fejl..

Ganske rigtigt, og på det private og personlige plan: Lærer man så
også rent faktisk af sine fejl, er det godt.

Men et professionelt entreprenørfirma har forpligtelser der rækker udover
den enkelte medarbejders erfaringer og kunnen. Man skal ganske enkelt
vide hvornår der skal allokeres medarbejdere med større indsigt end
"standarden", og man skal have sådanne medarbejdere til rådighed.

Grænsen mellem tilladelige menneskelige fejl og sløseri med risiko for
meget kostbare skader og tab af menneskers førlighed og liv er hårfin.
Var jeg ejer af det pågældende hus, var jeg nok ikke særligt overbærende.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 02-11-01 23:56

"Bjerg & Olsen" <bjerg.olsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke?

Jeg vil ikke stå som dommer over for et firma når jeg ikke ved hvad der er
sket.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

www.hoffmann.cc
________________

Fra : Finn

Dato : 01-11-01 18:53

> [...]
> at der var en entreprenør blandet ind i det, så har staklerne da en
> mulighed for ikke, at sidde med en regning på mega-slat (nydansk for

Bin Laden dræning
Specialtilbud til Amerikanske statsborgere

Bare et bud
Finn

Fra : G&H

Dato : 31-10-01 16:22

Ups .......... Og jeg som har planer om at grave ned omkring hel mit hus
........ Skal have isoleret og drænet ..........
Måske sku' jeg alligevel tage et tilbud hjem på det ..........

Fra : Henrik Bonde

Dato : 31-10-01 22:04

On Wed, 31 Oct 2001 16:21:33 +0100, "G&H" <hendeham@worldonline.dk>
wrote:

>Ups .......... Og jeg som har planer om at grave ned omkring hel mit hus
>....... Skal have isoleret og drænet ..........
>Måske sku' jeg alligevel tage et tilbud hjem på det ..........

Det er jo ikke til at se om skaden er sket før eller efter de er
begyndt at grave.
Er det under udgravning til omfangsdræn, kunne et bud være en
overgravet vandledning, som de ikke har kunnet lukke for hurtigt nok.

Bonden

Fra : G&H

Dato : 31-10-01 22:37

Jeg har selv været vvs'er ... Har prøvet at komme til. at hugge hul på en
120 mm vandledning .... Lige uden for vandværket .....
Så bliver man RIGTIGT våd *G*

Tænkte også på at de måske havde gravet kælder ud ....... For det ser ikke
ud som om de har nået hen til gavlen ........ endnu .....

Fra : Jens Petersen

Dato : 01-11-01 17:42

On Wed, 31 Oct 2001 22:37:07 +0100, "G&H" <hendeham@worldonline.dk>
wrote:

>Jeg har selv været vvs'er ... Har prøvet at komme til. at hugge hul på en
>120 mm vandledning .... Lige uden for vandværket .....
>Så bliver man RIGTIGT våd *G*

Det var vel kun rimeligt at du fik buksevand

>Tænkte også på at de måske havde gravet kælder ud ....... For det ser ikke
>ud som om de har nået hen til gavlen ........ endnu ....

Måske er det mosegrise, store mosegrise.

--
Jens

Fra : G&H

Dato : 03-11-01 01:10

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Det var vel kun rimeligt at du fik buksevand

Er du vild der kommer vand ......... Man kan ikke nå at komme op af hullet
............ Så man får buksevand til og med halsen ...... *GG*
Og så blev mester sq oven i købet sur ............ Og det var MIG der blev
våd *G*

Fra : G&H

Dato : 31-10-01 19:39

Hvad mon der kommer til at stå i tilstandsraporten .............
K1
Sætninsskade i sokkel ............ *S*

Fra : Peter C

Dato : 01-11-01 09:35

G&H <hendeham@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7xXD7.3837$Ip2.119752@news010.worldonline.dk...
> Hvad mon der kommer til at stå i tilstandsraporten .............
> K1
> Sætninsskade i sokkel ............ *S*

He-he......jeg vover pelsen og gætter på at det er en K3'er.
Måske man til netop dette hus burde udvide scalaen til at indeholde en K4.

(uddrag af fiktiv tilstandsrapport)
K4: Nordlig del af hus skvattet sammen

MVH Peter

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 01-11-01 18:19

"Peter C" <mail@tping.dk> skrev i en meddelelse news:3be108ef$0$731$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> He-he......jeg vover pelsen og gætter på at det er en K3'er.
> Måske man til netop dette hus burde udvide scalaen til at indeholde en K4.
>
> (uddrag af fiktiv tilstandsrapport)
> K4: Nordlig del af hus skvattet sammen

Nejnej, der kan ikke laves en tilstandsrapport, for det er ikke længere et hus,
men en ruin.

Venlig hilsen
Erik Olsen