Båndbreddeproblemer med IE5
Fra : Magnus Rohde

Dato : 28-10-01 13:08

Jeg har en 2 mbit ADSL forbindelse, men alligevel kan IE5 ikke downloade
store filer særligt hurtigt dvs. <10 kb/s og ofte mindre end 5 kb/s. Andre
programmer (Opera, Fetch m.fl) har ingen problemer og henter glad de samme
filer med ca. 180 kb/s. Hvorfor?

Lidt info: PM 7300/166 64/2GB m. MacOS 9.1, IE 5 har tildelt ca. 20 MB RAM,
jeg ikke pillet ved de andre progammer.

Magnus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 13:48

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> programmer (Opera, Fetch m.fl) har ingen problemer og henter glad de samme

kører IE genemm en proxy?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : Magnus Rohde

Dato : 28-10-01 14:35

d. 28/10/01 13:48 skrev Morten Reippuert Knudsen på spam@reippuert.dk i
artiklen 1f1zq32.ccsjdytu2q2pN%spam@reippuert.dk:

> kører IE genemm en proxy?

Næ..

Magnus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 15:04

> Næ..

er det fra samme server og på samme tidspunkt du kan hente med +100k?

Fra : Magnus Rohde

Dato : 28-10-01 15:56

d. 28/10/01 15:04 skrev Morten Reippuert Knudsen på spam@reippuert.dk i
artiklen 1f1ztkz.1pjg9hpkvpzqqN%spam@reippuert.dk:

> er det fra samme server og på samme tidspunkt du kan hente med +100k?

Ja, jeg også lige opdateret med SR1.

Magnus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 16:05

> Ja, jeg også lige opdateret med SR1.

tjek dine proxy indstllinger en gang til.

Fra : Jens H. Nielsen

Dato : 28-10-01 14:33

On 28/10/01 13:07, in article B801B39C.D3FE%magnus-marius@mail.tele.dk,
> [...]

> filer med ca. 180 kb/s. Hvorfor?
>
> Lidt info: PM 7300/166 64/2GB m. MacOS 9.1, IE 5 har tildelt ca. 20 MB RAM,

Hej Magnus

Jeg har tildelt min IE5 50 Mb, og jeg har ingen problemer med at downloade,
heller ikke med hastigheder over 300 Kb/sec. Jeg bruger MacOS 9.2 på en G4
450 Mhz uden proxy . Du kunne evt. starte med at give IE mere ram.

Mvh.
Jens

Fra : tom dissing

Dato : 28-10-01 14:36

Jeg bliver altså jaloux hver gang jeg læser om mennesker der kan hente ned
med mere end 300 kb/sek..
Tom

Fra : Jens H. Nielsen

Dato : 28-10-01 15:13

Hej Tom

Nu er det bestemt heller ikke hver gang, jeg kan hente med over 300 Kb/sec.
Det er mest om morgen, når der ikke er andre der bruger vores
net. Vi deler en 6 Mb. opkobling, som snart, forhåbentligt, vil blive
opgraderet til en 10 Mb. Ja, jeg bor på et kollegium.

Mvh.
Jens

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-10-01 20:49

> [...]

> net. Vi deler en 6 Mb. opkobling, som snart, forhåbentligt, vil blive
> opgraderet til en 10 Mb. Ja, jeg bor på et kollegium.

.... og så siger man, at vores studerende har det hårdt!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jens H. Nielsen

Dato : 28-10-01 22:29

On 28/10/01 20:48, in article 1f209ah.vlm8vvhm6nr4N%rfn@altavista.net, "René
Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> wrote:

---snip---

> ... og så siger man, at vores studerende har det hårdt!

Hej René

Jaaa jooo øhhh ikke lige på det punkt. Specielt ikke når du høre hvad det
koster mig om måneden. Kun 50 Kr. Se det kan man jo godt få råd til, selv på
en S.U.

Mvh.
Jens

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-10-01 23:04

> [...]

> koster mig om måneden. Kun 50 Kr. Se det kan man jo godt få råd til, selv på

Arrghh!! Men OK, det kræver så også at man lever i en lille
studenthybel, right? (please, der _skal_ være en ulempe

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-10-01 23:29

In article <1f20fxz.a8syrx5t51kiN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Arrghh!! Men OK, det kræver så også at man lever i en lille
> studenthybel, right?

Med masser af studiner omkring en...

(please, der _skal_ være en ulempe

Jeg kan ikke de den.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Magnus Rohde

Dato : 28-10-01 23:55

d. 28/10/01 23:29 skrev Martin Edlich på newsspam3@mail.edlich.dk i artiklen
newsspam3-2A7420.23290528102001@test.edlich.dk:

> Med masser af studiner omkring en...
>
> (please, der _skal_ være en ulempe

Jeg vil da mene at det er en ulempe at man ikke kan udnytte forbindelsen pga
at MS's progammører ryger for meget fed (for nu at vende tilbage tråden)

Magnus

Fra : Simon T

Dato : 29-10-01 00:48

Ja mon ellers ikke... Jeg har lige for sjov skyld forsøgt med IE5 på
hhv. en 2Mbit & en 10Mbit linje i duel mod Netfinder. Billederne siger
vist det hele:

http://www.rhk.dk/users/mac/ftpshootout

Det skal siges at IE5 var oppe på højere hastighed, men jeg har ventet
til omkring de 5 mb for at finde en hastighed hvor der er kommet mere
"ro over feltet". Jeg har forresten benyttet TeleDK's test-FTP:

ftp://ftptest1.tele.dk/pub

vældig nyttig adresse...

Med venlig hilsen

Simon T <- Der også bor på kollegie. Mmmmmm...

Fra : Jens H. Nielsen

Dato : 29-10-01 09:47

On 29/10/01 00:48, in article
1f20k8h.n3ex5j1gmv1keN%simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk, "Simon T"
<simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk> wrote:

---snip---

> [...]
> til omkring de 5 mb for at finde en hastighed hvor der er kommet mere
> "ro over feltet". Jeg har forresten benyttet TeleDK's test-FTP:

10 Mb fil fra ftp://ftptest1.tele.dk/pub:
Transmit fra panic.com, virkelig god ftp klient.
10 Mb. Fil med en gennemsnit på ca. 530 Kb/sec.

IE5: Samme 10 Mb fil med en gennemsnit på 330 Kb/sec.

Hmm alligevel en forskel på 200 Kb/sec. Noget større end
Jeg regnede med. Var det iGetter det program hed ?

Mvh.
Jens

Fra : Jens H. Nielsen

Dato : 29-10-01 10:03

---snip---
> [...]
>
> Hmm alligevel en forskel på 200 Kb/sec. Noget større end
> Jeg regnede med. Var det iGetter det program hed ?

Med iGetter springer den mellem 560 Kb/s og 400 Kb/s, også stopper
Den midt i det hele og skriver "waiting" i et minut.
Så jeg tror ikke der er noget der slår den gode gamle FTP klient, så
kan de putte lige så mange i'er foran som de lyster.

Mvh.
Jens

Fra : Magnus Rohde

Dato : 29-10-01 10:34

d. 29/10/01 10:03 skrev Jens H. Nielsen på jens@japok.dk i artiklen
B802D9E9.5D60%jens@japok.dk:

> [...]
> Så jeg tror ikke der er noget der slår den gode gamle FTP klient, så
> kan de putte lige så mange i'er foran som de lyster.

Jeg prøvede både med Fetch og IE5. Fetch startede med hente med 30-40 kb/s
og kom så op på ca. 160 kb/s. IE5 startede også med ca. 30 kb/s, men gik så
ned til ca. 9 kb/s.

Magnus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-10-01 12:41

> [...]

> 10 Mb. Fil med en gennemsnit på ca. 530 Kb/sec.
>
> IE5: Samme 10 Mb fil med en gennemsnit på 330 Kb/sec.

tag tid på hvor lang tid det tager at hente filerne, mange programmer er
ikke gode til at regne overførselshastigheder ud.

sørg også for at der ikke er andre IP programmer åbne.

Fra : Jens H. Nielsen

Dato : 29-10-01 09:33

On 28/10/01 23:29, in article
newsspam3-2A7420.23290528102001@test.edlich.dk, "Martin Edlich"
<newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Med masser af studiner omkring en...
>
> (please, der _skal_ være en ulempe
>
> Jeg kan ikke de den.

Tja 20 m2 med eget bad, toilet og et meget lille køkken.

> Med masser af studiner omkring en...

Mmmmm Handels Højskolen og fredagsbar

Mvh.
Jens

Fra : Jesper

Dato : 28-10-01 15:09

> [...]

> filer med ca. 180 kb/s. Hvorfor?
>
> Lidt info: PM 7300/166 64/2GB m. MacOS 9.1, IE 5 har tildelt ca. 20 MB RAM,

Mere RAM og en kraftigere processor vil gøre underværker.Og slå VM fra.
Det er sikkert også en god idé at optimere HD.

Iøvrigt kan jeg anbefale dig at anvende den gratis downloader iGetter,
den har en plugin så du kan vælge igetter download i den kontestuelle
menu i IE
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,