Er der nogen der kører med NvidiaG3
Fra : tom dissing

Dato : 27-10-01 14:21

Nvidia G3 skulle efter sigende være et utroligt hurtigt skærmkort..
Er der nogen her, der har vovet indkøbet..
Hvis jaa, hvordan virker det og .. Er det korrekt at det kun fungerer på AGP
X4 maskiner !? ( Det burde nemlig virke på både x2 og X4)
Tom

Kortet er prissat til 5300 til Mac, og kan hentes i PC versioner, der burde
kunne flashes til under 3500 .-

Fra : tom dissing

Dato : 27-10-01 15:14

For lige at svare på mit eget spørgsmål !!

http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/flashing_pc_geforce3.html
Tom

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-01 16:08

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> For lige at svare på mit eget spørgsmål !!
>
> http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/flashing_pc_geforce3.html
> Tom

det er ikke besværet værd, se her:

<http://shop.gravis.de/w3?Article&d=1&art=3380&area=108&url=artikel_deta
il.htm&id=5757338>

899dm gang med 3.81 så får du et mac-kort med garanti til 3500kr. til
med som med sikkehed fungerer under 2xAGP - forskellen på dette og
Apples kort er at Appels har ADC+VGA, dette har DVI+VGA.

NB. mht til dine overclocknings drømme - find ud af hvilke CPU'ere der
sidder i din 2x500. Hvis det er PPC7400 og ikke PPC7410, kan det under
ingen omstændigheder lade sig gøre, 7400 har en bug der gør at den ikke
kan køre ved over 500MHz.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : tom dissing

Dato : 28-10-01 01:43

Du har ret.
Kortet er stadig ( ASUS 8200) så nyt her i landet at priserne selv i forhold
til PC er ret høje ( de 3500 .- var den bedste pris på en eller anden PC
børs)
I forhold til overclock, kan jeg igen i følge xlr8 komme op på 550 @ 100Mhz
og dermed 731 @ 133, men indtil videre mener jeg nu at det primært er
skærmopdateringen det kniber med.
Jeg har ikke checket mine Cpuer, det er indtil videre ikke vigtigt nok !?
Tom
Tak for linket til .de

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 03:24

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> til PC er ret høje ( de 3500 .- var den bedste pris på en eller anden PC

husk at du sansynligvis ikke vil få glæde af en evt. tv in/out port.

> I forhold til overclock, kan jeg igen i følge xlr8 komme op på 550 @ 100Mhz
> og dermed 731 @ 133,

731 tror jeg ikke du når uden masssiv køling - 7400/7410 kan slet ikke
følge med.

> men indtil videre mener jeg nu at det primært er skærmopdateringen det
> kniber med.

måske burde du overveje et RadeOn eller MX2 (går ud fra du har
rage128Pro) - hastigheds forskellen i 2D er ikke speciel stor (går ud
fra din dual bruges til musik)

Fra : tom dissing

Dato : 28-10-01 13:24

Har du eller lender du nogle der kører med det nye Radeon kort, der skulle
netop være blevet frigivet et nyt kort..
I forhold til 3D så bliver der rodet en del med et OSX krævende 3Dprogram,
og det er i denne sammenhæng jeg er på jegt efter et "vildt" 3D kort.
Tom

On 28/10/01 3:24, in article 1f1ywc4.14k3a9wruyku8N%spam@reippuert.dk,

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 13:48

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Har du eller lender du nogle der kører med det nye Radeon kort, der skulle
> netop være blevet frigivet et nyt kort..

8500 er endnu ikke kommet til mac.

> I forhold til 3D så bliver der rodet en del med et OSX krævende 3Dprogram,
> og det er i denne sammenhæng jeg er på jegt efter et "vildt" 3D kort.
> Tom

Nu er det forskel på spille kort og renderer kort (de sidste er også en
del dyrere). hvilket program?

hvis det er et af de gænse kan du jo sammenligne benchmarks fra
<http://forums.xlr8yourmac.com/fpsdb/fpsdb.lasso> på dit nuværende kort,
RadeON, GF3 og GF2MX - bare for at udgå at købe katten i sækken...

hvis du beslutter dig for et GF3, så køb det mac kort jeg gav et link
til, det er for tosset at eksperimentere med at flashe et PC kort til
samme pris.