Berlingske - MacIntosch skiftede navn til ~
Fra : Peter Gersmann

Dato : 28-10-01 12:50

Ganske aktuelt i forhold til en tråd her i gruppen bringer Berlingske i
dag en række afsløringer. Alt på side 65 i magasinet M/S.

+ General Motors introducerede Ford Nova.

+ Firmaet MacIntosch skiftede navn til Apple.
Det kaldes i dag "Apple"-løsningen, og den fremgangsmåde er senere
anvendt af Sonofon.

Krydser fingre for at 1. sektion er strammere redigeret.

//Peter Gersmann

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-10-01 14:20

In article <moof-936862.12500128102001@news.get2net.dk>, Peter Gersmann
<moof@mail.tele.dk> wrote:

> Ganske aktuelt i forhold til en tråd her i gruppen bringer Berlingske i
> dag en række afsløringer. Alt på side 65 i magasinet M/S.
<zniip>
> [...]
> anvendt af Sonofon.
>
> Krydser fingre for at 1. sektion er strammere redigeret.

Ja, den læste jeg også Og de ved ikke, at det nye MacOS er Unix.
Jeg troede tante Berlinger brugte mac?
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-10-01 15:51

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Ja, den læste jeg også Og de ved ikke, at det nye MacOS er Unix.
> Jeg troede tante Berlinger brugte mac?

kun grafikkerne

journalisterne bruger wintel

....og typograferne sætter avisen på et ældre monster UNIX system

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-01 20:15

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> ...og typograferne sætter avisen på et ældre monster UNIX system

Der hedder ATEX....!

Fra : Christian Flintrup

Dato : 29-10-01 21:53

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Der hedder ATEX....!

Og det fylder godt i et serverrum :)

--
Christian

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 29-10-01 15:56

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Jeg troede tante Berlinger brugte mac?

Nope. Da min svoger var redaktør derinde på tillægget "Fri", var han den
eneste, der brugte Mac. Det slap han også kun afsted med, fordi han
nægtede at tage jobbet, hvis han skulle arbejde med Windoze...

Se, dér kender man en ægte forkæmper for den gode sag!

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 29-10-01 21:48

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> nægtede at tage jobbet, hvis han skulle arbejde med Windoze...
>
> Se, dér kender man en ægte forkæmper for den gode sag!

Da hjemme-pc ordningen startede kunne medarbejderne på Berlingeren vælge
Mac - hvis altså de selv bad om det.

Thomas Tvegaard

Fra : Jens H. Nielsen

Dato : 29-10-01 23:56

On 29/10/01 21:48, in article 1f226v8.pj2p5y1acejzcN%tvegaard@mac.com,
"Thomas Tvegaard" <tvegaard@mac.com> wrote:

---snip---

> Da hjemme-pc ordningen startede kunne medarbejderne på Berlingeren vælge
> Mac - hvis altså de selv bad om det.

Og de er gode, og vi er glade for dem.

Mvh.
Jens

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 30-10-01 01:17

Jens H. Nielsen <jens@japok.dk> wrote:

> Og de er gode, og vi er glade for dem.

Rart, det går den rigtige vej...

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-10-01 17:42

> [...]

> <zniip>

> Ja, den læste jeg også Og de ved ikke, at det nye MacOS er Unix.

Så meget synes sikkert, at alle aviser og tidsskrifter har en Mac
stående til at lave skærmdump af f.eks. hjemmesider. Det er alt for
besværligt i Windows.

Ove Steen Smidt

Fra : IT-Sektionen

Dato : 30-10-01 17:57

Ove Steen Smidt skrev i meddelelsen
<1f21vpa.ydhw3glwrv1oN%ossmidt@post11.tele.dk>...
>Så meget synes sikkert, at alle aviser og tidsskrifter har en Mac
>stående til at lave skærmdump af f.eks. hjemmesider. Det er alt for
>besværligt i Windows.

Vrøvl...

se dk.binaer * Print screen fra Windows PC * It-Sektionen * 30-10-01 17:47

Mvh - Jørgen

Fra : Anders

Dato : 30-10-01 20:03

IT-Sektionen skrev:

> Vrøvl...
>
> se dk.binaer * Print screen fra Windows PC * It-Sektionen * 30-10-01 17:47

LOL. Det var en af de bedre. Det vil sige at min PowerBook har indbygget
kopimaskine?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-10-01 23:18

IT-Sektionen <no@mail.nn> wrote:

> [...]
> >
> Vrøvl...
>
> se dk.binaer * Print screen fra Windows PC * It-Sektionen * 30-10-01 17:47

Da jeg altså har hjemsted i nærværende Macnyhedsgruppe, er mit kendskab
til Windows i følge sagens natur noget begrænset. Derfor er jeg lidt ked
af ovenstående bramfri, men også kryptiske kommentar på dette sted.
Hvori består vrøvlet?
Jeg har været nødt til at forsøge mig med skærmdump på Windows på mit
arbejde og har ikke kunnet finde en metode, der er lige så god som
æble-shift-3. Print screen på Windows opretter ikke en fil på
harddisken. Man skal sætte sit billede ind andetsteds med det samme. Jeg
har spurgt de kloge hoveder, jeg har adgang til, og jeg har konsulteret
online-hjælp i Windows.
Hvis jeg vrøvler, hvad er så forklaringen på, at skærmdumps så ofte er
lavet på en Mac i blade som Berlingske Tidende og sågar TDC-magasinet?

Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-10-01 00:06

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> hvad er så forklaringen på, at skærmdumps så ofte er
> lavet på en Mac i blade som Berlingske Tidende og sågar TDC-magasinet?

grafikkerne som har lavet layoutet sidder ved en Mac og orker ikke at
tænde for en PC for at lave et skærmdump.

NB. i windows er der også genveje, der laver skærmdunp til fil og
printer, men jeg kan ikke huske dem - lige som jeg ikke på stående fod
kan huske hvilken genvej på mac'en, der smidder billedet i skuffen.

Fra : Anders

Dato : 31-10-01 01:18

Ove Steen Smidt skrev:

> [...]
> Hvis jeg vrøvler, hvad er så forklaringen på, at skærmdumps så ofte er
> lavet på en Mac i blade som Berlingske Tidende og sågar TDC-magasinet?

Prøv at se i dk.binaer gruppen. Så tror jeg du forstår meget bedre

Fra : Jens H. Nielsen

Dato : 31-10-01 09:42

---snip---
> [...]
> Hvis jeg vrøvler, hvad er så forklaringen på, at skærmdumps så ofte er
> lavet på en Mac i blade som Berlingske Tidende og sågar TDC-magasinet?

Jeg ved ikke hvorfor man altid ser screen dumps fra en Mac, mit bedste bud
er at journalisten spørger grafik afdelingen efter en screen dump, og de
bruger Mac.
Printscreen er altså ganske nemt på en PC. Vil man have hele skærmen trykker
man printscreen, hvis man blot vil have det aktive vindue skal man trykke
alt+printscreen. Billedet kan man så paste ind i et hvilket som helt billede
program, Word osv.

Mvh.
Jens

Fra : IT-Sektionen

Dato : 31-10-01 10:26

Ove Steen Smidt skrev i meddelelsen <1f245dw.1bh2v1u1940lbkN%>> >

>lavet på en Mac i blade som Berlingske Tidende og sågar TDC-magasinet?
>
>Ove Steen Smidt

Hej Ove

Det har ikke været min hensigt at kritisere dig - tværtimod er jeg enig.

Set i bagklogskabens klare lys burde jeg nok have sat et par gåseøjne
omkring ordet "Vrøvl" samt tilføjet en smily

Jeg har tilladt mig at sende biledet fra dk.binær direkte til dig

Mvh - Jørgen