Hastighed på RAM (et lille sp
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-10-01 20:10

Hejsa,

Er PC100 og PC133 RAM ikke bagudkompatibelt? Kan det være rigtigt, at en
Pentium II maskine med 66 MHz bus ikke kan bruge PC133 RAM? I en beige
G3'er giver det da ingen problemer...

Way off topic, men jeg ved at nogen her ved det

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Anders

Dato : 29-10-01 20:36

René Frej Nielsen skrev:

> Way off topic, men jeg ved at nogen her ved det

Du bruger suppen og med mindre du kører en PPC emulering på en Intel/AMD så
er det ikke off-topic.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-10-01 22:29

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Du bruger suppen og med mindre du kører en PPC emulering på en Intel/AMD så
> er det ikke off-topic.

Tak!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-10-01 20:48

In article <1f222b8.1u9b8rhxkv9z4N%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Er PC100 og PC133 RAM ikke bagudkompatibelt? Kan det være rigtigt, at en
> Pentium II maskine med 66 MHz bus ikke kan bruge PC133 RAM?

Det er forskelligt fra bundkort til bundkort.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-10-01 22:29

> Det er forskelligt fra bundkort til bundkort.

OK, for en af mine venner har problemer med noget Veritech PC133 MB RAM
på sit ASUS P2L97 bundkort. Maskinen bliver pludselig ustabilt og kan
resette af sig selv. Med den gamle RAM er der ingen problemer...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-10-01 23:05

In article <1f2291u.1bfc174x5ilpgN%rfn@altavista.net>,

http://www.asus.com/products/Techref/Chipset/440lx/sdram.html

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-10-01 23:15

> http://www.asus.com/products/Techref/Chipset/440lx/sdram.html

Hmm... det vil sige, at der faktisk er en løsning på problemet...!

Jeg forstår så småt, hvorfor der tit snakkes om højere magter når dit
navn nævnes

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-10-01 23:57

In article <1f22b5d.1166rc0apl0jkN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Hmm... det vil sige, at der faktisk er en løsning på problemet...!

Det er der på de fleste problemer, nogen af løsningerne inkluderer dog
sprængstoffer

> Jeg forstår så småt, hvorfor der tit snakkes om højere magter når dit
> navn nævnes

Jeps. Det giver mig dog en lille personlighedskrise: Kan gud være ateist?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Simon T

Dato : 30-10-01 00:18

> Jeps. Det giver mig dog en lille personlighedskrise: Kan gud være ateist?

Hvis han ikke har nogen selvtillid...

Simon T

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-10-01 00:52

In article <1f22e4v.1t5ujyt1w5vt5uN%simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk>,
simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk (Simon T) wrote:

> Hvis han ikke har nogen selvtillid...

Det passer vist ikke på mig .-)

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-10-01 00:36

> Jeps. Det giver mig dog en lille personlighedskrise: Kan gud være ateist?

Ja cand.gud Divius Madsen er et glimrende eksempel

"lad der blive lys og se der blev lys" - Min yndling er
skabelsesberetningen:

Divius's får til sin 12 års føselsdag denne verden foræret. Det er dog
kun en model, han kan øve sig på til han engang er færdig på gude
akademiet. Under overrækkelsen fortælles han udtrykkeligt, som en
advarsel, at den bliver virkelig såfremt ovenstående citat siges i samme
øjeblik som der tændes for "verden", og at han derfor _aldrig_ må sige
"Lad der blive lys, og så blev der lys" når han tænder den.
Som det utolmodige barn Divius er, kan han selvfølgelig ikke vente med
at komme i gang med legen, og lytter slet ikke til advarslen - og i
samme øjeblik som giveren er nået til "lad der...[klip]" tænder den unge
Divius for kontakten...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-10-01 00:57

In article <1f22ech.1pp2awyd7p9trN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Ja cand.gud Divius Madsen er et glimrende eksempel

Divius er genial, men han er jo altså kun en tegneseriefigur - modsat
mig naturligvis

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 30-10-01 01:17

> Jeps. Det giver mig dog en lille personlighedskrise: Kan gud være ateist?

Nå - det sker da engang imellem, at jeg tvivler på mig selv... Til
gengæld kan jeg godt finde ud af at stave mit navn med stort...

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-10-01 01:30

In article <1f22gts.uio4wo1a93n0kN%lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk>,
lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk (Lars Kristian Sørensen) wrote:

> Nå - det sker da engang imellem, at jeg tvivler på mig selv... Til
> gengæld kan jeg godt finde ud af at stave mit navn med stort...

De eneste guders navn jeg skriver med stort, er Whisky.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-10-01 02:54

Hej René

Svjh. kan en PII ikke bruge RAM højere end PC66/64Mbits og PC100/64Mbits. Jeg
véd, der er andre, der har haft de samme problemer her for nyligt på et
medieværksted her i området. - Mens deres nye AMD med 100mhz og 133mhz bundkort
ingen problemer har.

René Frej Nielsen wrote:

> OK, for en af mine venner har problemer med noget Veritech PC133 MB RAM
> på sit ASUS P2L97 bundkort. Maskinen bliver pludselig ustabilt og kan
> resette af sig selv. Med den gamle RAM er der ingen problemer...

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-10-01 06:29

> [...]
> et medieværksted her i området. - Mens deres nye AMD med 100mhz og 133mhz

Det er vist rigtigt nok at det er et Mbit-spørgsmål, men linket Martin
gav mig henviser til en BIOS-indstilling, som måske kan fikse problemet.

Vi håber!

--
Mvh. René Frej Nielsen