VirtualPC og CD-ROM drev
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 27-10-01 22:23

Jeg har en G4/867 med et superdrive. Dette superdrive har det med at
ville spare energi, og er derfor ikke aktivt når det ikke lige bruges.
Så larmer det også mindre.

Men det gør det faktisk svært for mig at bruge drevet i VPC, og her især
med min /Oxford English Dictionary/. Drevet går nemlig i halvdvale på et
tidspunkt, hvor OED-programmet skal verificere, at der er tale om
original CD-ROMen.

Det nytter ikke at gå ind i kontrolpanelet Energibesparelse, for der kan
jeg ikke ændre på andet vedrørende CD-ROM, end at gøre det endnu
dårligere. Ejendommeligt nok er det dog lykkedes på min gamle 6100 - så
måske skulle man anskaffe sig et ældre CD-ROM drev, der ikke lider af de
nyes ladhed?

Hvis man ellers kunne få VPC til at anerkende eksistensen af et andet
CD-ROM drev end hoveddrevet.

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.