Variator
Fra : Johnny

Dato : 27-10-01 17:21

Hej,
nogen som ved hvor lang bøsset er i en Polini-variator, til en Peugeot
Buxy/Spedake. (luftkølet)
Jeg forstår ikke hvorfor remmen ikke kan køre helt op til kanten af
variatoren. Der er 9 mm som ikke er brugt?

Johnny

Fra : Henning B.

Dato : 28-10-01 00:44

Hejsa
Hvis du tar din originale bagplade til din egen variator bruger den hele
fladen men rullerne bliver slidt MEGET hurtigt.
Vinklen er for svag på polini pladen.

MVH Henning

Fra : Johnny

Dato : 28-10-01 10:07

"Henning B." <brockhoff@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis du tar din originale bagplade til din egen variator bruger den hele
> fladen men rullerne bliver slidt MEGET hurtigt.

Det vil jeg prøve. Det bliver spændende om gearingen og omdrejninger på
motoren så passer sammen.
Tak for forslaget.
Johnny

Fra : Brian Sørensen

Dato : 28-10-01 12:47

Den er lige så lang, eller en lille millimeter længere. Den yderste
remskive, skal jo stadig have fat i strålerne på krumtappen. Selve
'variator-skplen' kan være lidt 'tykkere', så du starter i for højt gear, og
dermed er nødt til at montere en anden kobling.

Remmen burde kunne go helt ud, hvis det hele er samlet rigtigt. Man kan
bruge den originale bagplade; men med ruller beregnet til en 'tør' vario.
Den originale bagplade er 34 grader.

/Brian
www.speedfight.cjb.net