FireWire HD - mystisk opførsel?
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 29-10-01 22:25

Hejsa.

Jeg har netop installeret min nye eksterne 40GB FireWire HD som jeg har
formatteret som 2xHFS (2x12GB) + 1xHFS+ (1x12GB). Den skal primært bruges
til harddisk recording.
Da jeg tidligere har brugt en SCSI harddisk, har jeg kopieret al materialet
over fra SCSI til FireWire. Det går også fint med afvikling af sange. Men da
jeg i Logic Audio ville gemme en sang (Save...og ikke Save as...) oven i den
gamle version (men på den nye harddisk...), kom systemet med en fejl -36.
Altså kunne jeg ikke gemme "oven i". Jeg kan nemlig godt gemme som en ny
fil. Men dette er jo ikke specielt hensigtsmæssigt. Hvad kan det skyldes?

Fejl to var da jeg tilsluttede FireWire HD'en til min stationære G3. Da
meldte den HFS+ partitionen beskadet til trods for at den ikke engang har
været brugt endnu! Hvad kan dette skyldes? Da jeg atter tilsluttede HD'en
til min Pismo meldte den samme fejl... Nogen ide om hvorfor?

Jeg har brugt Disk Control 1.1 til at formattere/partitioere HD'en. Jeg har
OS 9.2.1IE.

Gunnar Kristiansen.