Ændring af link i GoLive
Fra : Jørgen Angel

Dato : 30-10-01 20:40

Jeg har i GoLive 4.01 lavet en retablering af en hjemmeside skabt i en
tidligere udgave.
På omkring 100 sider er der et link (til samme side) med en fejl i. Er
der en smart måde kollektivt at ændre linket på alle disse sider?
Change References kan jeg ikke se skulle kunne klare opgaven.

Jeg ved ikke hvordan jeg automatisk lægger det samme indlæg ind på flere
news groups (men jeg forsøger), så for ikke nogen skal blive sure, vil
jeg fortælle at jeg har lagt dette indlæg på både dk.edb.mac og
dk.edb.internet.webdesign.

Med venlig hilsen
Jørgen Angel

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-11-01 15:19

angel@inet.uni2.dk (Jørgen Angel) writes:

> På omkring 100 sider er der et link (til samme side) med en fejl
> i. Er der en smart måde kollektivt at ændre linket på alle disse
> sider?

BBEdit kan hitte ud af at foretage "søg/og erstat" på bunker af
dokumenter i een arbejdsgangs. Bruger ikke selv funktionen (eller
BBEdit for den sags skyld), men min kollega og kammerat Gustav grynter
af glæde, når han lejlighedsvis har brug for den slags
søg/erstat-manøvrer.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 04-11-01 23:48

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> [...]
> BBEdit for den sags skyld), men min kollega og kammerat Gustav grynter
> af glæde, når han lejlighedsvis har brug for den slags

Hvordan dælen ændrer man i GoLive med BBEdit?

Fra : macsteen

Dato : 04-11-01 23:57

in article 1f2d8ux.4v6orkg3feuN%angel@inet.uni2.dk, Jørgen Angel at
angel@inet.uni2.dk wrote on 04.11.2001 23:48:

> Hvordan dælen ændrer man i GoLive med BBEdit?

Jeg har svaret en gang på det her - i den anden gruppe du postede
spørgsmålet i.
Golive har en søg og erstat funktion der kan gøre det.
BBEdit kan også gøre det for de her magiske html-filer du har er i
virkeligheden nogle dødsyge tekst-filer som enhver - selv tekst & lyd -
tekst-editor kan åbne/redigere/skrive.

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-11-01 00:02

angel@inet.uni2.dk (Jørgen Angel) wrote:

> Hvordan dælen ændrer man i GoLive med BBEdit?

Åbner websiden, som er et almindeligt tekstdokument, i BBEdit.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Anders

Dato : 05-11-01 00:07

Jørgen Angel skrev:

> Hvordan dælen ændrer man i GoLive med BBEdit?

Nu har jeg aldrig brugt eller på anden måde kender til hverken GoLive eller
BBEdit, men han mener nok at du skal åbne DOKUMENTET i BBEdit og lave
ændringerne. Med min begrænsede viden om HTML (fik dog landets eneste 13-tal
i datalogi på HF i 1998, da jeg kom op i HTML og overførselsprotokoller*)
ville jeg have forslået dig at åbne dokumentet i et tekstbehandlingsprogram
i en-eller-anden form for text-mode og lavet ændringerne via dets søg-erstat
funktion.

Da jeg regner med at GoLive er en eller anden form for avanceret grafisk
HTML-editor: Har den virkelig ikke selv en lignende funktion?

Anders

*Var dog selv mest stolt af et skilpadde"program", som kunne simulere en
forholdsvis avanceret grafisk lommeregner.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-11-01 13:50

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> writes:

> Nu har jeg aldrig brugt eller på anden måde kender til hverken
> GoLive eller BBEdit, men han mener nok at du skal åbne DOKUMENTET i
> BBEdit og lave ændringerne.

Ja, nogen i den retning. Jeg forstod på spørgeren, at han havde et
større antal html-filersom skulle rettes, og jeg foreslog derfor
BBEdit, som jeg med sikkerhed ved kan foretage "søg og erstat" på
bunker af tekstfiler, hvilket letter arbejdet: Man indtaster kriterier
for søg og erstat, peger på en mappe med filer, og voila - BBedit
foretager søg og erstat på det hele i een postgang. Intet klokleri med
at åbne/lukke, gentagne søg/erstat-menøvrer med bekræft etc.

> Da jeg regner med at GoLive er en eller anden form for avanceret
> grafisk HTML-editor: Har den virkelig ikke selv en lignende
> funktion?

Jo da, GoLive har "søg /-og erstat" (som man med stor fordel kan
anvende til at rydde op ind-pastede tekster, der er fåkket op med
djævelske linkeskift og den slags) - men jeg ved ikke om det er muligt
at udføre funktionen på flere filer på een gang og uden at åbne dem.

-j

Fra : Jørgen Angel

Dato : 05-11-01 14:41

> [...]

> foretager søg og erstat på det hele i een postgang. Intet klokleri med
> at åbne/lukke, gentagne søg/erstat-menøvrer med bekræft etc.
Til Macsteen, Janus og andre (især Janus):
Tak, nu forstår jeg hvad der menes og foreslås. Jeg var slet ikke klar
over at BBE havde den funktion. Altså at kunne ændre indholdet i en hel
mappe med GoLive-filer i et hug.
Jørgen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-11-01 14:06

angel@inet.uni2.dk (Jørgen Angel) writes:

> Hvordan dælen ændrer man i GoLive med BBEdit?

Du skal ikke ændre i GoLive. Jeg foreslår såmænd bare at du som
alternativ til GoLive bruger BBEdit til at udføre "søg og erstat" på
de store antal html-filer du snakker om.

Html-filer er bare tekstfiler med nogle indlagte tags (<b>... </b>
etc), som du kan regigere i enhver teksteditor, herunder GoLive.

-j