Kontrolpanelet tastatur
Fra : Ole Jensen

Dato : 31-10-01 09:28

Hej

Efter en opgradering til system 9.1, virker mine F-taster ikke længere
som de plejer i QuarkXPress.
Jeg ved at løsningen er at installere kontrolpanelet tastatur i vesrion
8.4, men hvor skaffer jeg det?
Hvis der en nogen der vil hjælpe mig, vil jeg blive meget glad.

Det kan evt. mailes til mig på adr. burmester@grafisk.dk

På forhånd tak

Ole Jensen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-10-01 12:10

Ole Jensen <o-jensen@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> 8.4, men hvor skaffer jeg det?
> Hvis der en nogen der vil hjælpe mig, vil jeg blive meget glad.
Løsningen er:
Kontrolpanelet: Tastetur/Funktionstaster/Slå genvejstaster fra.

Preben

Fra : Ole Jensen

Dato : 31-10-01 13:11

Preben Bødker Nielsen wrote:

>Ole Jensen <o-jensen@inet.uni2.dk> wrote:
>
>Løsningen er:
>Kontrolpanelet: Tastetur/Funktionstaster/Slå genvejstaster fra.
>
>Preben

Nej, det er ikke løsningen.

Jeg har gjort som du skriver.
Hvis jeg f.eks. skal bruge en F-tast, så registreres det ikke at
alt-tasten er aktiveret. Det er som om jeg kun bruger en F-tast.
Løsningen med kontrolpanelet i version 8.4 har jeg fået fra Den Grafiske
Højskole.

Hilsen Ole

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-10-01 13:25

Ole Jensen <o-jensen@inet.uni2.dk> wrote:

> Nej, det er ikke løsningen.

Det er det på alle mine Mac+Quark-konfigurationer:
G3 DT, G3 MT, PM7300, G4. (ABS-udvidet tastetur)
MacOS 9.1 - 9.2.1
QuarkXpress Passport 4.11, QuarkXpress Passport 5.0 beta.

> Jeg har gjort som du skriver.
> Hvis jeg f.eks. skal bruge en F-tast, så registreres det ikke at
> alt-tasten er aktiveret. Det er som om jeg kun bruger en F-tast.

Og i kontrolpanelet Tastetur, knappen Funktionstaster, hedder teksten
ved øverste krydskasse "Slå genvejstaster til".?

Preben

Fra : Ole Jensen

Dato : 31-10-01 13:42

> [...]

>Og i kontrolpanelet Tastetur, knappen Funktionstaster, hedder teksten
>ved øverste krydskasse "Slå genvejstaster til".?

Hej igen.

Min Quark er 4.1 Passport, og maskinen er en G3.
Teksten ved øveste krydskasse lyder: Brug F1 til F15 som genvejstaster.
Hvis valgt skal du holde Alternativtasten nede... osv.

Hilsen Ole

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-10-01 13:50

Ole Jensen <o-jensen@inet.uni2.dk> wrote:

> Min Quark er 4.1 Passport, og maskinen er en G3.
> Teksten ved øveste krydskasse lyder: Brug F1 til F15 som genvejstaster.
> Hvis valgt skal du holde Alternativtasten nede... osv.

Der skal kryds i kassen - så virker det helt sikkert.

Det blev lidt forvirrende, da jeg lige sidder ved Mac OS 9.2.1.
Der er en ekstra tekst i kontrolpanelets tekst.

Preben

Fra : Ole Jensen

Dato : 31-10-01 14:30

> [...]

>Det blev lidt forvirrende, da jeg lige sidder ved Mac OS 9.2.1.
>Der er en ekstra tekst i kontrolpanelets tekst.

Hej igen igen.

Det virker stadigvæk ikke.
Hvis jeg f.eks. skal se Billedbrug, så kommer der kun Skriftbrug frem.
Det samme gælder hvis jeg skal se Diffusionsinfo, så kommer der kun Farver.

Hilsen Ole

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-10-01 14:40

Ole Jensen <o-jensen@inet.uni2.dk> wrote:
> Det virker stadigvæk ikke.

Har du en ADB/USB konverter mellem tasteturet og din Mac?

Preben

Fra : Tommy Larsen

Dato : 31-10-01 19:52

On Wed, 31 Oct 2001 14:29:48 +0100, Ole Jensen <o-jensen@inet.uni2.dk>
wrote:

> [...]
>Det samme gælder hvis jeg skal se Diffusionsinfo, så kommer der kun Farver.

Hej Ole!

Jeg havde selv samme problem da jeg fik en Cube med 9.1 på.... Slår
man genvejstaster til, virker de på en facon, og slår man dem fra
virker de bare på en anden...!

Løsningen er ganske simpel - slå kontrolpanelet til tastaturet fra
under Udvidelseskontrol og din Quark, Photoshop, Illustrator, you name
it kører som de altid har gjort :)

Mvh. Tommy!

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-11-01 08:13

> [...]
>
>Løsningen er ganske simpel - slå kontrolpanelet til tastaturet fra
>under Udvidelseskontrol og din Quark, Photoshop, Illustrator, you name

Hej

Jeg har løst problemet. Jeg har fået version 8.6 af kontrolpanelet.
Så nu virker det som det plejer.

Tak for hjælpen
Ole

Fra : Jørgen Angel

Dato : 01-11-01 08:31

Ole Jensen <o-jensen@inet.uni2.dk> wrote:

> Jeg har løst problemet. Jeg har fået version 8.6 af kontrolpanelet.
> Så nu virker det som det plejer.

Giver det ikke problemer at bruge et kontrolpanel fra 8.6 i 9.1?
Jørgen

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-11-01 12:30

Jørgen Angel wrote:

>Giver det ikke problemer at bruge et kontrolpanel fra 8.6 i 9.1?
>Jørgen

Nej, det har ikke givet problemer endnu, men hvis der kommer problemer,
så skal du nok få det at vide.

Hilsen Ole

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-11-01 14:51

Hej Jørgen

Det er ikke fra OS 8.6... Det er kontrolpanelet, der er version 8.6. Den
er fra OS 9.2.1. og hvis du vil, kan du bruge denne version helt ned til
Mac OS 8.1, og det er ligegyldigt, om du bruger en engelsk eller dansk
version på et dansk OS. Bruger den selv på 8.1DK på en PM 7200, og den
virker fint.

Jørgen Angel wrote:

> Giver det ikke problemer at bruge et kontrolpanel fra 8.6 i 9.1?
> Jørgen

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World