Post-reinstallering
Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 29-10-01 12:02

Hejsa

Jeg (novice mac-bruger) har nu opgraderet fra system 8.6 til 9.1.

Den gamle systemmappe i 8.6 hedder nu programmer-old(noget jeg kaldte den
før installationen af 9.1).

Skal jeg bare trække alle folderne over den nye system folder og så virker
f.eks. min printer- og internetindstillinger igen?

Jeg har også skiftet sprog til engelsk. Betyder det noget?

/martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-10-01 12:16

In article <9rjd3h$11ie$1@news.net.uni-c.dk>,
"Martin Dam Petersen" <martin.d.petersen@biology.au.dk> wrote:

> Skal jeg bare trække alle folderne over den nye system folder og så virker
> f.eks. min printer- og internetindstillinger igen?

Nej, og lad være med det.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 29-10-01 16:11

> Nej, og lad være med det.

Altså, i et vist omfang kan det nu godt lade sig gøre. Jeg har selv af
ren og skær dovenskab praktiseret at overføre mine internetindstillinger
på dén måde, og har aldrig oplevet fejl med det. Men det må gøres én for
én.

Forklaret forfra fra Adam og Eva, så plejer jeg gerne at gå ind i mappen
"indstillinger", nappe indstillingerne fra TCP/IP og (før i tiden Remote
Access da jeg brugte telefonmodem) og så derefter føre dem over til den
nye "indstillinger" mappe. Det er ikke en god idé at føre "internet"
indstillingerne over, da de forholder sig til specifikke programmer i
det gamle system.

Printerudvidelser o.l. må installeres på ny.

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-10-01 17:22

In article
<1f21r88.1is3o9v1769nlsN%lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk>,
lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk (Lars Kristian Sørensen) wrote:

> Altså, i et vist omfang kan det nu godt lade sig gøre.

Du lagde mærke til at han skiftede sprog på OS'et, ikke?

Æble-K og tryk på Export...

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 29-10-01 17:43

> Du lagde mærke til at han skiftede sprog på OS'et, ikke?

Næ, der sov jeg vist...

> Æble-K og tryk på Export...

Yep, det er faktisk lige før, det er endnu nemmere...

Men han burde nok gå over til at lave clean installs i fremtiden. Det er
så en anden sag.

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-10-01 18:38

In article <1f21vpu.aafbww1oxr5usN%lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk>,
lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk (Lars Kristian Sørensen) wrote:

> Men han burde nok gå over til at lave clean installs i fremtiden.

Der sov du vist igen

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 30-10-01 09:36

Hejsa

Hvis jeg laver en clean install, sletter jeg så ikke harddiskens indhold?

/martin

"Lars Kristian Sørensen" <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:1f21vpu.aafbww1oxr5usN%lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk...

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-10-01 09:52

In article <9rlokl$1151$1@news.cybercity.dk>,
"Martin Dam Petersen" <martindp@it-snedkeren.dk> wrote:

> Hvis jeg laver en clean install, sletter jeg så ikke harddiskens indhold?

Nej, det er blot det samme som du allerede har gjort, dvs installeret en
helt ny systemmappe.

Det er forresten god kotyme at skrive nedenunder det du svarer på.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk