Fimsede skærm farver
Fra : Tina H.

Dato : 29-10-01 22:15

Hejsa

Efter at have zappet P Rammen er farverne på min gamle AppleVision 1710
blevet fimsede at se på. Der mangler farver I det gule område. Gul er nu
blevet orange.

Jeg har skærmen koblet til en G4 via iMate adaptor og tilhørende kontrol
panel og udvidelse.

Jeg har forsøgt med at slette skærmtilbehørs indstillingerne, men det har
ikke hjulpet.

Hvidpunktet er valgt til 7500 kelvin grader, fordi jeg godt ville have en
varmere tone på skærmen. Har osse forsøgt at indstille direkte på skærmen.
Lige meget hvor mange gange jeg kalibrere skærmen hjælper det ikke.

Jeg har osse forsøgt at indstille gamma via Adobe Gamma, men det bliver
heller ikke bedre.

Suk!!! Har I nogle forslag.

Hilsen Tina

Fra : tom dissing

Dato : 29-10-01 22:54

Har du mulighed for at degasuse skærmen, sådan at den glemmer sine egne
indstilliger, kunne dette.
Hvis den stadig er fimset, så se om du kan prøve skærmen på en hvilken som
helst anden computer, blot for lige at se at det er skærmen der fejler et
eller andet.
Ellers tror jeg "bare" at skærmen lige er dum.. I et par timer !?
Tom

Fra : Tina H.

Dato : 30-10-01 17:26

Hej Tom

Hvad betyder degasuse og hvordan gør man det. Kræver det specielt software
eller hardware for at gøre det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-10-01 17:45

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Hvad betyder degasuse og hvordan gør man det. Kræver det specielt software
> eller hardware for at gøre det.

Det nulstiller skærmen uden at slukke for strømmen til den.

Alternativet er at man slukker og tænder for skærmen, hvilkent ikke er
sundt i det lange løb.

som du sikkert nu kan gætte dig til, er det en funktion skærmen enten
har eller ikke har - du kan hverken tilføje den med hardware eller
software.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 31-10-01 20:37

> [...]

> Efter at have zappet P Rammen er farverne på min gamle AppleVision 1710
> blevet fimsede at se på. Der mangler farver I det gule område. Gul er nu

Har du samme problem uanset hvilken opløsning du kører med?
Jeg har også en gammel 1710 skærm, og bruger normalt 1152x870, men på et
tidspunkt prøvede jeg at bruge 1280x1024. Jeg er ikke helt klar hvordan
det egentlig skete, men i hvert fald har jeg et problem der ligner dit,
men kun i 1280x1024, ved lavere opløsninger er der ingen problemer. Da
min skærm også har et par andre mærkværdige småfejl har jeg sådan set
blot regnet med at det var "alderdomstegn".

KES